Ga naar inhoud

Computer / internet / programma erg traag


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enige tijd merk ik dat mijn laptop trager opstartte. Dit duurt soms een kwartier vooraleer alles functioneel is. Eens opgestart, werkte alles vlot. 

Laatste dagen maakt hij zeer traag verbinding met internet, outlook en andere programma's openen duurt heel lang. Surfen in google chrome gaat ook heel traag.

Zit ik met virus/malware?

Probeer ik eerst nog back-up te maken, of beter niet?

Graag jullie advies wat me te doen staat.

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

- Ik zie twee anti-virusprogramma's:

AVG en McAfee

 

-  Verwijder nu als eerst één en AVG PC TuneUp:

AVG AntiVirus FREE
McAfee LiveSafe

AVG PC TuneUp

 

Herstart je pc nog eens een keer.

 

- Herken je dit IP: 40.53.1.12  gekoppeld aan xxx.lilly.com?

 

-  We hebben nu weer twee verse logjes nodig:

 

5ab37027cf10c-Screenshot-2018-3-22_gehac
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: addition.png
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zie dat je beide virusscanners heb verwijderd.

 

1. Ga naar de map Downloads open die en sleep de tool FRST vanuit daar naar je bureaublad.

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

2. Download AfbeeldingMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
 

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is al een mooie opruiming: 3.1 GB tijdelijke gegevens verwijderd.

 

 

1. Download 51a72c6334c99-ccleaner16.pngCCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

 


2. Download 5ad1ee59ba80d-CKScanner_MAINICON.pngCKScanner by askey127 naar het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.