Ga naar inhoud

Problemen vervangen HD


Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, Micha Vandenbroele zei:

Via schijfbeheer vond ik hem dus wel.

Heb je die schijf daar al een schijfletter toegewezen? Moet je doen hoor.

Klik in schijfbeheer met de rechter muisknop op de nieuwe SSD schijf en kies Stationsletter en paden wijzigen.

Klik in het volgende venstertje op de knop Toevoegen. Er wordt een beschikbare letter voorgesteld, die mag je gewoon toevoegen door op OK te klikken.

Nu is die schijf ook onder die schijfletter zichtbaar in je verkenner.

 

Op 20/1/2019 om 21:19, droske zei:

Van zodra je zover bent kun je de oude SSD naar de nieuwe clonen.

Daarna sluit je de computer af en ga je opnieuw via F8 naar de EFI BIOS om nu de nieuwe SSD (Samsung) als eerste opstartmedium in te stellen. 

En vergeet voorlopig even het probleem met het verwijderen van die traditionele harde schijf. Dat pakken we nadien wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarom heb je die oude SSD verwijderd? Dat had ik toch niet gevraagd hé!

Je moet enkel in de BIOS de opstartvolgorde aanpassen naar de nieuwe SSD toe.

 

Als de pc dan niet van de nieuwe SSD opstart, maak dan eens een foto van het scherm dat je krijgt, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als de oude SSD er nog inzit start hij op via de oude ssd. In de foto kan je duidelijk zien dat de BOOT1 de nieuwe SSD is. Daarom had ik dus de oude verwijderd om dit te testen. Als ik hem verwijder krijg ik dat blauwe scherm. Als ik hem opstart met de oude ssd, start hij gewoon op via de oude ssd ookal zegt de BIOS dat hij eerst de nieuwe moet nemen..

20190126_191709.jpg

20190126_191713.jpg

20190126_191917.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Micha Vandenbroele zei:

Als ik hem opstart met de oude ssd, start hij gewoon op via de oude ssd ookal zegt de BIOS dat hij eerst de nieuwe moet nemen..

Dat is mijn schuld. :blush: Na het selecteren van de Samsung SSD in de bios moet je op F10 drukken om de wijziging op te slaan en niet, zoals ik verkeerdelijk ei, op Exit klikken.

 

Mogelijk krijg je desondanks dat blauwe scherm. Dat duidt er dan op dat de bootmanger niet ok is. Dat kunnen we in orde brengen hoor.

Zie je vooraleer je dat blauwe scherm ziet (BSOD) even het Windows logo alsof Windows zou willen opstarten? Graag een antwoord hierop.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Die save en exit had ik al gedaan. 

 

Dus de 2 opties die ik nu nog eens getest heb zijn de volgende

 

1 Oude SSD en nieuwe aangesloten(pc start normaal op) In bios moet de nieuwe ssd gewoon opstarten als eerste.

2Oude ssd verwijderd en enkel de nieuwe. Dan start hij op zoals het filmtje hier beneden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat inderdaad in de BIOS, dat heb ik wel opgemerkt, maar in het filmpje dat je geplaatst hebt wordt tot 2x toe gemeld dat er geen schijf gevonden wordt.

Ik heb nog eens de specs van je moederbord bestudeerd. Op je moederbord zitten in totaal 8 SATA connectors.

De 4 licht blauwe zijn Serial ATA 3.0 Gb/s poorten. Op  één van die poorten zal je oude SSD wel aangesloten zijn.

Dan heb je nog 2 witte poorten. Dat zijn Serial ATA 6.0 Gb/s poorten. Deze zijn vooral bedoeld voor SATAIII schijven die je in een RAID opstelling wil plaatsen maar het kan ook zonder RAID.

Ten slotte heb je nog 2 donker blauwe poorten. Dat zijn Serial ATA 6.0 Gb/s poorten. Deze zijn bedoeld voor SATAIII data schijven en NIET voor systeem (Windows) schijven.

 

U moet die SAMSUNG schijf aan een witte poort koppelen en dan de juiste bootorde instellen in de BIOS. Vergeet de instelling niet op te slaan via F10.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.