Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



Rolle

Trage opstart PC.

    Aanbevolen berichten

    Geachten,

     

    Ik ondervind de laatste tijd een zeer trage opstart en zelfs een traag werkende PC.

    Ik werk met Windows 10.

     

    Bestaat er een degelijk opkuisprogramma ?

    Graag een seintje a.u.b.

     

    Gegroet.

    Rolle.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Geplaatst: (aangepast)

    Dat kan verschillende oorzaken hebben.

    Gaande van verouderde hardware of drivers tot een besmetting.

     

    We gaan eerst een malware controle doen om een besmetting uit te sluiten.

     

    Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link  en plaats het bestand op je bureaublad.

     

    Farbar Recovery Scan Tool Link

     

    Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

     

    Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

    • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
    • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

    aangepast door kweezie wabbit

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    2

    Beste Kweezie wabbit,

     

    Bedankt voor uw vlugge reactie.

    Mijn probleem zal wat te maken hebben met een verouderde hardware.

     

    In bijlage de gevraagde docs:

     

    Addition.txt

    FRST.txt

     

    Beste groeten.

    Rolle.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

     

    • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.

    fixlist.txt

    • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk op de Fix knop.
    • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

     

    Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Mooi zo.

    Volgende stap.

     

    Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

    Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

    • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
    • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
    • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
    • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

    Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

    De download start automatisch na enkele seconden.

     

    Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

    Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    • Remove disinfection tools
    • Purge System Restore

    Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

    Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

    Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

     

    Doe dan nog een registeropruiming met CCleaner.

     

    Start CCleaner op.

    Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

    Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

    Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

    Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

    Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

     

    Hiermee is de malware controle afgerond.

    Heeft dit al enige invloed op de snelheid?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    2

    Dag kweezie wabbit,

     

    Alle uw adviezen werden uitgevoerd.

    Met de CCleaner had ik geen moeite, gezien ik dagelijks scan op "cleaner" en op "register".

     

    Van een oude PC kan men geen nieuwe maken, dat is duidelijk, doch de acties die we ondernomen

    hebben zullen toch zeker helpen.

    Het werkelijk resultaat weet ik pas na een 1 à 2 dagen werken.

    Ik laat u iets weten.

     

    Bedankt voor de klare uitleg (vooral voor een leek als ik) en aanvaard mijn welgemeende groeten.

     

    Rolle.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    28 minuten geleden, Rolle zei:

    Met de CCleaner had ik geen moeite, gezien ik dagelijks scan op "cleaner" en op "register".

    Wekelijks een scan met cleaner is normaal voldoende.

    De registerscan is eigenlijk enkel nodig na het installeren of verwijderen van programma's of updates.

    Dagelijks is dus niet nodig maar als jij je er beter bij voelt, kan het zonder problemen.

     

    Op 5/12/2018 om 11:43, Rolle zei:

    Mijn probleem zal wat te maken hebben met een verouderde hardware.

    Je processor dateert van de 2de helft van 2013.

    In termen van IT is 5 jaar al middelbare leeftijd maar dat wil niet zeggen dat je systeem niet goed meer is.

     

    We gaan eerst eens kijken of we misschien het opstarten kunnen versnellen door overbodige zaken uit te schakelen.

    Start CCleaner op.

    Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

    Klik vervolgens op "Opstarten".

    Selecteer het tabblad Windows.

    Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

    Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

    Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Maak een account aan of log in om te reageren

    Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

    Account aanmaken

    Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

    Registreer een nieuwe account

    Inloggen

    Heb je reeds een account? Log hier in.

    Nu inloggen

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.