Ga naar inhoud

Google Plus Foto's


vaes

Aanbevolen berichten

Je zou wel eens kunnen gelijk hebben....   Ik ben maar 2 keer naar de Périgord geweest, in 2014 en 2015, maar...... bij nader toezien heb ik tussen mijn eigen foto's enkele van het Internet gehaald (bvb van de webcam van Sarlat van een paar kastelen).  Daar zal het dus aan liggen !   

 

 

 

Vaes

PERIGORD  snip_20181216151432.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, blijkbaar kijkt Google naar de oudste foto/afbeelding in een album en op de datum van de oudste foto wordt het album dan gerangschikt. De oudste afbeelding in het album Perigord is van 17 april 2012, dus komt dat album na het album van 2013 (Chateaux de la Loire) te staan.

Ik denk niet dat je daar wat aan kunt veranderen. Maar misschien hebben andere forumleden daar een andere mening over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/12/2018 om 12:12, vaes zei:

voorlopig alleen op mijn tablet, want op mijn smartphone staan ze niet..  Dat moet toch kunnen, niet ? Heb jij een suggestie HOE ??

 

Op je smartphone kan je ook gebruik maken van google foto's. 

Open Play Store op je smartphone en geef in het zoekvak google foto's in. De app wordt getoond klik op installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De folder fotos is wel verplaatst naar Google drive denk ik. Maar maakt deze map fotos deel uit van de 15Gb free storage, en wat als je boven die 15Gb komt? Stel, ik koop een smartphone met 64 of 128gb opslag, zelfs 256gb is mogelijk; Ook dan moet ik toch tijdig backup maken op stick of schijf. En zijn de copie in google fotos dezelfde formaat en kwaliteit van de originele fotos? Ik lees ook dit

Als je foto's uploadt via Google Foto's of de functie 'Back-up en synchronisatie', worden ze alleen meegeteld voor je opslagquotum als je ze uploadt in de oorspronkelijke kwaliteit.

https://support.google.com/photos/answer/6156103?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoef ik niet meer te lezen hoor. Recente smartphones hebben dualcam met steeds hogere resolutie. Wil je een vergroting van een foto, dan is een foto van 20+ megapixel noodzakelijk. Deze fotos nemen ruimte in beslag. Een paar jaar terug was de map fotos los van googledrive en was de opslag onbeperkt. En als mensen afhankelijk worden van deze cloudstorage gaat er gefactureerd worden. Koop enkele stick en externe schijven op usb. Dat eet geen brood, en uw data staat ook veilig. Dat doe ik al 20 jaar. Ik blijf dat zo doen. En de Chinezen zijn daar al vol op aan het inzetten. Als je thuis op wifi gaat (de meeste smartphones doen dat automatisch, eenmaal je ze connecteerd met je router) is er ondermeer het app airsendit. deze laat zelfs voor een leek makkelijk toe al je foto video en docu op te slaan op je pc. Zet dat dan nog over op usb (stick, drive of andere) en je hebt alles veilig. Deze tool maakt het voor mijn vrouwke ook makkelijker. Nu doet zij die dingen zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou nog iets toevoegen maar dat kan alleen de eerste 5 minuten denk ik? Maar wat ik al jaren voorspelde komt weer uit. Het aantal smartphones blijft toenemen. En de digitale fotokes worden steeds groter. Google heeft opbrengst uit de verkoop van androidphones waarschijnlijk, of ze halen het elders. Maar ze kunnen niet blijven hun opslagservers vergroten. ooit moet daarvoor iemand betalen, en dat is niet Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.