Ga naar inhoud

Pc terug optimaal maken


saile18

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een week heb ik het gevoel dat mijn pc niet meer optimaal werkt als in het begin. Veel dingen blijven hangen alsook mijn zoekfunctie linksonder naast de startknop loopt volledig vast. Kunnen jullie mij helpen om mijn pc terug smooth te laten werken?

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan malware / virussen (vooral het zinnetje 'sinds een week' - al kan het natuurlijk ook iets heel anders zijn.

 

Laten we toch maar met een controle beginnen: lees even dit topic (< klik!) en plaats je logjes dan in je volgend bericht. De ontleders worden dan verwittigd en zij zullen je vertellen wat je best doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic verplaatst naar de sectie virus- en malwarebestrijding.

 

Om te beginnen mag je Driver Booster 6 (van IOBIT) verwijderen.

Dergelijke programma's heb je niet  nodig en soms zorgen ze na een tijd voor meer problemen dan ze oplossen.

Als er geen problemen zijn met drivers, moet je ze ook niet updaten enkel omdat er een nieuwe versie is.

 

Je Firefox is verouderd.

Als je Firefox niet (meer) gebruikt, kan je hem ook verwijderen.

Updaten doe je zoals hieronder aangegeven.

Open Firefox en druk achtereenvolgens op de toetsen alt, h en f.

De update naar de recentste versie wordt nu gedownload en geinstalleerd.

Na de installatie moet je Firefox herstarten.

Of je kan de nieuwste versie hier downloaden.

 

Ook je Skype is een oude versie.

Blijkbaar gebruik je die ook niet vaak want als je skype opstart, krijg je automatisch de updates aangeboden.

Je kan ook de nieuwste versie hier downloaden.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Volgende stap.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit log is niets meer te zien.

Je hebt echter AdwCleaner ook uitgevoerd net voor je de logjes met FRST hebt gemaakt.

Kan je het logje van die uitvoering eens plaatsen?

Het gaat om het bestand C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C08].txt

 

Gaat het ondertussen al wat beter met de pc?

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms blokkeren er wel nog dingen (reageert niet) bijvoorbeeld als de pc nog maar juist is opgestart en ik open chrome dan blokkeert het venster regelmatig. Ook wanneer je normaal gezien iets wil zoeken via het vergrootglas en ik typ een woord blokkeert het en sluit hij het zoek venster van windows search. Ik heb die service al eens uitgeschakeld en opnieuw opgestart maar dit heeft niets geholpen

AdwCleaner[C08].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type powershell in het vak Zoeken in Windows maar druk nog niet op enter..

Klik nu met de rechter muisknop op powershell en klik op Als administrator uitvoeren

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig (en mogelijk) vervangen door een correcte versie.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.