Ga naar inhoud

aldus photostyler


francist

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

16 uren geleden, francist zei:

is het normaal dat na het fixlog de computer terug opnieuw is opgesart?

Ja, dat is normaal.

De fix is goed verlopen.

Heb je Avast ook kunnen verwijderen?

 

Nu verder over die Virtuele Machine (VM.).

Een VM aanmaken is niet moeilijk met de juiste software.

Op een VM moet je echter ook een besturingssysteem installeren en daarvoor heb je , zoals reeds gezegd, de installatiebestanden en een geldige licensiesleutel nodig.

Heb je die of kan je daar aan komen?

Indien ja, is het installatiebestand op een cd/dvd of in een .ISO bestand. Dat is wel belangrijk om vooraf te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast is zonder problemen verwijderd.

 

Ik heb geen licentiesleutel meer voor één of ander besturingssysteem. Ik moet dat wel gehad hebben maar ik zou echt niet weten waar die nu naartoe is. Alle besturingssystemen werden gratis via de schoolsite op de computer geplaatst, maar dat is nu weer al enkele jaren geleden. Ik heb in de tijd de automatische upgrade naar windows 10 laten gebeuren. M.a.w. geen licentoesleutel, of toch geen die  ik onmiddellijk kan terug vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder licentiesleutel kan je windows niet installeren op een legale manier.

Heb je de nodige bestanden om windows 7 te installeren?

 

Even een andere denkpiste uittesten (met dank aan collega passer).

Kan je de aldus photostyler installeren op je windows 10 of geeft dat ook al foutmeldingen?

Als het lukt om het programma te installeren, zorg dan dat je een snelkoppeling voor de photostyler op je bureaublad hebt staan (eventueel zelf aanmaken).

Klik dan met de rechter muisknop op de snelkoppeling en kies helemaal onderaan de lijst voor eigenschappen.

Open dan de tab compatibiliteit.

Stel in zoals op de afbeelding.

image.png.6c7583ecf4754f6b9c835cc7d54057b1.png

Klik vervolgens op toepassen en dan op OK.

 

Probeer nu of je de aldus photostyler kan opstarten met de snelkoppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan aldus photostyler niet installeren.image.thumb.png.ea19416f0869d2a7b76f802ea8f12c73.png

dit is het scherm dat ik krijg als ik het wil installeren.

 

Ik had aldus photostyler staan op mijn vorige computer. Die harde schijf zit momenteel ook in deze computer als schijf F. Deze schijf draaide ook op windows 10 en aldus photostyler werkte! kan daar iets mee gedaan worden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is duidelijk.

Kan je voor die setup.exe een snelkoppeling aanmaken op je bureaublad en dan de eigenschappen aanpassen zoals ik in mijn vorig bericht heb uitgelegd.

 

15 uren geleden, francist zei:

Ik had aldus photostyler staan op mijn vorige computer. Die harde schijf zit momenteel ook in deze computer als schijf F. Deze schijf draaide ook op windows 10 en aldus photostyler werkte!

Op die harde schijf staat ook windows 10?

Probeer dan eens om de pc op te starten vanaf die schijf.

Sluit eerst de pc volledig af.

Druk direct na het aanzetten van de pc herhaaldeklijk op de toets F11 (kan ook F12, F8 of F5 zijn).

Je krijgt dan een lijsje met mogelijke opstartschijven.

Selecteer de juiste schijf en druk enter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan dus aldus photostyler niet installeren op de nieuwe C-drive, maar met uw laatste hint, opstarten op de oude harde schijf lukt het dus wel.Ik kan dus eigenlijk wel weer met het programma werken, maar kan dat heropstarten op de oude harde schijf in de toekomst voor problemen zorgen? Die schijf werkt trouwens ook heel traag, ooit was dat beter. 

Maar toch zou ik wel willen blijven zoeken op Aldus Photostyler op de C-drive te krijgen. Ik was eigenlijk van plan, eens alle gegevens van de oude harde schijf goed en wel bewaard waren om die te elimineren om de computer niet onnodig te belasten. Of is dat helemaal niet nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang je aldus photostyler niet op de nieuwe c-schijf kan krijgen, zou ik de oude schijf ongemoeid laten.

Als je de photostyler wil gebruiken, moet je dus opstarten met de oude harde schijf.

We kunnen wel eens kijken of we iets kunnen doen aan de snelheid van de oude schijf.

 

Onderstaande instructies moet je uitvoeren na een normale opstart met de nieuwe c-schijf.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de oude harde schijf en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moeten toch mensen zijn die een key van XP of W7 hebben, en vermits die zijn afgeschaft kan je die toch zonder gewetensbezwaren gebruiken? Ik heb zelf zowel XP als W7 op schijven die geen key vragen, en die, eens geinstalleerd, alle updates krijgen. Overigens welkom op het weinig gebruikte VM

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.