Ga naar inhoud

Installatieproblemen bij WINDOWS 10


Lugcar

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb gisteren via de website van Microsoft de home versie van WINDOWS 10 gekocht voor €145.  Ik heb via mijn e-mail adres de activatiecode gekregen en ben aan de slag gegaan met het downloaden van het besturingssysteem.  De installatie blijft hangen bij de volgende melding :

image.png.cdd30d4a72d0b46584b1e07e3d431039.png

 

en nu komt het rare : het Avira AntiVir is reeds van mijn computer gedeinstalleerd en kan dus dit programma niet meer vinden, maar ik kan verder niks meer doen, als ik op vernieuwen druk gebeurt er niks.

Heb ik nu dat geld uitgegeven voor iets dat niet werkt of kan ik nog iets doen ?  Ik ben een gretig gebruiker van mijn PC maar ben geen expert in het installeren van programma's.

Wie weet hier raad mee ?

van harte bedankt !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Afgaande op de afbeelding die je hebt geplaatst gaat het niet om een schone installatie maar om een upgrade van een ouder Windows systeem zoals Win7 of Win8.1

Volgens mij kun je dat venster gewoon sluiten en keer je gewoon terug in je vertrouwde (oude) systeem.

Herstart dan de computer en voer de upgrade opnieuw uit.

 

Bedenk dat het niet aangewezen is om een systeem dat al jaren in gebruik is en mogelijk al gebruikssporen vertoont te upgraden naar Windows 10. In een dergelijk geval is het verstandig een schone installatie uit te voeren, weliswaar nadat je al je data hebt veilig gesteld op een extern medium.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske,

bedankt voor het antwoord, maar wat bedoel je met "schone installatie" ? Is dat dan mijn C-schijf formatteren vooraleer is installeer ? moet ik dan vanop een andere schijf de installatie starten ?

Ik heb een interne  C-schijf (SSD van 500 GB ), een interne D-schijf ( HDD van 3 TB ) en nog een interne E-schijf (SSD van 250 GB)

nog een externe G-schijf (HDD van 8 TB) en nog een externe I-schijf (HDD van 2 TB)

is het voldoende om enkel mijn C-schijf volledig te back-uppen ?

Sorry, maar ik weet te weinig van hoe een computer werkt.  Ik gebruik hem me.1tal voor video bewerking en heb een abonnement op ADOBE CREATIVE CLOUD.

Computer is een Intel i7-4790K CPU @ 4.00GHz en 16GB RAM met WINDOWS 8.1

 

Nokiaprox,

bedankt voor uw reactie, maar in veilige modus iets forceren, daar durf ik mij niet aan wagen.

 

met vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er zich nog restanten van Avira op je pc bevinden dan moet je weten waar zich die kunnen bevinden alvorens ze in de veilige modus te gaan verwijderen.

Heeft de tip van Nokiaprox je geholpen bij het vinden van eventuele restanten van Avira?

 

We gaan stap voor stap werken. Je overige vragen komen desgevallend ook nog aan bod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

droske,

 

ik kan het path van Avira Free Antivirus niet meer vinden omdat er geen meer is, en toch blijft de installatie hierop hangen.

image.png.0215d4dfa51f56b81cc268455a90fecd.png

 

hoe kan ik dan die restanten verwijderen ?  Ik heb ook al CCleaner erop losgelaten, om mijn register op te kuisen, maar zonder resultaat.

moet ik nog iets doen om vooraleer ik dit probeer te verwijderen via "veilige modus" ?

Ik heb al een schijf image gemaakt van mijn C-schijf, maar dat heeft waarschijnlijk geen zin omdat daar ook Windows 8.1 weer op staat.

het is misschien beter om al mijn mappen ( van de c-schijf) één voor één te kopiëren naar mijn G-schijf (8TB) ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Heeft de tip van Nokiaprox je geholpen bij het vinden van eventuele restanten van Avira?

 

Eventuele restanten zitten op meerdere plaatsen. Ik vraag je daarom nogmaals of je weet waar die zich kunnen bevinden.

 

1 uur geleden, Lugcar zei:

Ik heb al een schijf image gemaakt van mijn C-schijf, maar dat heeft waarschijnlijk geen zin omdat daar ook Windows 8.1 weer op staat.

het is misschien beter om al mijn mappen ( van de c-schijf) één voor één te kopiëren naar mijn G-schijf (8TB) ?

Wacht met het uitvoeren van een schone installatie, maar omdat je er al aan denkt kun je best hier eens gaan lezen: https://www.schoonepc.nl/stappenplan.html

Schenk vooral veel aandacht aan Persoonlijke gegevens veiligstellen

 

Toon ons ook eens een afbeelding van schijfbeheer zodat we er een beter zicht op krijgen. Typ schijfbeheer  in "Zoeken in Windows" en ga via het ziekresultaat naar schijfbeheer. Vergroot het venster totdat alle schijven goed zichtbaar zijn. Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.68b25a5ec48ea19944c9b6b5540ba2f9.png

 

droske, ik hoop dat je dit bedoeld

en ik zal zeker eens stappenplan van SchoonePc eens doornemen, bedankt.

De reden waarom ik wil overstappen op WINDOWS 10, is omdat ADOBE Premiere Pro en After effects release 2019 niet meer ge-updated kunnen worden met WINDOWS 8.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.