Ga naar inhoud

Win 7 home premium na herinstallatie zeer traag


Stef-W.

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

zoals de titel het aangeeft heb ik een verse herinstallatie van dit os gedaan, na wat problemen (wegen overvol waarschijnlijk).

Dit is allemaal goed gegaan, office 2010 er op (lukt me niet om me in te schrijven bij Microsoft). Heb Drweb cure it, mbam & super anti spyware er laten overgaan, enkele dingen laten verwijderen, maar nog steeds traag, alle updates zijn binnen gehaald en geinstalleerd.

Iemand zin om me te helpen?

Alvast bedankt.

 

 

 

aangepast door Stef-W.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

2 uren geleden, Stef-W. zei:

. Heb Drweb cure it, mbam & super anti spyware er laten overgaan, enkele dingen laten verwijderen,

Die programma's hebben logjes gemaakt zou je die eens willen plaatsen als  bijlage.

En doe:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link

 

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Doe het volgende eens:

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dan denk ik niet in de richting van een infectie, doe het volgende:

 

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.

  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen" <==Noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld.(dit hoef je niet te plaatsen)
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.

 

Hoe werkt de pc nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had alles al uitgeschakeld via codestuffstarter, het enigste dat nog mee opstartte was Ccleaner, telkens als je dit gebruikt hebt start het automatisch mee op.

Aan infecties had ik niet dadelijk gedacht (maar het kon altijd), begin eerder te denken aan onvoldoende RAM-geheugen (2GB), zal eens moeten uitzoeken of het moederbord meer aankan.

Bedankt voor je hulp,

Stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Als ik zo kijk is deze pc te zwak om goed te werken, het opstarten van Ccleaner kan je uitzetten:

Bij de gratis versie kan je ervoor kiezen om de optie "Bewaking" uit te schakelen. Haal daarvoor de vinkjes weg voor "Systeembewaking inschakelen" en "Actieve bewaking inschakelen".

Hier de handleiding: https://www.pc-helpforum.be/topic/47631-ccleaner-handleiding/

 

 

Download 51a7338bd0e00-Speccy_logo.pngSpeccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je pc heeft 2 geheugenslots en in elk slot  zit een 1024 MB geheugen kaart.
Je gebruikt een 32bits Windows 7 versie, een 32bits versie kan tot 4GB gaan.
Uitleg: https://www.pcinside.info/nl/inside/geheugen-uitleg/hoeveel-ram-geheugen-kan-er-maximaal-in-mijn-computer/

 

Dus je kan niks meer erbij prikken, wat wel kan is 2 nieuwe geheugen kaartjes kopen van elk 2GB en die in plaats van de gene die er nu in zitten vernieuwen.
Dan kom je op 4GB waardoor de pc sneller kan worden.

 

Via "msconfig" kan je het genen wat aan stond weer aan zetten.

 

Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet een vinkje  voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

 

59d6689e080a8-Screenshot-2017-10-5_Delfi

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.