Ga naar inhoud

YouTube videos op alle browsers groen, of zwart.


AsjePc

Aanbevolen berichten

Hey!

Sinds kort (vandaag) zijn alle YouTube videos groen of zwart op mijn computer. Ik heb ook al Edge en zelfs IE geprobeerd, zelfde resultaat... :(

 

Ik dank diegene die het kan oplossen bij voorbaat!

 

EDIT: Zonder aanpassing wilt de video nu niet meer laden.. :(

Groeten,

Jonas

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat duidt volgens mij op een probleem met (de driver voor) je grafische kaart.

Heb jij gisteren zelf een nieuwe driver voor je grafische kaart geïnstalleerd?

Soms wordt door Windows Update een andere driver gedownload en geïnstalleerd. Dat gebeurt geheel automatisch op de achtergrond; je ziet er niet altijd een melding van. En soms is een driver die je via Windows Update krijgt, slechter dan de driver die je al had. In zo'n geval kun je het vorige stuurprogramma tergzetten, als die nieuwe driver niet goed blijkt te werken.

 

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging.

Klik dan op Geschiedenis van updates weergeven.

De door Windows Update geïnstalleerde drivers vind je terug onder Stuurprogramma-updates.

Hier een voorbeeld van mijn laptop:

 

5c558c3cae362-Stuurprogramma-updates.png

 

In bovenstaande afbeelding zie je dat op 27-09-2018 door Windows Update een andere driver is geïnstalleerd voor de onboard grafische chip in mijn laptop.

Wat zie jij als jij daar kijkt?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 uren geleden, porrelaar zei:

Dat duidt volgens mij op een probleem met (de driver voor) je grafische kaart.

Heb jij gisteren zelf een nieuwe driver voor je grafische kaart geïnstalleerd?

Soms wordt door Windows Update een andere driver gedownload en geïnstalleerd. Dat gebeurt geheel automatisch op de achtergrond; je ziet er niet altijd een melding van. En soms is een driver die je via Windows Update krijgt, slechter dan de driver die je al had. In zo'n geval kun je het vorige stuurprogramma tergzetten, als die nieuwe driver niet goed blijkt te werken.

 

Klik op Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging.

Klik dan op Geschiedenis van updates weergeven.

De door Windows Update geïnstalleerde drivers vind je terug onder Stuurprogramma-updates.

Hier een voorbeeld van mijn laptop:

 

5c558c3cae362-Stuurprogramma-updates.png

 

In bovenstaande afbeelding zie je dat op 27-09-2018 door Windows Update een andere driver is geïnstalleerd voor de onboard grafische chip in mijn laptop.

Wat zie jij als jij daar kijkt?

Hoi! Ik zie geen "Stuurprogramma-updates".

image.png.c481133571dcd3b979432822e9743e4e.png

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan moeten we een ander pad gaan volgen.

Gaat het over een vrij nieuwe desktop pc of laptop? Indien ja, bezoek dan de support website van de fabrikant van je laptop of desktop pc, en kijk daar of er een nieuwe driver voor je grafische kaart is.

 

Kun je geen nieuwere driver vinden voor je grafische kaart, dan zou je de hardwareversnelling in de browser kunnen uitschakelen. Dat verhelpt het probleem ook vaak. Maar dan moeten we wel weten wat jouw standaard browser is. Dus welke browser gebruik jij het meest? Of, in andere woorden, welke browser start automatisch op wanneer je op een link in een e-mail klikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor groene video's van YouTube helpt vaak het uitschakelen van hardwareversnelling.

Voor Chrome gaat dat als volgt:

Klik in Chrome op de knop met de 3 puntjes die rechtsboven staat > Klik op Instellingen > Scrol helemaal omlaag naar beneden en klik op Geavanceerd.

Scrol weer naar beneden. Onder Systeem zet je 'Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar'  op Uit.

Er zal gevraagd worden om Chrome opnieuw op te starten. Doe dat.

 

Oeps, ik zie nu dat je het probleem ook hebt bij video's die je lokaal hebt opgeslagen. Daarvoor gaat het niet helpen wanneer je de hardwareversnelling in de browser uitschakelt. De browser wordt immers niet gebruikt bij het afspelen van lokaal opgeslagen video's.

Sorry, maar daar weet ik geen oplossing voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat er een probleem is met je videodriver hoor, zoals ook Porrelaar al suggereerde.

Ben je al eens een kijkje gaan nemen op de site van de fabrikant van het moederbord?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, droske zei:

Ik denk toch dat er een probleem is met je videodriver hoor, zoals ook Porrelaar al suggereerde.

Ben je al eens een kijkje gaan nemen op de site van de fabrikant van het moederbord?

 

 

Hi! Geen idee welk moederbord ik heb. Dit is de laptop:

https://www.coolblue.be/nl/product/816295/msi-gv72-8re-042be-azerty.html (Met de 1060 kaart!)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.