Ga naar inhoud

aankoop nieuwe laptop met afneembaar scherm/mat/15""


bastet

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat kan gebeuren maar het is eigenlijk een valse positieve.

Dat wil zeggen dat het bestand als een bedreiging wordt gezien maar eigenlijk onschadelijk is.

Wij dragen veiligheid hoog in het vaaldel en wij zouden onze leden nooit iets laten downloaden of uitvoeren als daardoor een risico op besmetting ontstaat.

 

 

Probeer het eens met deze link.

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Bij deze zou Norton geen alarm mogen slaan.

 

Ziet Norton het toch nog als een bedreiging, schakel Norton dan (tijdelijk) uit om het bestand te downloaden en uit te voeren.

Lukt dat ook nog niet, laat het dan weten.

 

Ondertussen kan je zonder problemen verder gaan met de instructies voor speccy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de nieuwe link geprobeerd van delfix; zelfde resultaat, Norton geeft geen toelating en ik durf mijn Norton niet uitschakelen; is er echt geen ander middel waardoor ik de Norton kan laten opstaan? sorry hé, maar ik ben nogal een heel bang mens. Als mijn laptopke uitval sta ik nergens meer en ik moet er woensdag les mee geven, vandaar mijn angst.

 

bij speccy vond ik geen extra's om uit te vinken bij de installatie en weet niet wat ik hier fout doe

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, bastet zei:

Ondertussen de nieuwe link geprobeerd van delfix; zelfde resultaat, Norton geeft geen toelating en ik durf mijn Norton niet uitschakelen; is er echt geen ander middel waardoor ik de Norton kan laten opstaan? sorry hé, maar ik ben nogal een heel bang mens. Als mijn laptopke uitval sta ik nergens meer en ik moet er woensdag les mee geven, vandaar mijn angst

Dan zullen we alles manueel moeten verwijderen.

Onderstaande bestanden zou je kunnen vinden op het bureaublad en mogen verwijderd worden.

Als ze niet op je bureaublad staan, kijk dan in de map downloads.

adwcleaner_7.2.6.0.exe, FRST.txt, addition.txt, fixlist.txt, fixlog.txt en FRST64.exe

De mappen C:\FRST en C:\AdwCleaner mogen ook verwijderd worden.

 

 

52 minuten geleden, bastet zei:

bij speccy vond ik geen extra's om uit te vinken bij de installatie en weet niet wat ik hier fout doe

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

Je doet niks verkeerd.

Soms biedt speccy bij de installatie ook een extra toolbar of de chrome browser aan om mee te installeren.

Die heb je niet nodig en dus moet je die uitvinken bij de installatie.

Als er geen extra's worden aangeboden, is het ook goed en kan je gewoon verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vraagje..... is alles goed aangekomen eigenlijk? Meestal krijg ik nogal snel een antwoord en dat is nu anders. Maar misschien vergt het veel werk om het na te kijken, dat weet ik niet. Geef je me aub nog een seintje of ik nog iets kan/moet verwachten? alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is goed doorgekomen.

Maar wij zijn allemaal vrijwilligers en kunnen niet onstant online zijn.

Ik ben meestal, in de voormiddag tot ongeveer 13.30 hr aanwezig.

 

In het logje zie je dadelijk dat de processor veel te warm wordt.

Windows kan een te warme processor gedeeltelijk compenseren door de processor op lagere snelheid te laten werken waardoor en minder warmte geprodus-ceerd wordt.

Dat is ook bij jou het geval; de processor werkt maar op halve kracht en dan nog wordt de processor 84°.

En een processor die maar op halve kracht werkt, geeft een trager systeem.

Koelproblemen worden meestal veroorzaakt door stofophopingen in de pc of laptop.

Wanneer was de laatste keer dat de laptop ontstoft werd van binnen?

Het kan ook zijn dat de processor ventilator niet (meer) goed werkt en dat die moet vervangen worden.

Als je het zelf niet aandurft, kan je het ook in de pc-winkel laten doen.

 

Verder zie ik geen hardware problemen in het logje.

Ik stel voor dat je eerst het koelprobleem aanpakt en dan zien we wel verder wat we nog kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er steekt een AMD A10-5750M  processor in zie ik.

Toevallig heeft een vriend van me een HP laptopje met een AMD A10-5745M processor, dus een fractie ouder. Die wordt ook altijd te warm. De temp van die processor heeft ooit op 104 °C gestaan.

Ze zijn er op mijn aangeven mee naar de winkel gegaan omdat die toen nog onder garantie stond. De winkelier zij toen: " Dat is normaal, er is niets aan de hand".

Ik heb daarna de laptop open gegooid en hij bleek volledig stofvrij te zijn. Ik heb toen nieuwe koeler pasta aangebracht. Daarna was de temp. gezakt naar minimum 94° C maar geraakt dus nooit lager.

Die laptop is ook bijzonder traag.

 

Ik ben benieuwd wat uw winkelier weet te vertellen. Je kunt best vooraf naar een kostprijsraming vragen. Normaal kost dat iets van een 50 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel, aanstaande donderdag ga ik de laptop binnen brengen; zelf heb ik de indruk dat de ventilator eit meer werkt; alleszins ik hoor hem niet meer en er blaast ook geen lucht meer uit de opening, zoals dat voorheen was.  de man van de winkel ging eerst kijken n pasta aanbrengen en zo nodig een nieuwe ventilator bestellen (als die uiteraard nog kan geleverd worden, want dit model wordt ondertussen al niet meer verkocht heb ik gemerkt.

 

ik laat volgende week zeker nog iets weten hoe het afgelopen is. Hopelijk kan het niet te duur hersteld worden, anders zal ik toch genoodzaakt zijn een nieuw toestel aan te schaffen. Deze dateert van april 2014. Mijn vroeger hp laptopke heeft 10 jaar uitsteken gewerkt, dat is heel wat anders dan dit toestel dus. Hij was jammer genoeg te klein om er de vernieuwde windows versie op te zetten; hij had vista.

 

nogmaals heel erg bedankt voor al de lieve en bereidwillige hulp, chapeau hoor!! liefs,maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.