Ga naar inhoud

HP Laserjet 1018 problemen


Cil

Aanbevolen berichten

Dag Cil,

 

Ik hoop dat je niet te veel hebt betaald voor deze tweedehands laserprinter. Hij kan best 8 tot 11 jaar oud zijn. De nieuwprijs was destijds circa € 80.

 

Nu over naar de installatie. HP biedt zelf geen driver voor Windows 10. Dat heb je al gemerkt. Toch werd de driver voor deze printer op de laptop van je dochter direct geïnstalleerd. Waarom bij jou dan niet? Dat blijft het raadsel van Windows...

 

Ik zie 2 mogelijke manieren om de driver op jouw Windows 10 64 bit te installeren:

 

Methode 1: Via Windows Update
Zorg dat de printer via USB kabel is aangesloten op jouw computer. Sluit hem aan op een USB 2.0 poort. Niet op een USB 3 poort.

De printer moet voor deze methode AAN staan!

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update > Klik op Naar updates zoeken.

Wanneer na enige tijd de melding verschijnt "Uw pc is bijgewerkt", dan probeer je of de printer werkt.

Werkt de printer dan nog niet, dan ga je over naar Methode 2.

 

Methode 2: Driver zelf downloaden.

Verbreek eerst de verbinding met de printer door de USB kabel van de printer uit de computer te halen!

Download de printer driver van deze website: https://www.freeprinterdriverdownload.org/hp-laserjet-1018-driver-download/

Lees door wat er op die website staat. Scrol naar beneden en download de driver voor Windows 10, 64 bit:

 

5c0271357ab9a-2018-12-01_12_10_22-%28Dow

 

Wanneer het downloaden klaar is, ga je naar de map waar je downloads worden opgeslagen. Klik met de rechter muisknop op het gedownloade bestand, en kies dan Als administrator uitvoeren.

Volg de aanwijzingen.

Sluit de USB kabel van de printer pas aan op de computer wanneer daar tijdens de installatie van de driver om gevraagd wordt.

 

En nu maar hopen dat het zo wel lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie gaan het niet geloven. Toch eerst met de andere laptop hier op printer toevoegen geklikt, zoeken naar HP en Ja hoor de 1018 stond ertussen. Nu op deze pc hetzelfde uitgevoerd en JA hoor hier werkt die ook, Dus niet met de installatie maar gewoon op zoeken gedaan. 
Geef niet zo snel op. 
Ik wil jullie heel hartelijk danken voor de tips en trucks die jullie mij hebben gegeven. Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten. Als ik jullie toch niet had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.