Ga naar inhoud

Problemen vervangen HD


Aanbevolen berichten

Uitzonderlijk moet ik toch eens bumpen, sorry.

Ga in de BIOS ook eens naar Advanced > SATA Configuration.

SATA Mode moet ingesteld staan op AHCI Mode.

Je kunt in dat venster zien welke hardware aan de diverse SATA poorten is gekoppeld.

Maak van dat venster eens een foto en plaatst die hier eens.

 

Als de BIOS goed is ingesteld een je blijft dat blauw scherm krijgen dan moeten we de bootmanager herstellen. Dat is wel al eens vaker noodzakelijk na een systeemcloning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Droske,

 

Eerst en vooral een dankwoordje :) Ik leer veel bij op dit moment en vind het boeiend. 

 

Ik heb gecontroleerd en wit was met wit verbonden. Erna heb ik in de bios gekeken en ik denk dat alles goed stond zoals je zei. Behalve de oude ssd omdat ik die op de CDROM aansluiting heb gestoken. Had geen witte aansluitingen meer.

 

 

Het resetten van de bootmanager weet ik niet hoe te doen. 

 

 

20190127_121503.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Micha Vandenbroele zei:

Het resetten van de bootmanager weet ik niet hoe te doen. 

Daar kom ik vandaag nog op terug.

 

Je oude SSD mag op een licht blauwe connector blijven zitten.

Tot straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstellen van de MBR doet men aan de hand van opdrachten in de Opdrachtprompt.

 

De opdrachtprompt kan onder Windows 10 bereikt worden via de herstelmodus.

De herstelmodus kan op twee manieren bereikt worden:

  1. Als je Windows 10-computer met problemen start, zou het besturingssysteem moeten herkennen dat er een probleem is en de automatische reparatiemodus moeten starten. Als dat het geval is zie je een blauw venster Automatisch herstellen. Soms moet de de pc enkele malen na elkaar afsluiten en opnieuw opstarten om dat te bewerkstelligen. Je kiest dan voor Geavanceerde opties.image.png.66fdb83df47a20b8ff8f5e36ffa8eef7.png Daarna verschijnen op je scherm de woorden Automatisch herstel voorbereiden onder het blauwe Windows logo. image.png.317af72fe0c2a99320089e67943e5617.png Zie voor het vervolg het derde punt (bolletje) van methode 2.
  2. Als je via de eerste methode niet tot de herstelmodus komt dan moet er opgestart worden met een Windows 10 installatie medium om naar de herstel modus te gaan.
  • Start de computer op van de Windows 10 DVD (<<Klik)
  • In het eerste venster dat verschijnt kiest u de gewenste taal en klikt u op “Volgende” in het volgende venster kiest u echter niet installeren maar kiest u de optie “Uw computer herstellen” dat links onderin het scherm staat vermeld.
  • In het volgende venster worden drie opties getoond, klik hier op de optie “Problemen oplossen“.

             1637053951_GeavanceerdeopstartoptiesWin10(1).thumb.JPG.7bd627bbf53cfe44c3daf72d6d61be10.JPG

 

 

  • Klik vervolgens op de optie “Geavanceerde opties

              1759732271_GeavanceerdeopstartoptiesWin10(2)BIS.thumb.JPG.686a2e94666c304aa2162c516a53efaa.JPG

 

 

  • Klik op "Opdrachtprompt"

             668931836_Geavanceerdeopties.png.beca43d718a9849b47a4bef48da11f3f.png

 

Met behulp van de “Opdrachtprompt” kunt u bijvoorbeeld de “Master Boot Record” herstellen.

  • Geef daarvoor één voor één de onderstaande commando´s op in de opdrachtprompt gevolgd door ENTER. image.png.da7a88701cdc286749233f2bebd62c56.png

bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot

 

Opgelet: Let op de spatie tussen exe en /

 

  • Sluit de Opdrachtprompt en herstart vervolgens de computer

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, er is iets mis gegaan.

Ik dacht dat ik het volgende gepost had, maar merk nu dat het er niet stond:

 

Als je met een Windows 10 DVD opstart, dan moet je uiteraard de DVD drive aangesloten laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.