Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



janlazeure

1 cel uit verschillende excel files automatisch overzetten naar 1 centrale excelfile

Aanbevolen berichten

Beste 

 

Ik heb een 100 tal excel bestanden waar ik het eerste tabblad het emailadres van een klant staat.

Ik wil nu zonder te moeten kopiëren en plakken op een automatische manier al deze mailadressen ineens in een apart excel-bestand krijgen. 

Iemand een oplossing hiervoor? 

Tnx

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Beste Jean Paul

     

    Als excel leek is VBA ook nieuw voor mij.

    Kan je mij eventueel wegwijs maken of opstarten hoe ik dit best doe?

    Alvast bedankt

    Mvg

    Jan

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    beste jean paul,

     

    in bijlage 5 excels (test 1 tot 5) waar in elk blad 1 een emailadres staat. Daarnaast een algemeen analyse test bestand waar deze mailadressen zouden moeten inkomen op een automatische manier

    kan je me hierin verder helpen aub?

    Alvast bedankt

    mvg

    jan

    analyse test.xlsx

    test1.xlsx

    test2.xlsx

    test3.xlsx

    test4.xlsx

    test5.xlsx

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Hoi Jean Paul,

    Ik heb begrepen dat VBA nieuw is.

    Zonder dat je iets moet veranderen in de VBA.

    Het bestandje Analyse kan je plaatsen waar je wilt. (BV op uw bureaublad )

    Maak een map aan op uw C schijf, noem die map Analyse. Plaatst daar alle bestanden waar je de Email adressen wilt uithalen.

    (Volgens uw test voorbeelden email in cel A1)

    Open het bestandje Analyse en druk op de knop in het blauwe veld.

    Er wordt een nieuw bestand aangemaakt met de email adressen.

    Wil je een bestaande map gebruiken moet je in de VBA een lijntje code Aanpassen. ik heb in de code aangeduid welke lijn (groen)

    Verander MyPath = "C:\Analyse\"

    Stel die map staat in je documenten en de naam van de map is Klanten, dan wordt het zoiets.

    "C:\Users\Userl\Documents\Klanten\" (User vervangen door de echte naam)

    De rest van de werkwijze is hetzelfde..

    In bijlage het bestandje. (Analyse)

    Als er vragen zijn dan hoor ik wel.

    Prettige feesten.:kerstman-waait:

     

     

    analyse.xlsm

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Sub UpdateBestanden()
    
    Dim FilePath$, Row&, Column&, Address$
    'change constants & FilePath below to suit
          '***************************************
         
          Const SheetName$ = "Blad1"
          Address = Cells(1).Address
          FilePath = "D:\Test2\"
          '***************************************
        With CreateObject("scripting.filesystemobject").getfolder(FilePath)
            For Each fl In .Files
                If Right(fl.Name, 5) = ".xlsx" Then
                    Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1) = fl.Name
                    Filename = fl.Name
                    Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(0, 1) = GetData(FilePath, Filename, SheetName, Address)
                    Columns.AutoFit
                End If
            Next
        End With
    End Sub
    
    Private Function GetData(path, file, sheet, Address)
          Dim Data$
          Data = "'" & path & "[" & file & "]" & sheet & "'!" & _
                Range(Address).Range("A1").Address(, , xlR1C1)
          GetData = ExecuteExcel4Macro(Data)
    End Function

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0
    5 uren geleden, dotchiejack zei:

    Hoi Jean Paul,

    Ik heb begrepen dat VBA nieuw is.

    Zonder dat je iets moet veranderen in de VBA.

    Het bestandje Analyse kan je plaatsen waar je wilt. (BV op uw bureaublad )

    Maak een map aan op uw C schijf, noem die map Analyse. Plaatst daar alle bestanden waar je de Email adressen wilt uithalen.

    (Volgens uw test voorbeelden email in cel A1)

    Open het bestandje Analyse en druk op de knop in het blauwe veld.

    Er wordt een nieuw bestand aangemaakt met de email adressen.

    Wil je een bestaande map gebruiken moet je in de VBA een lijntje code Aanpassen. ik heb in de code aangeduid welke lijn (groen)

    Verander MyPath = "C:\Analyse\"

    Stel die map staat in je documenten en de naam van de map is Klanten, dan wordt het zoiets.

    "C:\Users\Userl\Documents\Klanten\" (User vervangen door de echte naam)

    De rest van de werkwijze is hetzelfde..

    In bijlage het bestandje. (Analyse)

    Als er vragen zijn dan hoor ik wel.

    Prettige feesten.:kerstman-waait:

     

     

    analyse.xlsm

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.