Ga naar inhoud

aankoop nieuwe laptop met afneembaar scherm/mat/15""


bastet

Aanbevolen berichten

  • ben al lang op zoek naar een oplossing om mot een niet te hoge aankoopprijs toch een degelijk teostel aan te schaffen waar ik makkelijk mee kan werken.
  • momenteel heb ik een lenovo thinkpad E545, die trager en trager wordt en bovendien ook erg zwaar is om mee te sleuren naar mijn danslessen.
  • ik was aanvankelijk op zoek naar een kleiner formaat dat ik makkelijk kon meenemen en waar iTunes programma goed op kon draaien.
  • nu mijn lenovo trager en trager wordt, vermoed dat ik een aanschaf moet doen van een laptop waarvan ik voor mijn danslessen enkel het scherm zou moeten mee nemen.
  • ik ben al lang verliefd op HP en ook niet echt -tevreden van mijn lenovo; hij geeft van het begin af aan problemen bij opstarten, is heel traag

dus.... wat zoek ik........... een laptop met afneembaar scherm die ik makkelijk kan meenemen naar mijn danslessen ; ongeveer 15"" scherm en goede audio kwaliteit en leifst dan ook nog een mat scherm

wie oh wie kan me iets aanraden dat alleszins van betere kwaliteit is, parktischer en niet erg duur dan mijn huidige lenovp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

2 uren geleden, bastet zei:

momenteel heb ik een lenovo thinkpad E545, die trager en trager wordt en bovendien ook erg zwaar is om mee te sleuren naar mijn danslessen.

Heb je al ooit een nieuwe installatie van Windows op dat toestel uitgevoerd?

Zo zwaar is die nu ook niet hé. Maar misschien ga je te voet naar de dansles? En ik neem aan dat je die niet meeneemt op de dansvloer...

Toch begrijp ik dat je graag eens een nieuw toestel hebt. Als je die "oude" kwijt wil dan mag je die in mijn prullenbak droppen, ik maak er binnen de kortste keren een interessant en vlot lopend laptopje van waarop ook iTunes soepel zijn ding kan doen.

 

Helaas heb ik geen praktische ervaring met 2 in 1 (hybride) laptops, zo ja, zou ik graag mijn ervaring met u delen.

Bent u hier al eens gaan lezen?

 

https://www.consumentenbond.nl/tablet/tablet-of-laptop

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1831287

https://nl.hardware.info/forum/threads/lichtgewicht-2-1-laptop-die-enkele-jaren-mee-kan.293659/

https://www.techradar.com/news/mobile-computing/laptops/best-2-in-1-laptops-top-5-hybrid-laptops-reviewed-1258451

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg regelmatig updates van windows die ik uiteraard uitvoer; wat bedoel je met een nieuwe installatie, zelf ben ik niet echt een kenner.

een poos geleden heb ik nog eens contact met jullie gehad en heb ik van alles moeten doen; dan was de pc wel een beetje sneller, maar niet echt veel.

telkens ik les geef is het steeds een zenuwachtige bedoening vooraf, want ik wet nooit of en hoe hij gaat starten.....en dat is niet echt fijn. soms moet ik hem 3 maal opnieuw opstarten en dan duurt het nog een eeuwigheid (naar mijn gevoel althans) vooraleer hij iTunes wil starten

ik wil niet perse een nieuw toestel, maar wel eentje dat zeer vlot werkt en waar ik op kan vertrouwen dat hij doet wat ik verlang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, bastet zei:

wat bedoel je met een nieuwe installatie,

Windows helemaal opnieuw installeren. Maar je zegt niet welke Windows je staan hebt? Windows 7 of Windows 10 ?

 

8 uren geleden, bastet zei:

zelf ben ik niet echt een kenner.

daar lijkt het wel op omdat je niet weet wat een nieuwe installatie betekent. Met alle respect hoor, maar als je computerkennis echt zo gering is dan lijkt het me onmogelijk om je via deze weg te helpen bij een nieuwe installatie van je Windows.

Ken je niemand in je familie of vriendenkring die daar voldoende kennis voor heeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

momenteel heb ik een lenovo thinkpad E545 en die heeft volgens mij nooit echt naar behoren gewerkt

ik denk dat degene die hem geïnstalleerd heeft windows 7 heeft gebruikt met windows 8, voor het gebruiksgemak. misschien is dat nu net de oorzaak van het probleem.

ik heb er nogal veel muziek op staan, maar dat is altijd al zo geweest.

mijn vorig laptopke was een hptje , dat heeft altijd heel goed gewerkt ; dat had windows vista en was blijkbaar te klein om er een 7 of 8 op te zetten, vandaar de nieuwe aanschaf op het moment dat vista niet meer ondersteund werd.

ik ben niet echt "nieuw" gezind, maar ik zou wel graag een machientje hebben waar ik op kan vertrouwen. Niet supersnel maar alleszins ietsje sneller dan wat hij nu doet.

je collega's hebben me een jaartje geleden verder geholpen omdat er blijkbaar heel veel malware op stond, dan ging het een tijdje beter maar toch nog niet zoals ik het graag zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link  en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een weetje, misschien is dit ook belangrijk, dat weet ik niet.

microsoft outlook en internet gaan ook heel erg traag. Als ik een kort filmfragmentje wil bekijken, bijv. iets van vrt news, komt het in stukjes en beetjes binnen en Facebook blokkeert om de haverklap of een live uitzendign van vrt news..... zelfde probleem.

outlook duurt eeuwig lang vooraleer het start, mails ook, duurt heel lang vooraleer ze geladen zijn en geeft dan ook fouten omdat de laadtijd veel te lang is; Dan gaat het enke over een 5tal mails die zelfs niet groot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.