Ga naar inhoud

Windows 10 versie 1809 backup mislukt foutcode 0x80070013


velibor67

Aanbevolen berichten

image.png.6393aed217caa097ddc089b61de7b51e.png

 

dit wil normaal zeggen dat je schijf read-only is - maar ik merk ook dat je image.png.156535f8966c70d5edffc2b946a1d6cd.png

 

BEdenking: als je elke keer automatisch een nieuwe backup maakt, moet je tussendoor de vorige een andere naam geven - 'k heb een tijd geleden meegemaakt dat een backupprogramma het niet deed  omdat het telkens een nieuwe backup met dezelfde naam wilde maken - en het dus niet wist wat het met de oude backup-met-die-naam moest doen: overschrijven of niet. Gevolg: ook een foutmelding natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@velibor67. Jij wilt graag dat Windows Back-up weer goed werkt.

Ik besef dat het onderstaande je niet helpt om Windows Back-up weer werkend te krijgen, maar ik denk dat de informatie toch nuttig is voor jou. Lees onderstaande informatie door en beslis zelf wat je gaat doen. Ga je door met Windows Back-up of stap je over op een ander back-upprogramma?

 

Al meer dan een jaar geleden (met versie 1709 van Windows 10; dat was de versie die in het najaar van 2017 uitkwam) werd Windows Back-up door Microsoft als 'deprecated' verklaard.

Bron: https://support.microsoft.com/en-us/help/4034825/features-that-are-removed-or-deprecated-in-windows-10-fall-creators-up

 

Met 'deprecated' wordt bedoeld dat deze functie niet verder ontwikkeld wordt en dat hij kan verdwijnen uit toekomstige versies van Windows 10.

In het Engels: " not in active development and might be removed in future releases (“Deprecated”)

 

Wanneer je op die website iets verder naar beneden scrollt, dan lees je daar onder System Image Backup (SIB) Solution: " We recommend that users use full-disk backup solutions from other vendors."

Microsoft raadt ons dus af om Windows Back-up nog te blijven gebruiken. Gebruik in plaats daarvan een programma van andere verkopers. En dat mag ook een gratis back-upprogramma zijn.

-----------------------------------

Ik vermoed dat het zelf kunnen maken van herstelpunten, waarmee je de toestand  van de computer bij problemen terug kunt zetten naar een zelf te kiezen eerder tijdstip, op termijn ook zal gaan verdwijnen.

In Windows 10 is die functie al automatisch uitgeschakeld. Wil je er toch gebruik van maken, dan zul je die functie zelf in moeten schakelen. Na installatie van een onderdelenupdate (= een nieuwere versie van Windows 10; je krijgt twee keer per jaar een nieuwere versie) is Systeembeveiliging (het kunnen maken en terugzetten van herstelpunten) vaak weer uitgeschakeld, en dan zul je die functie zelf weer moeten inschakelen.

Voor mij is dat een teken (zonder dat ik daar verder bewijs voor heb!), dat ook die functie in de toekomst zou kunnen gaan verdwijnen uit Windows 10.

Hier een heel verhaal daarover (wel in het Engels): http://www.brucebnews.com/2016/03/windows-10-tip-turn-on-system-restore-because-youll-really-miss-it-if-you-need-it-and-its-not-there/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.