Ga naar inhoud

Explorer.exe toepassingsfout


DeborahvdS

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van de computer krijgen we bijgevoegde melding.

We kunnen nergens op klikken en als je met de muis boven de taakbalk hangt zie je      het draaien alsof deze ergens mee bezig is. Er verandert echter niets. Ook worden er geen mappen op het bureaublad weer gegeven. Wat kunnen wij doen?8F2DC2CE-477C-4FD3-8C6F-2AC6541C71FB.thumb.jpeg.f8020a113cb05b5511ce9c1f1994f52e.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Druk eens op Control+Alt+Delete. In het keuzemenu dat daarop volgt kies je voor Afmelden en sluit de computer af.

Start de computer opnieuw op.

 

Resultaat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Het afmelden duurde erg lang. Halverwege kreeg ik bijgevoegde foutmelding. Ik heb op OK geklikt en heb de computer afgesloten en opnieuw opgestart. 

Na het opstarten zag ik even wat tegels op het bureaublad, maar die verdwenen al snel weer en kreeg ik weer hetzelfde scherm als eerst. 

Het scherm is soms ook een tijdje zwart waarna weer het scherm terug komt.

 

054545A3-8B2C-4423-B1AA-1BADB2E04111.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start eens op in de veilige modus volgens methode III en dat met netwerkmogelijkheden.

 

Als dat lukt doe je een scan met Eset online Scanner.

 

Ga naar de site van de ESET Online Scanner.

  • Klik op de knop Scan now
  • Download het bestand esetonlinescanner_enu.exe en plaats het op je bureaublad.
  • Rechtsklik op op het bestand en kies voor als administrator uitvoeren.
  • Klik op accept bij de terms of use.
  • Selecteer enable detection of potentially unwanted applications
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • enable detection of potentially unsafe applications
    • enable detection of suspicious applications
    • Scan archives
    • Enable Anti-Stealth technology
    • Clean threats automatically
  • Klik op Scan.
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Na de scan klik je op show list of results.
  • Klik rechts onderaan op Save to text file.
  • Noem het bestand EsetScan en bewaar het op je bureaublad.
  • Klik dan links onderaan op de knop clean all.
  • Vink de opties delete application's data on close en remove files from quarantine aan en klik op de knop finish.
  • Sluit het venster met het kruisje rechtsboven.

 

Voeg het logje EsetScan.txt toe als bijlage in een volgens bericht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de foutmeldingen wijzen alle  drie naar tekortschietend -waarschijnlijk defect- geheugen

een test daarop is op dit moment denk ik zinvoller dan een antivirustest.... (die misschien niet eens loopt vanwege defect geheugen....

instructies: https://nl.ccm.net/faq/4999-het-werkgeheugen-ram-testen  

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er voor gekozen gehad in de veilige modus op te starten MET netwerkverbindingen?

Doe het eventueel nog eens over maar koppel deze keer je pc met kabel aan je modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een Windows 7 Live CD aan op een andere computer en start daar de probleemcomputer mee op.

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingesloten programma's kunt gebruik maken.

De laatste .iso van deze Live CD kan je hier downloaden.

Eenmaal opgestart in de Windows 7 live omgeving probeer je maar eens een scan te doen met Kaspersky.

Run ook CrystalDiskInfo eens om te weten te komen of de interne harde schijf (schijven) nog in goede staat is (zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.