Ga naar inhoud

Aanpassen service, scherm komt niet meer op.


wicky03

Aanbevolen berichten

Op 16/11/2018 om 18:00, droske zei:

Je hebt gelijk.

In die handleiding is uitgelegd hoe je (op twee manieren) je huidige Windows 10 kunt herstellen zonder dat je je data en programma's verliest.

Maar omdat je Windows niet meer kunt opstarten geraak je zover inderdaad niet en dat had ik uit het oog verloren.

Wat echter wel kan dat is opstarten met een Windows 7 Live CD en dan je Windows 10 herstellen volgens methode 1 vanuit die Windows 7 Live omgeving.

Lees in die handleiding ook hoe je Media Creation Tool kunt downloaden. Dat kun je via Je opgestarte Windows 7 Live ofwel download je Media Creation Tool even via een andere computer en draag je dat bestaand aan de hand van een USB-stick over naar je computer die opgestart is vanaf de Windows 7 Live CD.

 

Belangrijk:

Wijzig de opstartvolgorde in de BIOS NIET want de pc gaat tijdens de herstelperiode opnieuw moeten opstarten en dan mag die NIET via de Windows 7 Live CD opstarten.

 

Je kunt ook zonder de bootvolgorde in de BIOS te wijzigen van je Win7 Live CD opstarten door tijdens het opstarten op de Esc toets te drukken. Zo kom je in een opstartmenu terecht en kun je de CD/DVD drive aanduiden als opstart medium zodat Windows 7 Live zal opstarten.

 

Beste,

 

Ik heb toch opgestart via BIOS. Ik heb mijn besturingssysteem geplaatst op de HDD in slechte toestand. (Schijf is dus geformatteerd, maar waren maar spel bestanden)

Dan kon ik terug op mijn Windows omgeving heb ik meerdere bestanden vanop mijn SSD kunnen verplaatsen naar een usb stick of externe harde schijf.

Dan heb ik terug mijn Windows op mijn SSD geplaatst.

Ik kan dus terug op mijn PC, met enkel spel bestanden te verliezen. HDD ging er toch binnenkort uit omdat deze continu een melding gaf bij het opstarten.

Bij deze is de HDD en is alles in orde.

 

Alvast bedankt voor de moeite Droske en Passer!

Gr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu je over een nieuwe Windows 10 installatie beschikt, raad ik je ten zeerste aan op zijn minst een systeemback-up te maken van zodra je nieuwe Windows volledig gebruiksklaar is.

En waarom zelfs niet een volledige schijf back-up maken van je SSD schijf hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.