Ga naar inhoud

flikkerend beeld bij spellen, maar niet bij video's


Deimos969

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden wilde ik minecraft spelen op mijn laptop, en werd ik verrast die een storend menu scherm. Bij het opstarten van het spel kreeg ik een onspeelbaar scherm. Andere nieuwere spellen zoals the forest zijn ook onspeelbaar, maar oudere spellen zoals de eerste age of empires werken wel gewoon. Ook kan ik nog prima films en youtube filmpjes bekijken op mijn laptop.

 

Ik heb mijn video kaart al geüpdatet tot de laatste versie, en onderworpen aan een stresstest van FurMark. Hij heeft de stresstest prima doorlopen, dus nu ben ik ten einde raad.

 

Mijn computer:

Windows 10 64 bit

Intel(R) Core(TM) i7- 4702MQ CPU @2.20GHz 2.19GHz

8GB RAM

GPU Intel HD Graphics 4600

NVIDIA GeForce GT 820M

 

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat er aan de hand is, en mogelijk een oplossing aanbieden voor mijn probleem.

glitch.jpg

sparkly.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, stegisoft zei:

Ik zei niet dat het een oplossing is.

Download de laatste Nvidia driver (klik) en installeert het.

 

Nota: standaard werkt de laptop op intel HD Graphics 4600 en dat is de onboard videokaart van de processor.

Zodra er meer eisen zijn dan pas werkt Nvidia driver

 

 

De Nvidia driver is volledig geüpdatet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a7338bd0e00-Speccy_logo.pngSpeccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, stegisoft zei:

Download 51a7338bd0e00-Speccy_logo.pngSpeccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

http://speccy.piriform.com/results/L38QUbirPv3Zd5MGFcxb1aS

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.