Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Gebruiker22

(Zelfgebouwde PC) Browser problemen, haakt veel tijdens normaal gebruik, en andere problemen.

    Aanbevolen berichten

    Hallo,
    Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.


    1. Probleem met browsers.
    Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
    Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)

     

    - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.

    Spoiler

    image.thumb.png.3e4b1f8c5afd431a81c523f9d67c4746.pngimage.png.5286aa901a3c801c8a6cdf64f676c258.png

     

    Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
    T
    Spoiler

    his site can’t be reached

    google.com took too long to respond.

    ERR_TIMED_OUT

     

     


    Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
     

    - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
    - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

     


    2. Windows en tijden het gamen freezes.

    Bij gebruik van Windows:

    Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
    Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.

    Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
     


    Bij het spelen van Games:

    Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

     


    3. Andere talen installeren
    Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
    https://i.imgur.com/6on8wit.png


    4. Mijn build:

     

    Spoiler

     

    5. BIOS

    Spoiler

    rPwxRHW.png

    90ZCniq.png

    8aZz0DT.png

     


    Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?

    Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
    Desktop.txt

     
     

     

    aangepast door Gebruiker22

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Uw speccy leest niet gemakkelijk.

    Klik op bestand / Publiceert snapshot en dan de link geven die je ziet.

     

    Waarom is Windows 10 in een andere taal?

    Illegaal terwijl het bijna niks kost om een nieuwe Nederlandse versie te kopen?

     

    Waarom in Windows 10 drivers updaten terwijl Windows dat voor jou doet?

     

    Download AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

    Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

    • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)

    • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)

    • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)

    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)

    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

    • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    speccy link

     

    Q: Waarom is Windows 10 in een andere taal? Illegaal terwijl het bijna niks kost om een nieuwe Nederlandse versie te kopen?

     

    Ik al heb een Windows 10 Pro licentie gekocht? Bovendien vind ik Windows in het Engels fijner. (Nederlands is mijn derde taal)

    Het probleem is dat ik geen andere taal kan instellen voor de keyboard.

     

    Spoiler

    Su3zqGe.png

    ICge5uy.png

     

     

     

     

    AdwCleaner[C00].txt

    AdwCleaner[S00].txt

    aangepast door Gebruiker22

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Taal kan je altijd instellen voor toetsenbord.

    Ik kan niet in Engels omzetten maar ik begrijp wel dat je liever Engels hebt.

    Licentie is geschikt voor alle talen.

     

    Klik links met de linkermuisknop op start en dan op instellingen (tandwieltje) klikken.

    Klik op tijd en taal

    Daar kan je dat instellen.

     

    (Kan ook configuratiescherm en dan land/regio klikken.)

     

    Herstart de router eens door stroom even uit de stopcontact te steken.

     

    Klik met de rechtermuisknop op start en dan Windows Powershell (admin) klikken.
    Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
    sfc /scannow 
    Daarna nog eens onderstaande tekst doen:
    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    Daarna nog eens dit doen:
    sfc /purgecache

     

    Daarna nog dit doen:

     

    Download CCleaner naar het bureaublad.

    Installeer CCleaner en start CCleaner op.

     

    • Klik in de linker kolom op Cleaner.

    • Indien niet Nederlands dan op Options / settings en daar kan je bovenaan op Nederlands zetten.

    • Klik op Gereedschap

    • Klik rechts onderaan op Opslaan als tekstdocument en geeft een naam en upload hier.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    2 uren geleden, stegisoft zei:

    Taal kan je altijd instellen voor toetsenbord.

    Ik kan niet in Engels omzetten maar ik begrijp wel dat je liever Engels hebt.

    Licentie is geschikt voor alle talen.

     

    Klik links met de linkermuisknop op start en dan op instellingen (tandwieltje) klikken.

    Klik op tijd en taal

    Daar kan je dat instellen.

     

    (Kan ook configuratiescherm en dan land/regio klikken.)

    Heb beide opties al geprobeerd: heb gerecord https://youtu.be/e2Gs9VdiUXI

    2 uren geleden, stegisoft zei:

    Klik met de rechtermuisknop op start en dan Windows Powershell (admin) klikken.

    Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
    sfc /scannow 
    Daarna nog eens onderstaande tekst doen:
    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    Daarna nog eens dit doen:
    sfc /purgecache

    Spoiler

     

    7Pd5cjs.png

     

    sfc /purgecache commando heeft meer input nodig? Heb ook een logje toegevoegd waar de corrupte bestanden worden weergeven. Als CBS_textdocument.txt

     

    CCleaner was goed --> CCleaner_textdocument.txt

     

     

    CBS_textdocument.txt

    CCleaner_textdocument.txt

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Ik denk dat er bij update een fout is gebeurd volgens uw log.

     

    Indien pas is gebeurd dan kan je herstelpunt terugzetten.

    Anders eens kijken bij update geschiedenis wat er eigenlijk mislukt is.

     

    Indien niet mogelijk is dan onderstaande doen en hopelijk dat je wel een goede update krijgt.

