Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Thomas Pertry

Word automatisch woord herhalen

Aanbevolen berichten

Hallo

Hoe kan je in word een woord automatisch laten herhalen, zoals de = fucntie in excell.  Als je bronveld dan veranderd, dan veranderd ook het gekopieerd veld.

Bijvoorbeeld: ik maak een standaardbrief voor mijn klanten waar ik enkel de inhoud verander, maar kop en voettekst hetzelfde blijft.

Bovenaan vermeld ik onze referenatie bvb TEPE/103/2019/234

Ik wil de brief afsluiten met volgende zin: Gelieve bij al uw communicatie uw referentie TEPE/103/2019/234 te vermelden.  Uiteraard is onderaan de referentie gelijk aan die van bovenaan.  Maar hoe ik word deze altijd standaard laten kopiëren.  En als ik dus voor mijn volgende klant een nieuwe referentie maak bovenaan bvb TEPE/103/2019/235, dan moet hij dit onderaan automatisch veranderen.  

Functie kan natuurlijk ook gebruikt worden voor de familienaam die bovenaan in de hoofding staat bij adresgegevens en deze dan te kopiëren naar de aanspreektitel.

mvg

thomas 

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn verschillende manieren, ik vermeld er hier 1.

1. Typ in de header TEPE/103/2019/234, selecteer die tekst en kies in het menu: Invoegen --> Bladwijzer, typ in het venster dat verschijnt onder "Bladwijzernaam" een naam (bv. hoofding) en klik op Toevoegen
    2. Dubbelklik in het document om het headergebied te verlaten; 
    3. Plaats de cursor in het document op de plaats waar je de headertekst wil herhalen en kies in het menu: Invoegen --> Kruisverwijzing.
    4. Kies in het venster dat verschijnt onder "Verwijzingstype": Bladwijzer, onder "Verwijzing naar:" Bladwijzertekst, en selecteer in het grote witte vlak de gewenste bladwijzer (in dit voorbeeld: 'hoofding'), klik op Invoegen en daarna op Sluiten.
    5. Herhaal de punten 3 en 4 als je nog op andere plaatsen in het document dezelfde tekst wil plaatsen.
    6. Als je de tekst wil wijzigen moet je die eerst op de plaats van de bladwijzer (in dit geval in de header) wijzigen, selecteer daarna een kruisverwijzing en druk op F9. De tekst wordt dan op die plaats bijgewerkt.
    Opm: Als het om een korte tekst gaat die slechts 1 x wordt herhaald, dan behaal je met deze procedure niet zoveel (snelheids)voordeel.

aangepast door alpha

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

@Thomas Pertry

Dit topic wordt afgesloten wegens mulitpost op een ander computerforum.

Neem PCH forumregels even door.

Indien onze medewerkers vaststellen dat een vraag op meerdere fora is gepost, kan uw vraag tijdelijk en/of definitief "on hold" worden gezet. Dubbel werk voor onze "vrijwilligers" en bovendien kunnen verschillende adviezen elkaar doorkruisen. Geen goede methode om een probleem op te lossen. Onze medewerkers zullen u van deze tijdelijke en/of definitieve blokkering op de hoogte stellen.

59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png  59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png  59ea0ff4b8a7a-smiley_slotje.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.989
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Bloodnose
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door emryss
        wanneer ik met een nieuwe opgave wil beginnen en de a. invoer, springt de a. naar de tweede tab positie
        zoals in bovenstaande afbeelding te zien is, nu zijn er meerdere manieren die ik ken om hem terug te zetten naar de eerste positie, maar dan gebeurt er het volgende:
        de nummering gaat verder vanaf een ander punt, i.p.v. dat deze opnieuw begint
        Zou iemand mij alstublieftx kunnen uitleggen waardoor dit gebeurt en hoe ik het zou kunnen oplossen?
      • Door evc
        Wanneer ik Word (office 2016) wil openen, krijg ik steeds een foutmelding.
        Het lukt niet meer om in Word te werken.
        Hoe kan ik dit oplossen?

• Door Wordvraag
        Goedemorgen,

Allereerst hoop ik dat dit topic hier goed staat. Ik heb een vraag en ben onbekend hier. Als meisje heb ik niet zoveel verstand van computers, dus misschien kan iemand mij helpen. 

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe laptop, namelijk de Acer Swift. De laptop is super snel en bevalt goed, alleen Word loopt telkens vast. Zodra ik twee bestanden tegelijkertijd wil openen loopt hij vast, als ik een voorpagina wil toevoegen en als ik een plaatje wil plakken geeft hij iets aan met een ole-actie en dan doet hij het ook niet. Ik heb Word al opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet helpen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt! 

Groeten,

• Door Ludo Van den Nouweland
        Ik kan samenvoegen met Word naar standaardbrieven. Nu heb ik een bestand waarbij elke persoon meerdere lijnen kan hebben met extra informatie.
        Ik zou willen samenvoegen waarbij er per klant één brief gemaakt wordt voor de adresgegevens en daaronder een tabel met de andere informatie.
        Voor de duidelijkheid: de personen hebben een uniek nummer.
        Heeft hier iemand ervaring mee?
      • Door michiel70
        Ik heb de volgende vraag: Ik heb een excelbestand met de volgende gegevens:
        Amsterdam     Jansen
        Amsterdam     Karelsen
        Breda             Pietersen
        Den Bosch      Aarts
        Den Bosch      Berendsen
        Den Bosch      Carelsen

Nu wil ik deze gegevens samenvoegen met een brief in word. Ik wil echter een brief per plaatsnaam. Dus 1 brief van Amsterdam met 2 namen, 1 van Breda met 1 naam en 1 brief van Den Bosch met 3 namen.

Wie o wie kan en wil mij helpen?

Alvast bedankt voor je moeite.

Groet,

Michiel
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.