Ga naar inhoud

PC valt uit, start daarna niet op, na een tijdje doet hij het pas weer.


grayskull70

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al een hele lange tijd heb ik problemen met dat mijn PC zomaar uitvalt. Ik heb van alles gedaan en ik heb  tot nu toe nog niks erover gevonden, misschien dat iemand mij hier kan helpen.

 

Alvast bedankt.

 

Logboek:

Bron: Kernel-Power

Gebeurtenis-ID: 41

Taakcategorie: 63

 

 

Eventdata:

    BugcheckCode 0
    BugcheckParameter1 0x0
    BugcheckParameter2 0x0
    BugcheckParameter3 0x0
    BugcheckParameter4 0x0
    SleepInProgress 1
    PowerButtonTimestamp 131892697460975455
    BootAppStatus 0
    Checkpoint 0
    ConnectedStandbyInProgress false
    SystemSleepTransitionsToOn 1
    CsEntryScenarioInstanceId 0
    BugcheckInfoFromEFI false
    CheckpointStatus 0

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op PCH :welkom:

 

Gelieve volgende vragen eens te beantwoorden:

  1. Met welke Windows werkt u?
  2. Is uw Windows up-to-date (Windows update)?
  3. Zijn alle drivers up-to-date?
  4. Als het om een merk pc gaat, geef eens het merk en model nummer van die pc.
  5. Hebt u ooit gebruik gemaakt van externe software om uw drivers bij te werken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, droske zei:

Welkom op PCH :welkom:

 

Gelieve volgende vragen eens te beantwoorden:

  1. Met welke Windows werkt u?
  2. Is uw Windows up-to-date (Windows update)?
  3. Zijn alle drivers up-to-date?
  4. Als het om een merk pc gaat, geef eens het merk en model nummer van die pc.
  5. Hebt u ooit gebruik gemaakt van externe software om uw drivers bij te werken?

Bedankt voor je bericht.

1. Windows 10

2. Windows is up to date

3. Drivers zijn up to date

4. Medion Akoya P46019 hierin zitten alleen een nieuwe GPU: Geforce GX 1070, en een nieuwe accu, be quiet 600W.

5. Nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, grayskull70 zei:

en een nieuwe accu, be quiet 600W.

Je bedoelt hier een nieuwe voeding hé?

 

Nog enkele vragen:

  1. Had je die problemen ook al vóór dat je die videokaart hebt vervangen?
  2. Waarom heb je de videokaart en de voeding vervangen? Die pc is nog vrij nieuw.
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, droske zei:

Je bedoelt hier een nieuwe voeding hé?

 

Nog enkele vragen:

  1. Had je die problemen ook al vóór dat je die videokaart hebt vervangen?
  2. Waarom heb je de videokaart en de voeding vervangen? Die pc is nog vrij nieuw.

Ja dit is een nieuwe voeding.

1. De videokaart heb ik al een jaar geleden vervangen, probleem is pas recentelijk gekomen. Heb het al vervangen door een nieuwe videokaart en zelfde probleem

2. Merkte dat mijn PC heel langzaam of  slecht was met bepaalde game, de GPU had een upgrade nodig, voor die GPU had ik een nieuwe voeding nodig.

Ik had zelf al even gekeken online, volgens sommige kan het liggen aan de bugcheckcode: 0. Zelf weet ik niet wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, droske zei:

Het is niet simpel om een dergelijk probleem in kaart te kunnen brengen omdat de oorzaak in veel hoekjes kan zitten.

Heb de de recentste versie van de bios staan?

Ik heb mijn BIOS niet aangeraakt, het is dezelfde versie als dat ik de PC heb gekocht, dus in 2013, met een BIOS updaten krijg je vaak toch juist meer problemen? Dus daarom ben ik daar ook vanaf gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bios update is er van zodra de fabrikant een probleem moet oplossen. Het is dus zeker niet zo dat die problemen oplevert. Wel klopt het dat er bij een bios update niets fout mag gaan. Daarom is het van het allergrootste belang dat je daarbij de instructies van de fabrikant nauwgezet opvolgt.

 

Je pc is ouder dan ik dacht. is die nog wel geschikt om zwaardere games te spelen? Ik ben desbetreffend geen kenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, droske zei:

Een bios update is er van zodra de fabrikant een probleem moet oplossen. Het is dus zeker niet zo dat die problemen oplevert. Wel klopt het dat er bij een bios update niets fout mag gaan. Daarom is het van het allergrootste belang dat je daarbij de instructies van de fabrikant nauwgezet opvolgt.

 

Je pc is ouder dan ik dacht. is die nog wel geschikt om zwaardere games te spelen? Ik ben desbetreffend geen kenner.

Met oude games gebeurt hetzelfde jammer genoeg. Soms is het niet eens met games. Dan sta ik op het bureaublad en dan loopt het vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.