Ga naar inhoud

COMPATIBLISITEITS CONTROLE


bernard

Aanbevolen berichten

Die melding krijg je omdat je een Word document bijvoorbeeld opgeslagen in het doxc formaat en dus gemaakt met een recente versie van office opent in een oudere versie van Office.

Oudere versies van office en in dit geval dus Word hebben bepaalde functies niet aan boord die in een nieuwere versie wel aanwezig zijn.

Vraag me wel af wat openen, bewerken en dan opslaan te maken heeft met documenten ordenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Je krijgt die melding omdat je het bestand bewerkt met een andere versie dan waarmee het bestand opgeslagen is.

In dit geval een oudere versie van Word dan waarmee het bestand aangemaakt is.

De meest recente versies van Word slaan de bestanden op in het docx formaat, de oudere versies van Word in het doch formaat.

Oudere versies van Word beschikken over minder functies dan de nieuwere versie en of er zijn verbeteringen aangebracht in de functies.

Daardoor kunnen bepaalde gebruikte functies door andere versies niet altijd ondersteund worden.

 

Dus rest de vraag in welke versie van Word werd het bestand aangemaakt en in welk formaat opgeslagen.

En in welke versie van Word ben je nu veranderingen aan het aanbrengen?

 

Ben je niet zeker of de opmaak en gebruikte functies gaan behouden blijven moet je het origineel behouden. 

Open het origineel en kies direct bij bestand voor opslaan als... en geef het document een andere of aanvullende naam. Zet bijvoorbeeld een 1 achter de bestandsnaam.

Pas dan het document aan en sla op.

Nogmaals doc. Is het oude bestandsformaat en docx wordt gebruikt in de nieuwere versies van Word.

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het allemaal nog eens , en nog eens doorgelezen .

En ik moet eerlijk zijn te zeggen dat ik dit allemaal niet kan volgen .

En dat komt NIET door je uitleg , maar dit is denk ik te moeilijk voor mij .

 

Maar is het , of kan ik problemen krijgen als ik gewoon op doorgaan in dat schermpje klik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, bernard zei:

 

vraag.PNG

Je kreeg bovenstaande melding. ik heb even iets belangrijks in het geel gemarkeerd.

2018-11-21_18h53_46.png.136cfe8daea7d695e5c053a112fee641.png

 

Je gaf in een vorig bericht aan dat je het bestand opent in Word 2007 op je laptop.

 

Je hebt 2 mogelijkheden om te zorgen dat je niks van je eigenschappen uit het document gaat verliezen.

 

1. Sla het bestand na bewerking op in het docx formaat maar het opslaan moet je doen via opslaan als... dan krijg je een ven,ster waar je ook het bestandsformaat kan aanpassen.

 

2. speel je liever op veilig, open het bewuste bestand en voor dat je aanpassingen uitvoert ga je naar bestand boven in de menubalk en kies daar voor opslaan als... in het volgende venster dat je krijgt moet je de bestandsnaam aanpassen. Zet achter de huidige bestandsnaam bijvoorbeeld een 1 en kies als bestandsformaat docx

Dan bewerk je het document  en bij afsluiten klik je op opslaan.

Open dan het aangepast document terug en controleer of al je aanpassingen en inhoud van document nog correct is.

Nu kan je de oudste versie verwijderen en het nieuwe document met bestandsnaam 1 op het einde behouden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.