Ga naar inhoud

Installatieproblemen bij WINDOWS 10


Lugcar

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, droske zei:

Indien de tip van abbs niet lukt, ga dan naar het bestand C_SCHIJF IMAGE 09-01-2019.img. Klik er met de rechter muisknop op en kies Naam wijzigen. Opgelet.....wijzig alleen de extensie img naar iso. 

Zodra je er de tijd en goesting voor hebt mag je dat image bestand herstellen naar .img via 'Naam wijzigen'.

 

Converteer dan dat .img bestand naar .iso aan de hand van het volgende gratis programmaatje: http://www.imgtoiso.com/

Klik op de downloadlink ( Download Mirror 1 ) om het te downloaden.

Als dat gelukt is, probeer dan die ISO file eens opnieuw te koppelen via een rechter muisklik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een oplossing om uw img bestand te kunnen in te kijken op zoek naar je bladwijzers (Bookmarks).

Verwijder het programma IMG to ISO. Dat blijkt niet meer te werken onder Windows 8.1 en 10

Ik heb een ander progje gevonden en met succes voor u getest. Naam: AnyBurn.

 

Klik HIER om het te downloaden. U moet kiezen voor de 64-bit versie.

Maak in uw map 'Documenten' een submap aan met bv de naam Uitgepakt img bestand.

Installeer AnyBurn en open het.

Klik op Bladeren door / Extraheren uit image. Zie onderstaande afbeelding.

2123671625_Extractimgbestand001.thumb.JPG.81362efba978ed78a00f567fa9d48b31.JPG

 

Selecteer je img bestand. Zie mijn muisaanwijzer in onderstaande afbeelding.

Klik op Volgende.

1975894266_Extractimgbestand002.thumb.JPG.f679773cd5359b4cf5908535d790d3d3.JPG

 

 

Je komt nu in een venster zoals onderstaand afgebeeld is. je hoeft niet te wachten tot de groene voortgangsbalk ten einde is. Klik maar op Volgende.

1162786436_Extractimgbestand003.thumb.JPG.aeee325f9a823784952b29208aea82e5.JPG

 

Blader naar de map Uitgepakt img bestand. Dat wordt uw bestemming.

Standaard is Extraheer alle bestanden in mappen in het image geselecteerd en dat is goed.

Plaats, gemakshalve, een vinkje bij Open de map na extractie. Zo wordt de map Uitgepakt img bestand automatisch geopend zodra de taak volbracht is.

Klik op Volgende.

451809744_Extractimgbestand004.thumb.JPG.bdb88ed29c70dbf62aefee8b621ae880.JPG

 

 

De taak is in uitvoering.

1374995281_Extractimgbestand005.thumb.JPG.9889f923a8943b9540226757aa1b15e6.JPG

 

 

Klik na afloop op Exit om het programma te sluiten.

De map Uitgepakt img bestand wordt automatisch geopend.

 

Ga in de map Uitgepakt img bestand naar de locatie die abbs je aangewezen heeft om je bookmarks op te sporen. Ik heb dat pad iets vervolledigd, deze dus "AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default."

Normaal staat daar een bestand met de naam Bookmarks en eentje met de naam Bookmarks.bak. Kopieer dat laatste bestand naar je bureaublad en wijzig de extensie van die naam van bak naar html.

Nu kun je dat bestand vanuit je Chrome browser importeren. Daarvoor klik je in de rechter bovenhoek van Chome op het icoontje met de drie puntjes.

Klik nu achtereenvolgens op Bladwijzers > Bladwijzers en Instellingen importeren.

Verwijder alle vinkjes behalve bij Favorieten en desgewenst ook bij Opgeslagen wachtwoorden. Laat de andere absoluut niet aangevinkt!!! Zie onderstaande afbeelding:

700045996_ChromeBookmarksimporteren(2).JPG.4dd316f0b40115c8f0ac87d9c4872f4e.JPG

 

Als bron selecteer je HTML-bestand met bladwijzers. Zie afbeelding

2042100491_ChromeBookmarksimporteren(1).JPG.c3fd0edc22be9c2f032f10136692802b.JPG

 

Klik op Bestand kiezen.

1292933575_ChromeBookmarksimporteren(3).JPG.db5e5eb485261014507c611c704049ad.JPG

 

Navigeer nu in het geopende verkenner venstertje naar je bureaublad, selecteer (klik 1x) het bestand Bookmarks.html en klik op Openen

1916046147_ChromeBookmarksimporteren(4).JPG.f40653fed58dcadd3eadabdd4cc6dd6d.JPG

 

Wacht de uitvoering van de actie even af.

Als alles goed is verlopen, heb je nu je bladwijzers terug.

 

Succes!

 

 

 

aangepast door droske
typfoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorge, droske en abbs,

 

back in business,  ik heb gisteren in de late namiddag de laatste actie ondernomen, nl. het proberen terug te halen van mijn verdwenen "BOOKMARKS" 

Ik startte het progje  ANYBURN op, en deed alles wat u in de uw uitleg beschreef.  Behalve ( natuurlijk ) kreeg ik dan de volgende melding :

image.png.8f2b0ae264c371c5d10fd681e2514eeb.png       ik heb dan maar op "Alle negeren" geklikt en dan heb ik toch een 6-tal uren moeten wachten eer het proces gedaan was.

 

Dan ging ik zoek naar de bookmarks.bak en yep, gevonden, maar nu komt het eigenaardige : De schijfimage was gemaakt op 09-01-2019 en ik dacht dat hij de dan van alles een kopie ging maken van de huidige stand van zaken maar ik zag dat die bookmarks een laatst datum hadden van 07-03-2017 ! .  Dus als ik die terugzette, zoals u beschreef, had ik de booksmarks van  07-03-2017

image.png.f40d1bdcaac17878f1b7cebed8d749ba.png

 

Ik snap het niet meer.

 

Dus heb ik besloten het maar te laten zoals het is en mij verder te concentreren om mijn initiële vraag en mij te helpen WINDOWS 10 te installeren.

wat denken jullie, nog zin ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan help ik verder met het schoon maken van je pc en daarna mag en kan @droske aan de gang.

 

Stap 1.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekst

fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de junkware_removal_tool.pngJunkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lugcar zei:

abbs, ik kan JRT niet meer downloaden, het is "discontinued" en geven ADWCleaner op als alternatief, wat ik overigs al heb.

Oker, dan hoef je die niet meer te doen, doe het volgende:L

 


Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes' Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van Malwarebytes' Anti-Malware, klik op de knop "Scan Nu".
Als de melding verschijnt "Er zijn updates beschikbaar", klik dan op "Nu Bijwerken". Het scannen start daarna automatisch.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_Sca
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

In je logje van Malwarebytes staat dat je niks heb laten opruimen maar dat moet wel.

Scan opnieuw en laat wat is gevonden verwijden (kijk eerst of alles is aangevinkt)

 

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Plaats dat logje weer als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.