     

    Klik rechtermuisknop op start en klik je op Windows Powershell (admin)
    Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
    net stop wuauserv
    Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution
    Maak de mappen DataStore en Download leeg--> het kan zijn dat je niet alles kan verwijder maar dat is niet erg.
    Ga terug naar Windows Powershell (admin) of opdrachtprompt als administrator plak onderstaande tekst
    net start wuauserv
    Doe verder niks. 
    Windows zal update wel downloaden en je zal merken dat de update wordt installeert. 

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    23 uren geleden, stegisoft zei:

    Ik denk dat er bij update een fout is gebeurd volgens uw log.

     

    Indien pas is gebeurd dan kan je herstelpunt terugzetten.

    Anders eens kijken bij update geschiedenis wat er eigenlijk mislukt is.

     

    Indien niet mogelijk is dan onderstaande doen en hopelijk dat je wel een goede update krijgt.

     

    Klik rechtermuisknop op start en klik je op Windows Powershell (admin)
    Kopieer onderstaande tekst en plak het achter >
    net stop wuauserv
    Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution
    Maak de mappen DataStore en Download leeg--> het kan zijn dat je niet alles kan verwijder maar dat is niet erg.
    Ga terug naar Windows Powershell (admin) of opdrachtprompt als administrator plak onderstaande tekst
    net start wuauserv
    Doe verder niks. 
    Windows zal update wel downloaden en je zal merken dat de update wordt installeert. 

     

     

    Ik heb Windows 10 opnieuw geïnstalleerd...en nu werkt alles weer.

     

    Bedankt voor uw hulp. Ik heb er iets van geleerd. 

     

    Is het wel normaal dat de GPU soms 45/50 graden wordt?

    image.png.ca99eeed04cce18476dd3aab7d8a74b8.png

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.246
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Kurt Christiaen
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door LucasDMS
        Ik heb in zomer 2018 mijn eerst computer in elkaar gezet toen ik verschillende games begon te downloaden en te spelen kwam ik er achter dat bij verschillende spellen ik de voice chat niet kon horen of gebruiken bij games zoals: csgo en league of legends werk mijn microfoon perfect zonder enige problemen maar bij andere games zoals rainbow six siege en overwatch kan ik mijn teamgenoten niet horen of mee praten ik heb meerde oplossingen gezocht maar geen een heeft gewerkt vreemd genoeg als ik mijn headset in mijn hoofd beeldscherm steek kan ik opeens de voice chat zonder moeite gebruiken ik vroeg me af of een van jullie mij kon helpen alvast bedankt.
      • Door Stefan77
        Beste,
         
        Een aantal jaren geleden kocht ik een PC met windows 8; upgrade naar 8.1 en upgegraded naar windows 10.  Dit was echter een voorgeinstalleerde versie met een digitale licentie.
        De harde schrijf van deze PC is nu gekrasht (start nog zeer slecht op en schijf heeft een aantal slechte sectors).
         
        ik heb me een nieuwe harde schijf gekocht en dacht met Macrium Reflect de schijf te clonen naar de nieuwe maar dit wil niet werken  tgv  de (gekende) problemen met de brnoschijf.
        Om windows opnieuw te installeren moet ik een licentiesleutel hebben
        is er een manier om deze van de oude pc te "recupereren"?
         
      • Door Vanessa_DB
        Beste iedereen,
         
        Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                       2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                       3) Smart TV
         
        De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
         
        Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
         
        Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
         
        Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
        Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
         
        Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
         
        Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
         
        Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
         
        De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
         
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
        Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
         
                                          van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                           2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                           3) Smart TV
                                                                                                                                                           4) decoder Scarlet
         
        De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
         
        Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
        Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
        Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
         
        Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
        Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
         
         
         
      • Door RoMuLaN
        Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
        Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
         
        Ik heb het volgende al geprobeerd:
        - heropstarten
        - apart gezette tabbladen verwijderd
        - verwijderen van cache, cookies, trackers
        - herstel en herinitialisatie
        - antivirus laten lopen
        - updates W10 laten lopen

        Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
      • Door eddyP
        Beste ,
        Op een nieuwe PC heb ik een interne kaartlezer geistalleerd .
        met deze kaartlezer kan je naast SD ook CF kaartjes lezen.
        de SD en USB aansluitingen van de kaart werken perfect.
        De CF werkte niet .
        Updates van de chipset van het moederbord , Bios update en windows update 
        zorgden ervoor dat de CF nu kan gelezen worden .
        Echter ... wanneer je de CF kaart uit de pc haalt en dezelfde of een andere insteekt,
        wordt deze niet gezien . De enige oplossing is de pc koud op te starten .
        Dan kan de CF terug gelezen worden .
        Dit is natuurlijk niet werkbaar wanneer je met verschillende kaarten wilt werken .
        het moederbord is een GIGABYTE H310M S2H S1151 MATX USB3.0 DDR4
        De kaartlezer is een ADJ 
        wie kan mij op het juiste spoor zetten ?
        alvast bedankt 
        EddyP
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.