Ga naar inhoud

Batterij


Def110

Aanbevolen berichten

Melding "Batterij wordt niet opgeladen"

Een probleem waar al veel over geschreven werd maar voor mij nog steeds geen oplossing geboden heeft.

Mijn batterij is momenteel volledig leeg, 0%.

Opladen gaat niet, volgens mij sinds een update van Windows 10.

Ik heb al heel wat ondernomen om het probleem te verhelpen maar niets lukt. Alle tips die ik kan vinden zijn voor mij waardeloos.

als ik de PC start krijg ik de melding "Batterij wordt opgeladen" maar dat is maar voor een paar minuten (2  a  3)

Ik heb ook al de drivers in apparaatbheheer verwijderd en ze werden mee opnieuw geladen bij het opstarten.

Wat mij wel opviel, de driver staat er steeds 2x in?

Iemand nog een oplossing?

Het gaat om een Medion AKOYA met update van Windows 10.

Op de site van Medion is er geen driver update voor Windows 10 te vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2019 om 11:50, Def110 zei:

Opladen gaat niet, volgens mij sinds een update van Windows 10.

Dat sluit ik volledig uit. De schuld voor van alles en nog wat wordt al te vaak ten onrecht aan Windows toegewezen. Het gaat hier om een hardware probleem.

De voedingsadapter werkt nog. Dat is dus geen probleem.

Waar het eventueel nog fout kan zitten dat is een slecht contact tussen de accu en het moederbord. Kijk dat eens goed na. Zijn alle connectoren nog in orde? Zitten ze nog goed vast aan het moederbord en aan de batterij en zijn ze niet verbogen?

 

2 uren geleden, Def110 zei:

Hoe kom je tot dit besluit?

Ik ging er eigenlijk al vanuit dat je de contacten van laptop en accu al wel zou gecontroleerd hebben, wat logisch zou zijn hé. Het probleem zal ook wel niet van de ene moment op het andere tot tand gekomen zijn zeker?

Was het misschien een nieuwe accu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van op afstand is het niet zo makkelijk om zicht te krijgen op de ware oorzaak van dit probleem. het kan echter niet aan Windows liggen.

Voor mij is het zeker een hardware probleem.

En dat kan zijn:

  1. Probleem met de laadmodule van het moederbord.
  2. Dode batterij.
  3. Probleem met de contacten van batterij naar moederbord.

Het meest waarschijnlijke is een dode batterij. Ik zou willen dat ik helderziend was.:wacko2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.