Ga naar inhoud

Virtuele Machine Probleem


Theo2602

Aanbevolen berichten

Kopieren geeft bijgaande tekst, en die is hetzelfde als details, dit venster dat ik vroeger al eens gaf.

Het feit dat er 'XP uitgeschakeld' staat is de fout.

 

Het is niet gelukt een sessie te openen voor virtuele machine XP.

 

VT-x is disabled in the BIOS for all CPU modes (VERR_VMX_MSR_ALL_VMX_DISABLED).

Resultaatcode: E_FAIL (0x80004005)
Component: ConsoleWrap
Interface: IConsole {872da645-4a9b-1727-bee2-5585105b9eed}

 

VM-6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

XP wordt geinstalleerd op een geformateerde schijf, dus moet ik terug alle updates krijgen en alles terug instellen.

Als ik, of juister gezegd jij, van bij het begin had gezien dat Virtueel in het bios was uitgeschakeld, en ik had dat ingeschakeld, zou ik dan alles behouden hebben?

En, heb jij een idee hoe dat kan gebeurd zijn, hij blokkeerde terwijl ik er volop mee aan het werken was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Theo2602 zei:

Als ik, of juister gezegd jij, van bij het begin had gezien dat Virtueel in het bios was uitgeschakeld, en ik had dat ingeschakeld, zou ik dan alles behouden hebben?

Hoogst waarschijnlijk wel.

Probleem was dat we aanvankelijk andere foutmeldingen kregen die deden vermoeden dat er gewoon bestanden ontbraken.

Met deze ervaring in het achterhoofd kan je een aantal voorzorgen nemen.

1. Neem altijd een backup van de virtuele schijf (het .vdi bestand) en bewaar dat op een veilige plaats.

2. Neem na elke aanpassing (update van software, ...) een nieuwe snapshot.

3. Bij problemen ook in het BIOS nakijken of de virtualisatie nog ingeschakeld is.

 

54 minuten geleden, Theo2602 zei:

En, heb jij een idee hoe dat kan gebeurd zijn, hij blokkeerde terwijl ik er volop mee aan het werken was. 

Ik heb geen idee wat de oorzaak kan geweest zijn.

Feit is dat de BIOS instellingen niet zo maar veranderen terwijl de pc aan staat.

 

Op 8/11/2018 om 13:18, kweezie wabbit zei:

Wat was de aard van de storing?

Was het een storing op de XP of op je W10?

Deze vragen heb ik gesteld in mijn eerste reactie en eigenlijk is daar nog geen antwoord op gekomen.

Misscchien dat het antwoord ons op het spoor kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een storing in de XP. Ik was daar in aan het werken toen de crash kwam. er kwam iets op, maar dat heb ik niet gelezen!!! ik heb gewoon XP uitgezet (denk ik) en daarna terug proberen te starten, maar dat lukte niet. Wat dat reserve bestand betreft, ik heb dat ooit, op jouw aanraden gemaakt, en ergens weg geschreven, maar weet niet meer waar!

Ik zal dat nu in een map 'VIRTUEEL BOX PROBLEEM" zetten. Nu komen er eerst ellenlange updates voor XP, en dan moet ik opnieuw alles instellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.