Ga naar inhoud

Geen Wifi meer


Theo2602

Aanbevolen berichten

Als alles van te voren goed werkt heb ik één heel goede raad: verandert niks maar ook niks.

De kans dat uw wifi niet werk is bijzonderst klein.

Als uw smartphones wel verbinding vindt is er eigenlijk niks aan de hand met uw wifi.

 

De oorzaak ligt aan de laptop.

Dat kan een virusupdate fout zijn: herstelpunt terugzetten.

Dat kan zijn dat je per ongeluk wifi had uitgeschakeld op uw laptop zelf.

 

In de slechte geval hoeft je gewoon BBOX opnieuw opstarten en dan is verbinding OK.

 

Mijn wifi valt nooit uit tenzij men aan het werken is buiten onze netwerk en dus langs de straat of server of wat dan ook.

Als bij u stroom uitvalt en je ziet dat er niks aan de hand is bij uw zekeringkast dan ga je ook niet de hele zekerkast controleren.

Zo moet je ook met wifi denken.

 

Nota: BBOX uitzetten doet je meer kwaad dan goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft, begin dit jaar hebben wij (jij, ik, Droske en nog anderen) dagen om niet te zeggen weken bezig geweest, met hetzelfde probleem.  Uiteindelijlk bleek dat mijn laptop Kanaal 11 of 12 niet vond. Na hem op een ander kanaal gezet te hebben liep alles uitstekend. Tot vorige week dus. Om de één of andere reden is het kanaal van de Linksys terug afwisselend 11 en 12 zoals ik met Acrylic kon zien. Mijn laptop werkt wel op andere plaatsen zoals in mijn voorkamer (Proximus met als SSID ANNIE) bij mijn dochter (Telenet met Belkin)

Ik heb dus overal gezocht hoe ik dat kanaal kan verzetten, en overal geeft men hetzelfde typ 192.168.0.1 of 192.168.1.1 Als ik het eerste doe, blijft het rondje draaien tot er komt dat 'de tijdsduur is verlopen' draai ik het tweede kom ik op Proximus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral voor Stegisoft: ik had inderdaad mijn wachtwoorden goed weggeschreven, alleen vond ik ze niet terug, hoewel ze simpelweg in het bestand wachtwoorden stonden.

Falstring: op jouw aanraden ging iuk naar Netwerkcentrum, maar deed dat langs Configuratie scherm. Later vond ik ergens een uitleg dat ik naar VERKENNER moest gaan, dan naar Netwerk en Interner, en daar moest ik dan maar op Linknet klikken en kwam in het blad om de instellingen te wijzigen.

Ik zette op kanaal 1, en mijn laptop is dadelijk verbonden.

Slechts één schoonheidsfoutje, volgens Acrylic staat hij op 1+5!!!

In elk geval hartelijk bedankt voor uw hulo Stegisoft en Falstring

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.