Ga naar inhoud

Taakbeheer sluit automatisch af.


StijnV1998

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik kan taakbeheer niet meer opstarten op mijn pc. Als ik het aanklik is het even te zien en sluit het daarna automatisch af. Ik dacht dat dit misschien kwam door een virus, maar ik heb verschillende virusscanners gebruikt en deze vonden niks. In de veilige modus start taakbeheer wel gewoon op. Omdat het niet werkte heb ik vervolgens geprobeerd de pc opnieuw in te stellen, maar elke keer stopt hij hiermee op ongeveer 25% en geeft de foutcode 0xc00021a. Deze error krijg ik ook als ik de andere opties in het Shift + opnieuw opstarten menu (sorry weet de naam hier niet van) probeer te gebruiken.

Is dit nog te fixen?

 

Mvg,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welk besturingssysteem gebruik je?

5 uren geleden, StijnV1998 zei:

Omdat het niet werkte heb ik vervolgens geprobeerd de pc opnieuw in te stellen

Wat versta je daar precies onder?

 

Ik denk hier aan een driverprobleem of een beschadigde Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel kan dus niet meer uitgevoerd worden. Dat is niets nieuws onder Windows 10 overigens.

Laten we eens kijken of er op je pc iets voorkomt wat er niet thuis hoort. Van zodra we daar mee rond zijn en het probleem is nog niet opgelost dan zijn we in ieder geval klaar voor een volgende stap die ik in gedachte heb.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

5a4f3d809f508-cmd-adm.png

Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.