Ga naar inhoud

Berekenen door INDIRECT formule vertraagt enorm


Helena1987

Aanbevolen berichten

Beste forum

 

Op bijgevoegd voorbeeld, zal je op het tabblad 'Provisie' zien dat er een indirectformule werd doorgetrokken.

Deze formule dient van de weken (zie tabbladen 1, 2, 3, 4 telkens het totaal van de uren en het totaal van de prestaties en som hiervan weer te geven).

Maar bij het minste dat ik nu invul, moet je eerst wachten alvorens alles werd herberekend.

Dat is niet werkbaar.

Het tabblad provisie zou enkel berekend moeten worden als ik dat aangeef. Maar die optie heb ik nog niet gevonden. Want op de andere bladen moeten de formules wel blijven berekend worden.

 

Iemand een idee??

Dagrapportage HVAC 2019.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw snelle reactie, heb al gehoord van VBA maar voor mij is dat nog chinees.

Ik weet helemaal niet wat u waar gedaan heeft, laat staan dat ik het zelf kan...

Indien u tijd / zin heeft om dit verder toe te lichten, graag!

En anders zou ik willen vragen of er iemand een andere / eenvoudigere oplossing heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is ook niet goed. Want dan berekent hij op mijn tabbladen (W1, W2,...) niets meer. Daar moet ook het aantal uur vermenigvuldigd worden met de uurprijs.

Die lijsten worden ook wekelijks aangevuld, dus de kans op fout berekeningen is te groot (want die data moeten overgenomen worden in afrekenprogramma, dus als er iemand vergeet om te berekenen, zitten er fouten in).

En heb begrepen dat dit dan ook van toepassing is op andere excels die ik open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.