Ga naar inhoud

pc blijft crashen


F13

Aanbevolen berichten

Sinds een week crasht mijn computer meerdere keren per dag. Het begon toen ik wallpaper engine downloadde via steam. ik krijg blue screens of death, hij restartte zomaar, het beeld freezde en als ik wilde inloggen, kon ik niet typen. Na resetten en een heleboel dingen te proberen, crasht hij nog steeds, maar nu freest hij alleen maar of heft hij soms blue screens. ik hoop dat jullie nog tips hebben, want ik weet het zelf niet meerm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Veng, bedankt voor je reactive. Ik heb alle drie linkjes gedaan, maar er komt niks uit helaas.

Nog steeds freezet de pc .

De bsod's zijn trouwens wel over. Mijn pc floopt steeds vast, kan de muis niet meer bewegen, en de pc reageert nergens meer op (ook niet op bv capslock aan/uit). Enigste wat ik dan kan doen is forcer stoppen, knop ingedrukt houden.

Wat ik tot nu toe gedaan heb:

 

windows opnieuw geinstalleerd

viruscheck

cpu/moederbord test (kwam niks uit, tijdens de test niks aan de hand, na de test liep de pc steeds weer vast, achter elkaar, nu weer iest minder)

videokaart getest, kwam niks uit

 

ik heb de cpu in een andere pc gedaan, en de cpu uit die pc in de mijne, resultaat, mijn pc bevroor weer, alhoewel het dit keer niet blijvend was.

 

straks ga ik de voeding nog testen, door er een ander voeding in te hangen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?? Ik laat wel ff weten of het met een andere voeding over is of niet. Zo niet dan weet ik het ook niet meer. Blijft alleen het moederbord nog over...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uit de links begrijp is dat het toch vaak drivers zijn die problemen veroorzaken. Er vinden natuurlijk voortdurend allerlei updates plaats. Ik ben zelf niet bedreven in het opsporen van die oorzaken, vandaar dat ik de links doorstuurde.
Er zijn echter meer mogelijkheden om problemen op te sporen maar ook daar kan ik niet mee overweg. Maar heb je het programma "Who crashed" ook gedraaid? Daar zou toch iets uit moeten komen, lijkt me, waar de oorzaak ook ligt, meldingen zou je tegen moeten komen.
Andere mogelijkheden zijn natuurlijk de eigen tools van Windows: bv. de logfiles

Er zit nog een tool in Windows. (Voor Windows 10). Ik had het op mijn desktop gezet: Zoek in het beveiligingscentrum naar: "Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven". Of type dat in het startscherm in. Of Win7 dat ook heeft weet ik niet.


Hier nog een:
https://www.wikihow.com/Fix-the-Blue-Screen-of-Death-on-Windows

Deze link kwam ik ook nog tegen: http://www.osronline.com/page.cfm?name=Analyze
 

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, F13 zei:

Sinds een week crasht mijn computer meerdere keren per dag

'k zit zelf ook te denken in de richting van hardware of drivers, maar als ik dit zinnetje lees wilde ik zeggen: en als je nu eens een herstelpunt terugplaatste - mja: je hebt je windows al vernieuwd, dus daar is het dan niet mee te verhelpen.

 

BTW: wat vertellen je logboeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

bedankt iedereen voor het meedenken.

Gisteren heb:

voeding vervangen => nog steeds crashes

geheugenkaartjes vervangen => nog steeds crashes

 

antivirus en malware gecheckt, zie bijlage,=.meteen na het draaien van adwcleaner weer een crash

 

Zelf denk ik het meeste aan driver issues, maar ik heb alles al wel honderd keer nagekeken en geupdate. Hieronder analyse van WhoCrashed:

(WhoCrashed pakt alleen de bsod, alle vastlopers en restarten staan er niet tussen.

 

Er komen steeds 2 problemen uit:

On Sun 11/11/2018 7:40:18 AM your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\111118-7406-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1A9490)
Bugcheck code: 0x139 (0x3, 0xFFFFF80128CAC290, 0xFFFFF80128CAC1E8, 0x0)
Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: The kernel has detected the corruption of a critical data structure.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.


En de tweede:

On Sun 11/11/2018 7:40:18 AM your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: atikmdag.sys (atikmdag+0x47ACE)
Bugcheck code: 0x139 (0x3, 0xFFFFF80128CAC290, 0xFFFFF80128CAC1E8, 0x0)
Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
file path: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0335517.inf_amd64_41130323c4f5b304\B335523\atikmdag.sys
product: ATI Radeon Family
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: ATI Radeon Kernel Mode Driver
Bug check description: The kernel has detected the corruption of a critical data structure.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: atikmdag.sys Advanced Micro Devices, Inc. KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

 

De conclusive is dan: 

2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Ik heb de drivers van mijn videokaart (radeon R9 200) al verwijderd en Nadat de pc restarte werd de driver er weer opgezet 9of moet dat anders?)

 

Ik zal nu, na heel wat uurtjes zoeken via google op de bovenstaande errors, eerst de drivers volledig verwijderen, middels DDU, en dan kijken of dat wat uit halt.

AdwCleaner[C00].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

IObit is geen goede programma.

 

Ik stel voor om tijdelijk uw videokaart eruit te halen als test.

Zeer vermoedelijk is de geheugen processor van uw videokaart stuk.

Als je 6+2 pins aansluiting hebt op uw voeding dan kan je deze videokaart (klik) nemen.

Wel eerst testen of videokaart eruit ook goed werkt.

Het kan altijd dat er een diode op de moederbord stuk is of pci-e poort zelf.

 

Je kan onderstaande ook doen in veilig modus:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

de afgelopen 2 dagen heb ik alle mogelijke testprogamma's eroverheen gehaald, hardware geherinstalleerd, geupdate of verwijderd, en alle onderdelen van mijn pc getest, behalve het moederbord. Conclusie: De pc crasht continue, op 1 situatie na: Als ik de videokaart eruit haal, en de onboard videochip gebruik (wat een graphics, obgelofelijk :-( ). Ligt dus aan de videokaart, dacht ik. Maar gisteravond heb, als extra testje, nog even een andere (simpele) videokaart erin gehangen, omdat als het idd aan mijn videokaart zou liggen, de pc dan dus ook niet zou moeten crashen. (netjes drivers verwijderd, geinstalleerd etc) Maar, hij crashte weer! (die videokaart crasht niet in de andere pc)

Was ik net zo zeker dat het de videokaart is, nu snap ik er helemaal niks meer van.

Dus mijn pc crasht, freezet en krijgt bsod, tenzij ik de onboard chip gebruik Waar ligt dat dan aan? Pci slot stuk, lijkt me eigenlijk raar, of kan dat wel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan idd ook je mobo zijn. Je mobo bestaat uit een meerlaags pcb waarin veel verbindingen tussen de lagen onderling binnen de pcb liggen. Die verbindingen maken ze met een chemisch proces. Op elke plek kan zo'n verbinding het begeven. Ik had het eens 3 mnd nadat ik een ASUS mobo had gekocht. In 2012 stak ik een USB verbinding op het mobo om en het was afgelopen. Met het vervangende mobo tot nu toe nooit meer problemen gehad, Al heb Ik tegenwoordig ook wel eens een random freeze. Dan reboot ik en kan ik weer verder. Komt minder dan eens in de week voor dus daar valt mee te leven.

Heb je deze al gebruikt: "Betrouwbaarheidsgeschiedenis"? Dat noemde ik in een eerdere post.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.