Ga naar inhoud

Wise Care


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Wise Care bevat een aantal onderdelen die voor een moderne PC absoluut overbodig zijn. Enkele onderdelen zal je ongetwijfeld als nuttig kunnen ervaren, maar zullen de snelheid van je PC absoluut niet verhogen. Tune-Up-programma's doen sowieso weinig aan je PC (in tegenstelling tot wat ze zelf beweren). Indien je enkel de nuttige zaken (cleanen bestanden en eventueel register) behoudt, kan je net zo goed voor de gratis versie van CCleaner gaan. Mocht je toch beslissen om Wise Care te downloaden, kijk dan uit met ongewenste programma's die bijkomend aangeboden worden tijdens de download en/of installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niets hoor: zo zijn we toch allemaal begonnen?  (ik toch :) )

 

Als je deze pc nog maar een week hebt, zou het wel eens een ssd kunnen zijn.

Wil je het weten? download dan ChristalDiskInfo  ,installeer het en zet het in gang.

Installeren: klik daar eerst op de blauwe knop Download

en dan op image.png.ce146cd5ea72b16755f89a86ed2ff86f.png installeer het dan en zet het in gang (openen, uitvoeren)

 

Ik weet niet hoeveel schijven jij in je systeem hebt, in dit plaatje zijn er 3 schijven. Ze worden alledrie links boven in het kadertje getoond.

Is er maar één dan wordt er daar maar één getoond.

Is het een ssd, dan zie je het rechts (zie ellipsje)

door bovenaan op een andere schijf te klikken (als je er meer dan één hebt), krijg je de gegevens van de andere schijven en kan je gaan kijken of het ssd's zijn of niet:

 

image.png.caa364604719774f0912bb9bf331d0e6.png

 

Vragen? Stel ze maar hé !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen SSD in je computer zitten, maar een gewone/traditionele harde schijf van het merk Seagate, met een opslagcapaciteit van 1.000 GB.

 

Jij vroeg je af of je Defraggler moest installeren, omdat jij dacht dat er geen defragmentatietool meer zat in Windows 10. Dat laatste klopt niet, Liesbeth. Er is nog steeds een defragmentatietool aanwezig in Windows 10. Sterker nog, jouw harde schijf wordt automatisch al 1 x per week gedefragmenteerd. Hoef je zelf niets voor te doen of in te stellen.

Het defragmenteren gebeurt alleen op momenten wanneer de computer aan staat, maar niet gebruikt wordt.

 

En zo kun je nagaan of defragmenteren nodig is:

Open de Verkenner. Klik met de rechter muisknop op de C schijf en kies dan Eigenschappen. Klik daarna op het tabblad Extra, en klik dan op Optimaliseren.

Optimaliseren van een gewone harde schijf is wat anders dan optimaliseren van een SSD. Bij optimaliseren van een gewone harde schijf wordt defragmenteren bedoeld. Bij optimaliseren van een SSD wordt trimmen bedoeld. Dat trimmen van een SSD is in enkele seconden gebeurd. Defragmenteren van een gewone harde schijf kan erg lang duren.

 

Dit is wat ik te zien krijg:

 

5c2c973eedc9c-2019-01-02_11_36_30-Statio

 

Windows 10 ziet zelf dat mijn C schijf een SSD is. Dat staat er achter; kijk maar onder Mediumtype. Deze SSD zal alleen getrimd worden. Wanneer een SSD door Windows als SSD herkend wordt, zal die nooit gedefragmenteerd worden.

De D schijf is een gewone harde schijf van 2.000 GB. Deze kan wel gedefragmenteerd worden. Dat gebeurt bij mij wekelijks, maar alleen als dat nodig is. Zoals je in de afbeelding (onder Laatst uitgevoerd) kunt zien, is het defragmenteren van de gewone harde schijf gistermiddag gebeurd. Volautomatisch, zonder dat ik daar ook maar iets voor hoefde te doen.

Onderaan in dat venster kun je klikken op Instellingen wijzigen. Je kunt het automatisch optimaliseren van de harde schijven dan uitschakelen of de frequentie wijzigen van wekelijks naar dagelijks of maandelijks. Ik houd zelf de standaardinstelling aan.

 

Mijn conclusie: je hebt het programma Defraggler niet nodig.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.