Ga naar inhoud

Tracking virus?


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik ben nieuw hier, en hulp zoeken op een forum is voor het eerst.

 

Mijn laptop is erg traag. En zie internetactiviteit (knipperend lampje) bij alleen al openen van een map. Of Word bestand die heel traag opent. Zelfs in ACDSee bij het bekijken van foto's, en tijdens foto's opslaan in Fotoshop. Word bestand en foto's opslaan gebeurd pas als het lampje heeft geknipperd.

 

De BullGuard virusscanner blaft niet. Malwarebytes ziet ook geen gekke dingen. SpyHunter en Spyboth laten draaien, geeft geen rare dingen. Een WindowsUpdate_80070570 mislukt iedere keer. Er komt geen voortgang in. Zoekend daarop kreeg ik op een Engelstalig forum (geen enkele Nederlandse over dit) kreeg ik dit: Rootkit.Boot.Pihar.c. Maar TDSSKiller.exe vond dit niet bij mij.

 

Ben absolute leek, en kan niet zien in een logbestand van HijackThis wat er niet hoort. YouTube loopt trouwens ook heel vaak vast.

 

Deze post ik hier in de hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Vriendelijke groet, Henk

hijackthis2.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb je vraag verplaatst naar de afdeling virusbestrijding.

 

De foutmlelding in je 2de bericht komt omdat je Hijackthis niet als administrator hebt uitgevoerd.

Wij gebruiken Hijackthis al een tijdje niet meer maar zijn overgestapt op een andere tool die ons meer informatie geeft.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool van de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Ik heb je vraag verplaatst naar de afdeling virusbestrijding.

 

De foutmlelding in je 2de bericht komt omdat je Hijackthis niet als administrator hebt uitgevoerd.

Wij gebruiken Hijackthis al een tijdje niet meer maar zijn overgestapt op een andere tool die ons meer informatie geeft.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool van de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Bedankt voor je aandacht en hulp.  : )

 

Ik heb met dat programma een scan, en de logbestanden hieronder geplaatst. Het is niet alles jofel zag ik. 

FRST.txt

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft mijn bericht niet telkens te quoten; gewoon klikken in het antwoordvak onderaan volstaat om te reageren.

 

Verwijder de Panda ActiveScan want die heb je niet nodig en in combinatie met je Bullguard kan dit je systeem vertragen.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden als je firefox gebruikt- kies hier voor "bestand opslaan".
    Het bestand JavaSetup8u181.exe wordt aangeboden bij Internet Explorer
    Voor Chrome krijg je chromeinstall-8u181.exe aangeboden
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Dubbelklik vervolgens op het bestand om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Internet Explorer heb ik Java geïnstalleerd. Voor Firefox verscheen het bericht:

'We hebben gedetecteerd dat u de 64-bits versie van Firefox gebruikt. De Java-plug-in kan niet worden uitgevoerd in deze browser'.

 

Voor Internet Explorer kreeg ik dit:

'De 64-bits Java-versie werkt niet in deze 32-bits browser, maar is mogelijk wel compatibel met uw systeem'.

 

Voor mij is dit ook al lastig, maar kwam op deze link uit:
https://www.java.com/nl/download/ie_manual.jsp

Vinkjes kunnen uitzetten kwam ik niet tegen overigens.  

 

De discussie over Java had ik trouwens ook gelezen, of het wel of niet nodig is. En dat het niet schadelijk is als het er niet meer opstaat? Of is het nodig in dit verband?

 

Met Farbar Recovery Tool kom ik nu even niet verder. Ik begrijp dat het opnieuw aangemaakte tekstbestand FRST.txt in het zoekvenster zou moeten staan. Heb het programma en het tekstbestand beide op het bureaublad staan. Heb FRST.txt ingetypt, maar blijft zoeken.

 

Het tekstbestand is opnieuw gemaakt trouwens, dat had niet gehoefd? Met opnieuw gebruiken had ik dat al meteen zo opgevat. : ))

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, HenkNoord zei:

De discussie over Java had ik trouwens ook gelezen, of het wel of niet nodig is. En dat het niet schadelijk is als het er niet meer opstaat? Of is het nodig in dit verband?

Als je zo veel problemen hebt om java te installeren, kan je het even goed verwijderen.

Zelf heb ik al een tijdje geen Java meer en tot nu toe nog geen problemen gehad.

 

 

De fix heeft zijn werk gedaan.

Volgende stap.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.