Ga naar inhoud

internet gaat soms ineens waanzinnig traag maar enkel op laptop


t.d.

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds een jaar of zo een probleem met mijn laptop en ik weet niet waar ik moet beginnen met het zoeken naar een oplossing.

 

Meestal werkt mijn laptop goed, maar af en toe heb ik periodes waar de wifi-verbinding precies de hele tijd wegvalt. Een site openen of een bestand downloaden gaat dan onwaarschijnlijk traag. Het ligt niet aan de wifi zelf, want op gsm en andere laptop werkt het wel. Dus het moet wel iets aan de laptop zelf zijn.

 

Opnieuw opstarten lost niks op, computer scannen op malware levert niets op, register kuisen,... niks helpt. En dan ineens is het probleem weg om dan weken later ineens weer op te duiken.

 

Heeft er hier misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen? Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het gaat niet zo zeer om de afstand tot de modem maar wel de locatie.

Zelfde verdiep?

Zelfde lokaal? Dus dezelfde muren en aantal muren tussen de laptop en de modem.

Maak je gebruik van een extra router of AccessPoint?

Staan er soms apparaten in de buurt die het WiFi signaal kunnen storen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download inSSIDer .

Wacht op die pagina rustig tot de download start. De download start automatisch na enkele seconden.

Installeer InSSider en start het programma op.
Klik dan op de tab Networks.

Maak met het knipprogramma van dat venster een afbeelding, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Tip: Best uit te voeren vanaf 19:00 u en niet later dan 22:00u

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent Telenet klant.

Uw wifi zit, net als dat van uw geburen, op kanaal 1. 

Wijzig daarom je huidige kanaal naar een kanaal dat niet overlappend is. Dat is dan kanaal 5 of hoger. Ik zou voor kanaal 8 gaan.

Dat doe je zo:

  • Ga naar mijn Telenet: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/

  • Meld u aan met je e-mail adres en wachtwoord.

  • Scrol naar beneden tot bij het menu zoals onderstaand is afgebeeld en klik bij Mijn Telenet op  Draadloze modem instellen902475087_TelenetWiFikanaalinstellen1.thumb.JPG.e5cc3cac4ecaf85b4ecc62e04931d538.JPG

 

  • Klik bij Signaal, aan de rechterkant, op het V icoontje om de instellingen weer te geven.82487640_TelenetWiFikanaalinstellen2.thumb.JPG.3b097f0e4c2b25819516660c7eae3cab.JPG

 

  • Kies een geschikt kanaal. In uw geval kan dat kanaal 8 zijn.1076398985_TelenetWiFikanaalinstellen3.thumb.JPG.2edcd5febbd5a0bd49092d600f360a71.JPG

 

  • Scrol naar beneden en klik op Bewaar.264056430_TelenetWiFikanaalinstellen4.thumb.JPG.1ccb1cf4137b77da83ce6bf7b8170958.JPG

 

  • Meld u af bij "Mijn Telenet".
  • Sluit alle toepassingen en herstart de computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.