Ga naar inhoud

internet probleem


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb op dit moment een Dell laptop in gebruik. Het internet hierop heeft lang goed gewerkt. Nu komt er steeds vaker de melding: 'de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect' Hierdoor moet ik om de 5 minuten problemen oplossen of wachten tot hij wel weer werkt. Heeft iemand hier een oplossing voor? alvast bedankt!

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Graag iets meer info.

 

  1. Met welk besturingssysteem werk je?
  2. Herinnert u zich een bepaald voorval dat aan de basis kan liggen van het probleem? Ik noem één voorbeeld, Windows updates.
  3. Maak je draadloos of met kabel verbinding?
  4. Geef eens een overzichtje van je netwerk hardware. Maak je bv naast je modem/router van je provider ook nog gebruik van een Hub, Switch, router, Acces Point. En zo ja, hoe zijn die gekoppeld?
  5. Wie is je provider?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst eens de Wi-Fi kanalen die binnen bereik zijn in kaart brengen.

 

Download inSSIDer .

Wacht op die pagina rustig tot de download start. De download start automatisch na enkele seconden.

Installeer InSSider en start het programma op.
Klik dan op de tab Networks.

Maak met het knipprogramma van dat venster een afbeelding, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Tip: Best uit te voeren vanaf 19:00 u en niet later dan 22:00u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijken zoveel netwerken binnen uw bereik te vallen dat ze in uw screenshot niet allemaal in het detail luik te zien zijn. Zie schuifbalk die ik aantoon in onderstaande afbeelding:

InSSID.thumb.JPG.9dcc53acd8d4cc7719baf795ce5c6784.JPG

 

Er van uitgaande dat "Grasparkiet" uw netwerk is dan kunnen we vaststellen dat:

 

  • Je onder de 2,4 GHz band werkt.
  • Je signaalsterkte slechts matig is.
  • Twee andere (geburen) netwerken op hetzelfde kanaal zitten dan Grasparkiet. Eén daarvan is het open (en dus onveilige) netwerk hpsetup en dat is sterker dan het uwe.
  • 5 andere netwerken het netwerk van Grasparkiet overlappen. Van die 5 is vooral Sitecom26838E zeer krachtig en dus dominant.

 

Je kunt drie dingen doen:

  1. De signaalsterkte vergroten door in te grijpen in je hardware. Zoals: Krachtigere netwerkkaart, AccesPoint plaatsen, Wi-Fi powerline plaatsen, enz.
  2. Je netwerk op een ander kanaal instellen. In uw geval bv kanaal 3 of 4. Probeer dit eerst eens.
  3. De 5 GHz band gebruiken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaalsterkte vergroten door in te grijpen in je hardware. Zoals: Krachtigere netwerkkaart, AccesPoint plaatsen, Wi-Fi powerline plaatsen, enz. 

Niet doen: nog access-point of wifi punt bijzetten.

De grote fout dat velen maken is juist teveel wifi toestellen zetten dat alles verstoord.

Als grasparkiet, grasparkiet zolder en graspar zolder 3 wifi van jou is, zijn dat 2 of 3 toestellen?

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins zijn er twee "Grasparkieten" aktief op de zolder, en dan nog wel op hetzelfde kanaal, én  met een sterk signaal (resp. -56 en -57 dBm). 

 

En dan nog eens de SSID HZNxxx, (Ziggo Hotspot?) met eveneens een sterk signaal (- 57dBm).

 

Jeroen, ik raad je aan om je netwerk eerst wat op te schonen (lees : vereenvoudigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, p38cyq zei:

Jeroen, ik raad je aan om je netwerk eerst wat op te schonen (lees : vereenvoudigen)

Dat is sowieso aan te bevelen, maar noch Grasparkiet Zolder, noch Grasparkiet zolder 2.4, noch HZN244963170 zitten op hetzelfde kanaal (6) van Grasparkiet_18 of overlappen het! De storingen vanaf de eigen WiFi apparaten zal nog al meevallen.

Laten we niet vergeten dat in dat tweede screenshot niet alle kanalen in bereik worden weergegeven, zie de scrolbalk. Deze hebben  echter een minder krachtig signaal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.