Ga naar inhoud

Aanpassen service, scherm komt niet meer op.


wicky03

Aanbevolen berichten

Als de videokaart of diens driver de schuldige was dan zou je pc WEL in de veilige modus moeten opstarten en u zei eerder dat dat ook niet ging.

 

Ik vraag me echter af waarom je met services hebt zitten prutsen, daar moet je toch een reden voor gehad hebben. Vertel ons daar eens iets over.

Overigens, GeForce Experience container LS  bestaat niet. NVIDIA Display container wel en NVIDIA Geforce Experience ook. Deze laatste houd je drivers up-to-date en optimaliseert je game-instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

9 uren geleden, droske zei:

Als de videokaart of diens driver de schuldige was dan zou je pc WEL in de veilige modus moeten opstarten en u zei eerder dat dat ook niet ging.

 

Ik vraag me echter af waarom je met services hebt zitten prutsen, daar moet je toch een reden voor gehad hebben. Vertel ons daar eens iets over.

 

Overigens, GeForce Experience container LS  bestaat niet. NVIDIA Display container wel en NVIDIA Geforce Experience ook. Deze laatste houd je drivers up-to-date en optimaliseert je game-instellingen.

Het was inderdaad: NVIDIA Display container LS

Ik heb dit gedaan omdat ik niet meer op mijn GeForce Experience applicatie kon, maar die gaf al enige tijd een update aan voor mijn videokaart. Ik wou dus gewoon terug op deze applicatie kunnen zodanig ik mijn update kon uitvoeren.

Dus ik zocht oplossingen en kwam terecht op YouTube

Ik heb dus exact gedaan wat op YouTube werd uitgelegd, alsook de pop-up met de foutmelding bij het opstarten van de applicatie is exact hetzelfde..

Zie hieronder.

 

aangepast door wicky03
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Passer zei:

eventjes tussendoor toch nog meedenken: 't zal wellicht dit niet zijn, maar probeer het toch maar - je weet maar nooit:

 

image.thumb.png.73c1bd49c7f3e1bf0f0beb91b9c9af7d.png

(nooit geschoten is altijd mis :) )

Passer,

 

Neen dit is het ook niet, helaas.

Achter het Windows logo moet hij normaal het inlogscherm tonen. Daar tussen valt het scherm gelijk in slaapstand..

Linksboven komt hoe het scherm is aangesloten (een pop-up) bv HDMI, of DVI-D. Dit maar voor heel eventjes.

 

Het scherm is niet volledig zwart, het is wel zwart maar met een witte schijn op.

Ik heb voor de duidelijkheid een video ge upload.

 

Groetjes

Alvast bedankt allebei voor de moeite..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, droske zei:

Je hebt blijkbaar meerdere monitoren aan je pc gekoppeld. Koppel ze eens af op het hoofdscherm na en probeer opnieuw op te starten.

Helaas net hetzelfde resultaat.

damn. Kan je nog van windows 8.1 gratis naar windows 10?

Ik weet nu echt niet meer wat te testen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wicky03 zei:

Kan je nog van windows 8.1 gratis naar windows 10? 

In uw geval wel, omdat je nu al Windows 10 staan hebt. Je kunt daarom zelfs rechtstreeks een nieuwe installatie van Windows 10 uitvoeren daarvoor moet je niet eerst terug naar Windows 8.1.

 

Maar doe onderstaande eerst eens/

Op 15/11/2018 om 10:43, Passer zei:

Probeer dan even je windows te hernoemen met behoud van je eigen instellingen  (tweede optie nemen.

 

(met dank aan Droske die het mooi op een rijtje zette)

Eerst alle externe apparaten afkoppelen en slechts 1 monitor aansluiten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, droske zei:

In uw geval wel, omdat je nu al Windows 10 staan hebt. Je kunt daarom zelfs rechtstreeks een nieuwe installatie van Windows 10 uitvoeren daarvoor moet je niet eerst terug naar Windows 8.1.

 

Maar doe onderstaande eerst eens/

Eerst alle externe apparaten afkoppelen en slechts 1 monitor aansluiten.

 

 

Ik heb enkel een ISO bestand van 8.1 Pro. Geen van Windows 10 Pro.

Ik heb in het verleden mijn 8.1 kunnen upgraden naar Windows 10 Pro.

Vandaar de vraag of ik dan mijn Windows 10 Pro verlies en terug bij 8.1 zit?

 

De setup uitvoeren gaat niet lokaal, dus zal het waarschijnlijk terug opgestart moeten worden met de BIOS?

Dit met mijn 8.1 Setup?

Klopt dit?

 

Alsook mijn Antivirus NOD32 kan ik niet tijdelijk blokkeren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is allemaal geen probleem: je hebt de 10 op die computer gehad dus gewoon (op een ander systeem) een usb-stick met Media Creation Tool klaarmaken, ervan opstarten (in de bios wel als eerste opstartmedium aangeven) en de zaak begint. Iso bestand heb je in dat geval niet nodig.

Je verliest geen windows 10, maar die wordt gewoon hersteld en neen, je komt niet terug bij je 8 uit.

 

ps: moest je meer dan één schijf in je systeem zitten hebben, koppel dan voor alle zekerheid de andere schijven af tot na de herinstallatie

 

en dit kan ik niet volgen:

1 uur terug, wicky03 zei:

De setup uitvoeren gaat niet lokaal, dus zal het waarschijnlijk terug opgestart moeten worden met de BIOS?

Dit met mijn 8.1 Setup?

(maar misschien mis ik wel iets?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wicky03 zei:

De setup uitvoeren gaat niet lokaal, dus zal het waarschijnlijk terug opgestart moeten worden met de BIOS?

Dit met mijn 8.1 Setup?

Klopt dit?

Je hebt gelijk.

In die handleiding is uitgelegd hoe je (op twee manieren) je huidige Windows 10 kunt herstellen zonder dat je je data en programma's verliest.

Maar omdat je Windows niet meer kunt opstarten geraak je zover inderdaad niet en dat had ik uit het oog verloren.

Wat echter wel kan dat is opstarten met een Windows 7 Live CD en dan je Windows 10 herstellen volgens methode 1 vanuit die Windows 7 Live omgeving.

Lees in die handleiding ook hoe je Media Creation Tool kunt downloaden. Dat kun je via Je opgestarte Windows 7 Live ofwel download je Media Creation Tool even via een andere computer en draag je dat bestaand aan de hand van een USB-stick over naar je computer die opgestart is vanaf de Windows 7 Live CD.

 

Belangrijk:

Wijzig de opstartvolgorde in de BIOS NIET want de pc gaat tijdens de herstelperiode opnieuw moeten opstarten en dan mag die NIET via de Windows 7 Live CD opstarten.

Je kunt ook zonder de bootvolgorde in de BIOS te wijzigen van je Win7 Live CD opstarten door tijdens het opstarten op de Esc toets te drukken. Zo kom je in een opstartmenu terecht en kun je de CD/DVD drive aanduiden als opstart medium zodat Windows 7 Live zal opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.