Ga naar inhoud

uitvallen


Marter834

Aanbevolen berichten

Zeer hartelijk bedankt voor de hulp.

Pc werkt naar behoren; Is wel traag om programma's te laden., niet om op te starten.

Ik snap niet dat in de logboeken ik terug kan gaan tot 2009, want ,deze is al zo oud( een tiener dus)

De pc was gisteren zodanig van streek dat hij geen fotos meer kon deliten. In dit geval op de sd kaart

Raar dat ik wel foto's in een andere map kon steken op andere stick.

Heb daarna mijn sd maar geformatteerde in mijn fototoestel.(daar heet dat wel formatteren en niet: wissen)

Om nog eens te herbeginnen:

Ik heb nog een cd liggen met darik boot en nuke: zou ik daar niet kunnen mee wissen voor ik een nieuwe heropstart doe,

Of toch met CC cleaner?

🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Marter834 zei:

Ik heb nog een cd liggen met darik boot en nuke: zou ik daar niet kunnen mee wissen voor ik een nieuwe heropstart doe,

Die zou ik voorlopig nog niet gebruiken.

 

Als je windows opnieuw wil installeren, hoef je vooraf niets te wissen, deleten of te formatteren.

Bij formatteren wordt alles zowiezo gewist en dit kan gebeuren tijdens de installatieprocedure zoals uitgelegd in een vorig bericht.

 

Wat je wel eerst nog kan proberen is een schijf- en registeropruiming met CCleaner.

 

Sart CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Bevestig je keuze indien gevraagd.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en daarna op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit

ik gebruik  heel veel deze CC cl

 

Maar bij de vorige  Reg cleaning van CC  heb ik ze alle drie teruggezet na enig tijd en ik heb di in het verleden t al vele keren teruggezet na enig tijd.

 

 

Ik zal u indachtig zijn als ik een heropstart doe.Vele groeten en nogmaals hartelijk bedankt;

Marter 834

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Marter834 zei:

Maar bij de vorige  Reg cleaning van CC  heb ik ze alle drie teruggezet na enig tijd en ik heb di in het verleden t al vele keren teruggezet na enig tijd.

Kan je even uitleggen waarom je die verwijderingen terugzet?

 

Zelf gebruik ik CCleaner ook al jaren en ik heb nog nooit iets moeten terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugzetten van een registeropruiming is enkel nodig als je merkt dat er progrzamma's zijn die na de opruiming niet meer correct werken.

 

De CCleaner registeropruiming verwijdert enkel vermeldingen in het register die verwijzen naar bestanden die niet meer op de voorziene lokatie staan.

Dat kan zijn omdat de bestanden verwijderd of verplaatst werden.

Gevolg daarvan is dat de verwijzingen in het register niet meer werken.

Daarom worden ze door CCleaner verwijderd.

Meestal merk je inderdaad geen verschil na een opruiming omdat de verwijderde lijnen zowiezo al niet meer werkten.

Je windows echter zal er wel bij varen want die hoeft nu geen rekening meer te houden met die "loze" vermeldingen en het aantal foutmeldingen in de windows logboeken kan ook gevoelig dalen.

Daardoor kan je een (lichte) snelheidswinst boeken na een registeropruiming.

 

Hoe is de situatie van de pc ondertussen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein overzicht vandaag:

Moeilijkheden met invullen formulieren;

 Ingevulde tekst wordt niet getoond-- zwarte  delen --- moest er telkens uitgaan; om te zien wat er getypt was.

 

--moeilijkheden met printer Canon, wou niet meer afdrukken; (draadloos)

x

Printer opnieuw geinstalleerd voor gedeelte toch( want hij was dubbel bezig en ik kon al afdrukken voor de tweede geinstalleerd was blijkbaar)

 

 

---Viel daarnet uit  (cursor staat stil) zie eerste  vraag :en diende heropgestart te worden.

Was bezig met foto's;

Ik heb  3x cc cl reg gedaan ;

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat je systeem niet goed werkt.

We gaan proberen daar iets aan te doen.

 

Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uit.voeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.