Ga naar inhoud

Alles weg in E: en F: drive ook op back up


ruud

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Doe eens een scan:

 

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
 

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.

  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.

  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.

  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.

  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".

  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

5ae1e9eb7e49d-Screenshot-2018-4-26_PC_We


Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ruud zei:

Op de 😄 is trouwens maar kleine 17GB meer vrij.

Hoe kom je daar bij? Die schijf is een SSD van netto 116,09 GB, dat zie je toch duidelijk in schijfbeheer!

 

5 minuten geleden, ruud zei:

Wat schijf N: is geen idee is er ooit opgekomen en krijg dat niet weg. 

Die zie ik niet omdat het venster van schijfbeheer niet helemaal geopend is. Vergroot dat venster eens door er aan de onderkant met ingedrukte linker muisknop op de klikken en naar beneden te trekken totdat alles zichtbaar is en maak er opnieuw een screenshot van en toon het eens. Ik denk dat het (schijfletter N) om een verwisselbare schijf gaat van een cardreader.

 

Overigens al je harde schijven worden mooi weergegeven in schijfbeheer en zijn zeer zeker via de verkenner zichtbaar EN toegankelijk. Ben je al eens in je verkenner gaan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, nieuw screenshot van schijven

vimage.thumb.png.a0317908e70790c1c49472ea705f523b.png

screenshot verkenner

image.thumb.png.e955d96b63186cd367c9e2565a81f2d4.png

Ik kan er in maar als ik dan in de mappen wil krijg ik een 90% dit

image.thumb.png.4c738819ed07d32a58649e4dd0cf7fd0.png

Als je dan de map open doet staat er "deze map is leeg" en toch als je ze zo ziet zou je zeggen dat er inhoud in zit?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige mappen is er is eentje waar de inhoud nog in zit, op de elements D: bv zitten nog alle foto's in van mijn collectie maar die staan dan niet meer in mijn F: wat de schijf is op de pc waar de belangrijke dingen inzitten, mijn word en excel documenten zijn nergens te vinden.

 

Ik gebruik sync2 om de back up schijf D: te synchroniseren met de F: schijf, dat heb ik ondertussen afgezet ga dat als het goed komt manueel doen, want stond ingesteld om dat bij opstarten te controlen en om de 2 uur back up te checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat schijf N betreft:

 

Ga naar schijfbeheer en scrol naar beneden tot bij schijf N. Die schijf hoort geen schijfletter te hebben en moet onzichtbaar staan. Klik er met de rechter muisknop op en kies Stationsletter en paden wijzigen. Klik nu op Verwijderen en stem er mee in. Nu ga je die schijf in je verkenner niet meer zien en zo hoort het.

 

Je schijven zijn dus perfect toegankelijk, daar is dus niets fout mee.

Jouw probleem is ...

  • Je hanteert geen logisch gebruik van je schijven en partities. Ik zie helemaal de zin niet in van het partitioneren van je interne harde schijf. Die schijf moet je gebruiken voor AL je data en daarvan regelmatig een back-up van op je externe harde schijf plaatsen aan de hand van een goed en juist ingesteld synchronisatie programma. Bij een terugblik in je eerdere posts zag ik dat je gebruik maak(te) van AllwaySync. Als gratis toepassing heeft dat programma serieuze beperkingen. Daarom raad ik dat niet aan. U spreekt van Sync2 maar dat ken ik niet. Volgens "Google" dient dat om mails van M$ Office Outlook te synchroniseren.
  • Je maakt fouten bij het kopiëren en plakken waardoor je aan de hand krijgt wat nu is voorgevallen. Waarschijnlijk hebben het van naam wijzigen van de te verplaatsen mappen en (of) bestanden en het verplaatsen ervan elkaar doorkruist waardoor Windows de draad kwijt raakte. Kijk nog eens goed of je de "verdwenen" data ergens ziet staan onder ofwel de oude of de "nieuwe ?" naam. Je zult u die namen zeker nog herinneren hé. Awel typ die eens in het zoekluikje van je verkenner zodat Windows er naar op zoek gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, eerst en vooral ik ben verkeerd is idd AllwaySync dat ik gebruik.  Sorry.

 

De twee delen E: en F: heb ik gemaakt omdat ik op de E: alles opzet wat daarna toch gewist wordt, bv foto's die nog moeten bewerkt worden doe ik op de E: schijf en dan de goeie versie op de F: opslaan.

Downloads komen ook daarop toe enz.

 

In schijfbeheer zie ik geen N: schijf staan, als ik naar beneden scroll komt mijn DVD-writer er als laatste schijf te staan.

 

Ga is proberen zoeken zoals je zegt in verkenner.

Vind niks, paar namen ingetypt en noppes bv in mijn muziek map staat/stond iedere song die Queen ooit uitbracht vind niks terug.

Van Excel belangrijkste file niet te vinden.

 

aangepast door ruud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.