Ga naar inhoud

Kan je in 2019 nog gratis upgraden van windows 7 naar windows 10 ?


Tiago

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een 3.5" interne harde schijf van 1 TB kost 40 à 45 euro.

1 uur terug, Tiago zei:

welk is de doorsnee installatiekost ?

Dat hangt er vanaf wat je wenst dat er voor u uitgevoerd wordt.

 

Waarom zou je de huidige schijf niet zelf willen clonen naar de nieuwe, zo moeilijk is dat nu ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/2/2019 om 20:03, droske zei:

Dat hangt er vanaf wat je wenst dat er voor u uitgevoerd wordt.

Ik verklaar me nader...

 

Wens je:

  1. Alleen maar een een nieuwe installatie van Windows 10, en doe je de rest allemaal zelf?
  2. Een nieuwe installatie van Windows en al je data die op je huidige (stervende) schijf staan naar de nieuwe schijf verplaatsen?
  3. Een nieuwe installatie van Windows, al je data die op je huidige (stervende) schijf staan naar de nieuwe schijf verplaatsen en ook alle gewenste instellingen voor u doen zoals bv je e-mail account(s) instellen, je bladwijzers in je browser importeren, enz?

Punt 1 is het simpelste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik een leek ben in informatica, zou ik geen risico's willen nemen en zou ik a priori het 2de of het 3de voorstel weerhouden. Maar rest dan de vraag : wie gaat zich daarmee bezighouden, hoeveel gaat dat kosten en hoe verhoudt die prijs zich tegenover de eventuele aankoop van een nieuwe PC met Windows 10 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tiago zei:

Maar rest dan de vraag : wie gaat zich daarmee bezighouden,

Tja, van hieruit is dat uiteraard onmogelijk.

Kun je terecht bij de winkelier waar je de computer gekocht hebt?

 

24 minuten geleden, Tiago zei:

hoeveel gaat dat kosten en hoe verhoudt die prijs zich tegenover de eventuele aankoop van een nieuwe PC met Windows 10 ?

De kostprijs zal afhankelijk zijn van de persoon die het kan (wil) uitvoeren. Daarover kan u zich bij die persoon bevragen hé.

 

Bedenk dat een nieuwe computer "een lege computer" is. Je moet dan zelfs meestal zelf nog bij de opstart Windows (10) configureren. Softwarematig heb je dan niets meer dan wanneer je punt 1 uitvoert, en daar hoef je geen groot kenner voor te zijn hoor.

 

Ken je niemand uit je buurt of vriendenkring die iets meer van computer af weet dat u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier ben ik dan terug … Ik heb uiteindelijk iemand gevonden die mijn actuele interne “gevaarlijke” HD van 1TB (van 2010) wil vervangen. Hij stelt me voor ofwel een nieuwe klassieke HD van 1TB te installeren ofwel (beter en sneller maar duurder) een SSD schijf. Wat raadt u aan en hoeveel GB capaciteit zou die SSD liefst moeten hebben. Ik gebruik mijn PC enkel voor het opslaan van administratieve documenten (brieven, nota’s, etc) en van foto’s, voor het mailen (outlook 2010) en voor het internetten. Momenteel heb ik er volgende gegevens op staan :

op station OS (C: ) : 918 GB totale grootte (beschikbare ruimte = 718 GB )

en op station (D:) : 12,4 GB totale grootte (beschikbare ruimte = 1,48 GB).

Ik zou mijn desktop moeten binnenbrengen om hem  terug te halen met de geïnstalleerde nieuwe HD of SSD. De persoon in kwestie verzekert me dat ik niets zou merken van de switch (tenzij een hogere snelheid) en dat al mijn gegevens dus op de nieuwe HD/SSD zouden staan.  Ondertussen heb ik alvast voor alle veiligheid wel geregeld back-ups genomen via AOMEI-back-upper.

Kan ik dat zo doen voor de vervanging van de HD ?

Blijft ook nog de vraag hoe ik dan zelf uiteindelijk mijn actuele Windows 7 kan vervangen door Windows 10 want de verschillende te volgen stappen zijn me niet duidelijk.

Ik heb de door u aangegeven bestanden Windows10Upgrade24074.exe en ook MediaCreationTool1809.exe gedownload. Maar wat nadien … ? Met dank voor uw geduldige hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je zo gepast mogelijk te kunnen adviseren zou ik graag nog iets meer zicht willen hebben op je systeem. Dit o.a. om te weten hoe groot de verantwoorde upgrade kosten zouden mogen zijn en of een fabrieksherstel nog haalbaar is.

Doe daarom eens het volgende:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.