Ga naar inhoud

Aanpassen service, scherm komt niet meer op.


wicky03

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, Passer zei:

Probeer dan even je windows te hernoemen met behoud van je eigen instellingen  (tweede optie nemen.

 

(met dank aan Droske die het mooi op een rijtje zette)

Misschien is er iets mis met de harde schijf en doe je er goed aan dat eerst eens te controleren.

Dat de je zo:

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan.

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

 

Van zodra de pc in de Windows 7 omgeving is opgestart open je het tooltje CrystalDiskInfo.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan op een USB-stick plaatsen en in je volgend bericht hier in je topic plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4 uren geleden, Passer zei:

Probeer dan even je windows te hernoemen met behoud van je eigen instellingen  (tweede optie nemen.

 

(met dank aan Droske die het mooi op een rijtje zette)

Passer,

 

Bedankt. Even nog een vraagje:

Methode 1 is voor mij onmogelijk omdat ik niet meer lokaal kan.

Methode 2: mijn medium is een DVD van het vroegere 8.1 Windows Pro, ik heb die in tussentijds ge-update naar Windows 10 Pro.

Als ik de opstartmethode in de BIOS veranderen naar DVD medium, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk mijn Windows 10 Pro verliezen + mijn bestanden. Of heb ik het mis?

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Misschien is er iets mis met de harde schijf en doe je er goed aan dat eerst eens te controleren.

Dat de je zo:

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan.

 

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

 

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

 

 

Van zodra de pc in de Windows 7 omgeving is opgestart open je het tooltje CrystalDiskInfo.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan op een USB-stick plaatsen en in je volgend bericht hier in je topic plaatsen

 

 

Dag Droske,

 

Oké, is mijn eerste werk vanavond.

Ik heb 4 a 5 harde schijven zitten. waaronder één SSD.

Het programma Rufus kan ik wel niet installeren, want ik kan niet meer lokaal op de desktop.

 

Ik zal deze hier dan plaatsen.

Gr

aangepast door wicky03
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, wicky03 zei:

Dag Droske,

 

Oké, is mijn eerste werk vanavond.

Ik heb 4 a 5 harde schijven zitten. waaronder één SSD.

Het programma Rufus kan ik wel niet installeren, want ik kan niet meer lokaal op de desktop.

 

Ik zal deze hier dan plaatsen.

Gr

Droske,

USB stick is aangemaakt. Ik plug hem deze avond in en laat dan iets weten.

Alvast bedankt!

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, droske zei:

Misschien is er iets mis met de harde schijf en doe je er goed aan dat eerst eens te controleren.

Dat de je zo:

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan.

 

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

 

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

 

 

Van zodra de pc in de Windows 7 omgeving is opgestart open je het tooltje CrystalDiskInfo.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan op een USB-stick plaatsen en in je volgend bericht hier in je topic plaatsen

Droske,

 

Ik heb de boot settings aangepast in de BIOS.

Maar na het windows logo toont hij nog altijd niets. Het blijft een zwart scherm met een muis in de midden.

 

Dit is toch vreemd?

Update: Hij is bezig met inladen van de bestanden op de stick!

Groetjes

aangepast door wicky03
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, wicky03 zei:

Update: Hij is bezig met inladen van de bestanden op de stick!

Het is dus toch gelukt om van die Windows 7 Live USB-stick op te starten?

 

Voor ASUS druk je trouwens gewoon op de Esc toets tijdens het opstarten om naar het boot menu te gaan. je hoeft daar de boot-settings in de BIOS niet voor aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, droske zei:

Misschien is er iets mis met de harde schijf en doe je er goed aan dat eerst eens te controleren.

Dat de je zo:

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan.

 

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

 

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

 

 

Van zodra de pc in de Windows 7 omgeving is opgestart open je het tooltje CrystalDiskInfo.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan op een USB-stick plaatsen en in je volgend bericht hier in je topic plaatsen

Droske.

 

Zie foto's.

De SSD schijf (waar Windows) op draait loopt blijkbaar goed.

Er zit wel 1 slechte in van de 4 HDDs. Deze toont bij het opstarten een extra pagina dat deze beschadigd kan zijn en vroeg of laat kan crashen. (Op deze schijf staan enkel game bestanden) (Zoals fifa, assassins creed, etc)

 

Kan je hier mee verder?

 

Met vriendelijke groet;

46285852_2112317075501293_7100649888928497664_n.jpg

46443289_650323415362487_7274720768791937024_n.jpg

46327357_190272345209243_3591342114069282816_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, wicky03 zei:

Er zit wel 1 slechte in van de 4 HDDs. Deze toont bij het opstarten een extra pagina dat deze beschadigd kan zijn en vroeg of laat kan crashen. (Op deze schijf staan enkel game bestanden) (Zoals fifa, assassins creed, etc)

Zie bovenstaand hetgeen ik in het ROOD gezet heb.

 

bedoel je wel degelijk "gewone" bestanden (data) of heb je er programma's geïnstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, droske zei:

Zie bovenstaand hetgeen ik in het ROOD gezet heb.

 

bedoel je wel degelijk "gewone" bestanden (data) of heb je er programma's geïnstalleerd?

Neen, geen belangrijke documenten.

Vandaar dat ik die melding ook altijd voorbij laat gaan. Indien ze crasht, dan is het maar zo. Het zijn maar spelletjes. Deze melding komt ook al een tijdje voor.

Het is echt pas sinds ik een service hebt gestopt (Deze GeForce Experience container LS) en mijn PC herstart heb dat deze moeilijk doet.

Maar het is vreemd. Mijn moederbord vertoond de correcte code (A0) zoals altijd. Volgens mij is er niets mis mee.

 

Ik denk ofwel probleem met videokaart (dit door de service) - maar ook met de onboard videokaart doet hij het niet.

Of wel heb ik een verkeerde services gestopt wat ik heel vreemd zou vinden..

 

Heb je enig idee?

Bestaat er een cmd line voor het herstellen van de services (Zowel services.msc als de msconfig) ?

Anders kan ik dit proberen in de cmd bij het herstelpunt.

 

Groetjes.

aangepast door wicky03
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.