Ga naar inhoud

Installatieproblemen bij WINDOWS 10


Lugcar

Aanbevolen berichten

Oke, bedankt, ik wou het enkel weten.

Ik heb alles netjes genoteerd in een excel file welke software ik heb staan om mijn destop ( shortcuts ) daarvan heb ik al de execute-files opgezocht en gekopieerd naar één van mijn harde schijven ( op een duidelijke herkenbare plaats map )

ik ben nog effen bezig om alles te checken of ik niks vergeten ben en ik laat u weten wanneer ik echt start met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

al mijn schijven af koppelen ?

Ik heb er 3 binnenin de PC zitten : de C-schijf ( SSD 500GB systeem schijf ) en dan nog een HHD ( D-schijf van  3TB ) en nog een SSD ( E-schijf van 250GB )

hoe kan ik die 2 ( D en E ) loskoppelen ?

Is dat echt fysiek of kan het ook softwarematig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is fysiek: je pc open doen, kijken waar die schijven zitten en gewoon (voorzichtig!) de kabeltjes ervan uittrekken - een schijf heeft 2 kabels: één voedings- en één datakabel. Die laatste moet je lostrekken bij die schijven. UItkijken dat de losse (uiteinden van die )kabels nergens tegen een ventialotor of het moederbord komen.

image.png.08a760e3b1bea93fd58d2ea48ca02361.pnghet kleine kabeltje geeft de data door (die moet je uittrekken - mogelijk heeft hij een andere kleur) - de andere 'kabel' (zwart, rood, geel): voedingskabel (zorgt voor de stroom)

Bij het terug inpluggen: hij kan er maar op één manier in, je mag hem er dus niet ondersteboven in proberen steken (gaat ook niet lukken, maar veroorzaakt mogelijks schade als je het toch probeert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo bekijkt ieder dat door zijn eigen bril, maar als de schijfvolgorde niet moet gewijzigd worden dan verkies ik enkel de stroomkabel tijdelijk te verwijderen.

Ik ben dus terug online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus enkel de stroomkabel eruit, maar hoe weet welke schijven ik moet los koppelen. want dit proces is wel een heel gedoe, alle apparaten los , PC uit de kast, open doen, loskoppelen, terug de kast in,monitoren, muis en klavier terug aansluiten, en lap verkeerde schijf los gekoppeld, en ik kan opnieuw beginnen, pf

en dit voor het upgraden van mijn PC.

Maar ja, ik ben blij dat ik jullie gevonden heb, want zo kan ik terug met een schone lei . . computer beginnen.

maar ik vrees dat ik dit pas vrijdag zal kunnen doen, heb nog een beetje werk vooraleer ik definitief ga klungelen. 

dus nog effen weten welke schijf de C-schijf is die ik niet mag loskoppelen. Hoe zie ik dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lugcar zei:

hoe weet welke schijven ik moet los koppelen

Op de schijf staat een aanduiding van de grootte. Je hebt 3 schijven intern in je systeem: die van 500 Gig is je systeemschijf - die moet je laten zitten. Om het te zien moet de de sticker op de schijf kunnen lezen : image.png.8a70bd8efe4c4929c94f6ac315dc772b.png Let op: het kan ook op een andere plaats staan, afhankelijk van het merk

Je kan het ook proefondervindelijk doen: er twee uitschakelen en terug proberen te booten. Boot hij dan zit je goed, krijg je een foutmelding dat er geen bootmediumgevonden wordt, dan heb je bij die twee ook de C uitgetrokken. De ene die je nog niet uittrok dan uittrekken,en hetzelfde proberen met de andere twee.

8 uren geleden, Lugcar zei:

dit proces is wel een heel gedoe, en dit voor het upgraden van mijn PC.

je kan ook nièt upgraden of je computer naar een betaalzaak brengen :xd:

Voor ONS hoef jij niets te doen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Lugcar zei:

want dit proces is wel een heel gedoe, alle apparaten los , PC uit de kast, open doen, loskoppelen, terug de kast in,monitoren, muis en klavier terug aansluiten, en lap verkeerde schijf los gekoppeld, en ik kan opnieuw beginnen, pf

Had je gedacht dat je enkel maar een gebedje hoefde te prevelen om zulk een proces te klaren?

Je gaat nu eens ervaren wat er allemaal bij komt kijken. Dat maakt het u in de toekomst een stuk gemakkelijker om een rekening te aanvaarden als je ooit eens zo iets moet laten doen in de winkel.

 

Waar om vragen we u om die schijven af te koppelen alvorens Windows te installeren?

Moest u ervaring hebben gehad met het installeren van Windows op een computer die meerdere schijven bevat dan zou die afkoppeling niet nodig zijn geweest.

We willen echter voorkomen dat je Windows per ongeluk op de verkeerde schijf zou installeren. Daardoor zou er veel data verloren gaan.

Indien je echter alleen maar je SanDisk SSD van 500 GB aangesloten laat dan kun je geen foute schijfkeuze maken.

aangepast door droske
Info toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt,

maar ik zal toch tijdens de "werkzaamheden" dat gebedje toch maar prevelen. LOL.

enkel vandaag ben ik babysitter op 4 kleinkinderen, en morgen moet ik een spotje afleveren aan de radio, dus die groet erken zal ik pa vrijdag kunnen doen.

tot dan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een kleine raad van vroeger: als jij je kast open hebt, ga dan jezelf eerst ontladen (van statische elektriciteit) door bv een (ongeverfd stukje van een) radiator of een waterkraan aan te raken. Vroeger werd altijd gezegd dat het nefast kon zijn van vb een moederbord,... aan te gaan raken als je geladen was met statische elektriciteit. Tegenwoordig lees ik er niet veel meer van (niet meer nodig? ?) , maar het is vlug gedaan dus zou ik het voor alle veiligheid toch maar doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik heb jullie raad opgevolgd, alle schijven losgekoppeld behalve de C, ik heb mij ontladen aan de aarding onder mijn verzekeringskast. de upgrade verliep als iets verder dan vorige pogingen, maar dit bericht blijft mij parten spelen, terwijl er ( denken we ) niks meer van AVIRA op de c staat.

Begrijpe wie kan.

image.png.4542e12a8c921016191f28a71758bb37.png  zijn er nog mogelijkheden om dit te vermijden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.