Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Chewie70

Schijven in systeemkopie

Aanbevolen berichten

Tot hier toe werkte ik enkel met backups van mijn dataschijf. Maar ik wil nu een systeemkopie maken zodat ik bij een ernstig probleem niet steeds opnieuw Win10  + software moet herinstalleren.   Wanneer ik een 'systeemkopie' wil maken, selecteer Win10 zelf het volgende: EFI Systeempartitie, Windows Herstelomgeving (Systeem),   (C:) (Systeem)  en Data(K:)(Systeem).   Maar ik wil de K-schijf helemaal niet in die systeemkopie. De data op mijn K is al gebackuped naar 2 externe schijven.  Ik kan die K: echter niet verwijderen uit de lijst voor de systeemkopie, waardoor de systeemkopie 1,12 Gb in beslag neemt, maar mijn externe schijf is kleiner dan 1 Gb.  Waarom selecteert Win10 automatisch mijn K-schijf en waarom kan ik die niet verwijderen..?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Bedankt voor antwoord, maar alle handleidingen - deze ook -  die ik al bekeken heb zeggen hetzelfde en lossen mijn specifiek probleem niet op.

    Het probleem is dat ik in de lijst met schijven waarvan ik een backup wil maken, geen selecties kan uitvinken. Alles wordt standaard aangevinkt (zie afbeelding).

    Ik kan de K: niet verwijderen uit de lijst.  Ik vind het wel raar dat bij Data (K:) ook 'Systeem' staat.   De C en K schijven zijn 2 totaal verschillende schijven (dus geen 2 partities op 1 schijf).

    In de systeemkopie wil ik enkel de eerste 3 in de lijst, niet de K:

     

    LijstSchijven.jpg.f8c3d5460246565e998e03ede28c9feb.jpg

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Vreemd :hmmmm: Het lijkt er zo precies op dat je systeembestanden op deze DATA (K) hebt staan die Windows nodig heeft.

    Heb je misschien ooit de locatie van je TEMP en TMP mappen gewijzigd en naar deze die locatie verplaatst?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Nee, heb daar nooit iets anders op gezet dan data.   Twee jaar geleden had ik enkel mijn 'C':-schijf .  Toen ik Windows10 heb laten installeren heb ik de 'K':-schijf gekocht om als dataschijf te gebruiken. Ik heb zelf niets geïnstalleerd (hardware/software). Is allemaal bij de PC-verdeler gebeurd.     Onderstaande afbeelding geeft wat meer info mbt wisselbestand, …  Dat staat allemaal op de C.

    Het is me een raadsel waarom K: als systeemschijf wordt beschouwd.  

     

    LijstSchijven2.thumb.jpg.5a59b69f83bc0d21afe04d8a348017ab.jpg

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Misschien toch iets gevonden op een engelstalige website, waar iemand hetzelfde probleem leek te hebben.  Het probleem werd veroorzaakt door  Steam.. Steam was op zijn dataschijf geïnstalleerd en daarom beschouwde Windows die schijf blijkbaar als systeemschijf.  Hij heeft Steam verwijderd, terug opgestart, en daarna werd de schijf niet meer als systeemschijf beschouwd.   Zal dat eens proberen maar zal pas morgen zijn.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    11 uren geleden, Chewie70 zei:

    Steam was op zijn dataschijf geïnstalleerd en daarom beschouwde Windows die schijf blijkbaar als systeemschijf.

    Klamp er je niet aan vast, want Steam staat bij mij op mijn D-partitie en die wordt bij een systeembackup (met easeUS) nièt meegenomen ...

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

    Doe mee aan dit gesprek

    Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

    Gast
    Reageer op dit topic

    ×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

      Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

    ×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

    ×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

    ×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        38.944
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      Mieke Ramaekers
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door woutervanzet
        Ik wil graag een image/systeemkopie maken op een externe harde schijf die dan gebruiktkan worden om een eventuele crash van Windows te herstellen.
        Wat voor mij net zo belangrijk is, is dat ik de mogelijkheid heb om die image/systeemkopie te gebruiken op een nieuwe harde schijf of een nieuwe (lege) computer.
        Lang gezocht naar een oplossing maar ook programma's zoals AOMEI-backupper en Easus Todo backup geven mij over dat laatste geen duidelijke informatie.
      • Door eddyP
        Beste ,
        Op een nieuwe PC heb ik een interne kaartlezer geistalleerd .
        met deze kaartlezer kan je naast SD ook CF kaartjes lezen.
        de SD en USB aansluitingen van de kaart werken perfect.
        De CF werkte niet .
        Updates van de chipset van het moederbord , Bios update en windows update 
        zorgden ervoor dat de CF nu kan gelezen worden .
        Echter ... wanneer je de CF kaart uit de pc haalt en dezelfde of een andere insteekt,
        wordt deze niet gezien . De enige oplossing is de pc koud op te starten .
        Dan kan de CF terug gelezen worden .
        Dit is natuurlijk niet werkbaar wanneer je met verschillende kaarten wilt werken .
        het moederbord is een GIGABYTE H310M S2H S1151 MATX USB3.0 DDR4
        De kaartlezer is een ADJ 
        wie kan mij op het juiste spoor zetten ?
        alvast bedankt 
        EddyP
      • Door SAHAT
        Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.
         
        Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
        Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
        Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.
        Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.
         
        Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..
         

         

         

      • Door johanny
        Ik kan mij op mijn pc niet meer aanmelden voor gmail met google chrome als browser. Dit lukt wel als ik firefox gebruik en ook probleemloos op mijn andere apparaten. Ik heb van alles geprobeerd, bijvoorbeeld chrome gedeïnstalleerd en daarna opnieuw geïnstalleerd. Voor mij is dit een raadsel.
         
      • Door Gebruiker22
        Hallo,
        Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

        1. Probleem met browsers.
        Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
        Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)
         
        - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.
         
        Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
        T
        Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
         
        - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
        - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

         

        2. Windows en tijden het gamen freezes.

        Bij gebruik van Windows:

        Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
        Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
        Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
         

        Bij het spelen van Games:
        Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

         

        3. Andere talen installeren
        Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
        https://i.imgur.com/6on8wit.png


        4. Mijn build:
         
         
        5. BIOS

        Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
        Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
        Desktop.txt
             
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.