Ga naar inhoud

aankoop nieuwe laptop met afneembaar scherm/mat/15""


bastet

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

eind goed al goed zegt men dan

 

laptopke volledig terug in orde: ontstoft en koelpasta en een pk sneller met een 2dehands 4gb geheugen bij.

kostprijs 50 voor herstel; 20 voor geheugen

zeer vriendelijke en bereidwillige zaak: de computerkliniek in de Stationsstraat te kapellen, een echte aanrader.

 

aan iedereen een hel grote merciekes voor alle hulp, liefs, maria-rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor wordt nog steeds erg warm maar maak je daar dan maar geen zorgen om. Je hebt de pc laten ontstoffen en nieuwe coolerpasta laten aanbrengen, meer kun je niet doen. En, zoals ik eerder al zei, dit processortype is ofwel onderhevig aan dergelijke temperaturen, ofwel weet Speccy dat bij deze processor niet juist uit te lezen.

 

6 uren geleden, bastet zei:

en zijn er nu nog dingen die ik kan/moet doen om die smurrie te vermijden?

Indien je het niet zou weten...

  • Waak erover dat steeds alle updates van Windows en de in gebruik zijnde programma’s uitgevoerd worden.
  • Installeer nooit meer dan één antivirus programma.
  • Installeer enkel programma's die je absoluut nodig hebt.
  • Surf defensief en wees op je hoede voor de gevaren van het internet. Een minimum aan argwaan is zeker op zijn plaats.
  • Hou er rekening dat je door gebruikmaking van sociale media niet alleen je privacy te grabbel gooit maar ook je likes misbruikt worden. Dat kan leiden tot ergerlijke reclame banners en popups waar je soms nog moeilijk vanaf geraakt.
  • Phishing: wat is het en wat doe je eraan? Bekijk de video
  • Malware besmetting: zo werkt dat… Bekijk de video

  • Installeer nooit P2P programma’s zoals Vuze, µTorrent, enz. Ze bezorgen je naast de beoogde vreugde extreem veel ellende. Wie me niet geloofd die zal het vroeg of laat ondervinden.
  • Installeer nooit programma’s die beweren dat ze je computer sneller maken. De snelheidswinst is in het beste geval slechts van korte duur en de miserie die deze software teweegbrengt is van lange duur. Zeker weten!!! Een voorbeeld is iObit Advanced SystemCare (Heeft geen goede reputatie). CCleaner volstaat ruimschoots.
  • Scannen met CCleaner. Voer zowel de functie Cleaner als Register uit.
  • Gratis software is altijd vergezeld van ongewenste programma’s die vaak een dubieuze achtergrond hebben of gedrag vertonen dat vergelijkbaar is met malware. Denk hierbij dan aan spyware en adware zoals toolbars die gegevens van browsersessies kunnen monitoren en hier gegevens van verzamelen en doorsturen, maar ook aan software dat gebundeld is met toolbars en of andere third-party software of verpakt is met een wrapper / download applicatie. Let daarom tijdens de installatie goed op en verwijder het vinkje in het venster waar men melding maakt van die ongevraagde extra software.

     

  • Vernieuw wekelijks de back-up van je data op een extern medium. Een crash van je pc komt altijd onaangekondigd. Een recente back-up is dan een geschenk Gods. Indien je niet over een externe harde schijf beschikt dan is OneDrive een te overwegen optie om een back-up van je data op te slaan.
  • Controleer enkele malen per jaar de conditie van je interne harde schijven en(of) SSD schijf met CrystalDiskInfo (Gratis). De kleur Blauw staat voor Goed. De kleuren Oranje en Rood vragen een dringende reparatie door een deskundige. Dit kun je absoluut niet uitstellen !!! Download het programma HIER (<<klik). Na enkele seconden start de download automatisch. Installeer het aan de hand van het gedownloade bestand.

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, droske zei:

Gratis software is altijd vergezeld van ongewenste programma’s die vaak een dubieuze achtergrond hebben of gedrag vertonen dat vergelijkbaar is met malware. Denk hierbij dan aan spyware en adware zoals toolbars die gegevens van browsersessies kunnen monitoren en hier gegevens van verzamelen en doorsturen, maar ook aan software dat gebundeld is met toolbars en of andere third-party software of verpakt is met een wrapper / download applicatie. Let daarom tijdens de installatie goed op en verwijder het vinkje in het venster waar men melding maakt van die ongevraagde extra software.

Om hierbij te helpen, kan je Unchecky gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unchecky is daarbij inderdaad een prima hulpmiddel. 100% "waterdicht" is het ook niet denk ik, maar ik raad het je toch ook aan.

Ik installeer het sinds enige tijd op alle pc's van vrienden want ik stel vast dat ze anders toch regelmatig met de gebakken peren zitten. Zeker nu CCleaner er niet voor terugdeinst om je bij een update met een tweede antivirus programma (Avast) op te zadelen. Ik vind dat crimineel, maar als je weet dat CCleaner eigendom is geworden van Avast, dan weet je het wel hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.