Ga naar inhoud

Afbeelding app zonder randen


Jee

Aanbevolen berichten

Hey,

 

ik heb een afbeelding die ik graag zou willen openen maar dan zonder al de randen en bewerkingstools. Gewoon een kader met zuiver de afbeelding in, waar ik de grootte van kan aanpassen... bestaat dit?

 

Alvast bedankt voor enige tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel open ik een afbeelding gewoon met windows 10 standard programma "foto's"... Maar dat is met een hoop balkjes en randen en neemt veel te veel plaats in. 

 

Momenteel los ik het op door de afbeelding in paint op mijn bureaublad te plakken, maar de afbeelding wijzigt regelmatig en dat is veel werk om dit elke keer helemaal aan te passen. 

 

Dus ik zou een programma willen dat de tekening/afbeelding kan openen zonder al die randen en balken, zodat ik ze zo groot mogelijk kan openzetten. Fullscreen gaat dan weer niet want dan kan ik weer niet werken in mijn andere programma's. 

 

Dus ik zoek een programma dat zuiver en alleen de afbeelding laat zien. Een soort van full screenmodus zonder randen, balken etc.. maar die ik wel van grootte kan aanpassen. Ik weet niet of dit bestaat...

 

Alvast bedankt om te proberen te helpen :)

 

Grtn

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Passer zei:

Wat is eigenlijk de bedoeling van wat je doet/wil?  Je wil een foto 'zonder randen' - euh: wat wil je ermee?

 

Zou een screenshotprogramma je helpen?

ja begrijp het ook niet zo goed , volgens mij benaderd de "Microsoft foto's" app (via de Microsoft store) het beste de benadering van zo weinig mogelijk balkjes enz...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k herhaal even mezelf:

 

2 uren geleden, Passer zei:

Wat is eigenlijk de bedoeling van wat je doet/wil?  Je wil een foto 'zonder randen' - euh: wat wil je ermee?

als ik weet wat het doel ik, kan ik je mogelijk àndere wegen aangeven dan degene die jij (maar) kent... ? ?

Probleem is dat ik die foto-app van Windows een tijd geleden van mijn systeem zwierde en dat ik dus nu niet goed weet wat je bedoelt.

Plaats anders eens een screenshotje en vertel er dan bij wat je ervan weg wil (alles behalve de foto vermoed ik) EN wat je dan met het resultaat wil bereiken / gaan doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de foto in het rood groter willen. Zonder de randen in het geel. Dus echt maximaal. 

Het geel moet weg dan wordt het rood groter :)

 

Hopelijk is het wat duidelijk. 

Het is misschien wel wat muggenzifterij van mezelf maar ik zou het toch handig vinden.

 

EDIT: Ik krijg de afbeelding ook niet smaller, dus de gele randen links en recht van de foto worden ook niet kleiner. Dus ik verlies hier best veel plaats eigenlijk, waardoor mijn te gebruiken ruimte rechts minder is. En ik zit op een laptop dus een tweede scherm is niet echt een optie.

Ik kan met overlapping werken enzo maar ik zou het toch gewoon graag verkleinen met een andere app ofzo.

 

Alvast bedankt.

Naamloos.png

aangepast door Jee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik full screen modus ga, krijg ik de afbeelding op de grootte zoals ik wil, maar dan kan ik weer niets anders op mijn scherm zien. Dus ik zoek eigenlijk een combinatie van fullscreen modus, maar toch nog van breedte aan te passen.


Snappen jullie waar ik naartoe wil?

Naamloos2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tontonmontagnard zei:

@Passer : ik bedoelde dat ik net zoals U het ook niet goed begreep wat de juiste bedoeling van de vraagsteller was....

Sorry Arnold, deze mus had niet door dat er een derde speler op het appel verschenen was, 'k dacht dat het een bericht van TS (topicstarter) was ...:(

 

1 uur geleden, Jee zei:

Ik zou de foto in het rood groter willen

Zou je hem alleen groter willen ZIEN (alleen wat groter in beeld)

 

Dan zou je dit kunnen proberen: Druk je CTRL in en beweeg het scrollwieltje van je muis. (draai er dus mee met ingedrukte ctrl - je zal direct merken wat gebeurt.

 

Als je echter het plaatje-zelf naar je klembord wil kopiëren (om vb ergens te plakken), dan is het iets anders dat we moeten vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.