Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Tiago

Kan je in 2019 nog gratis upgraden van windows 7 naar windows 10 ?

Aanbevolen berichten

• Topicstarter
  •    0

Ik heb toch wat gesukkeld maar enfin 't is gelukt ...  Mijn PC is een desktop (HP G5185be gekocht in 2013). Wat kost een harde schijf en welk is de doorsnee installatiekost ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Een 3.5" interne harde schijf van 1 TB kost 40 à 45 euro.

1 uur terug, Tiago zei:

welk is de doorsnee installatiekost ?

Dat hangt er vanaf wat je wenst dat er voor u uitgevoerd wordt.

Waarom zou je de huidige schijf niet zelf willen clonen naar de nieuwe, zo moeilijk is dat nu ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Op 10/2/2019 om 20:03, droske zei:

Dat hangt er vanaf wat je wenst dat er voor u uitgevoerd wordt.

Ik verklaar me nader...

Wens je:

1. Alleen maar een een nieuwe installatie van Windows 10, en doe je de rest allemaal zelf?
    2. Een nieuwe installatie van Windows en al je data die op je huidige (stervende) schijf staan naar de nieuwe schijf verplaatsen?
    3. Een nieuwe installatie van Windows, al je data die op je huidige (stervende) schijf staan naar de nieuwe schijf verplaatsen en ook alle gewenste instellingen voor u doen zoals bv je e-mail account(s) instellen, je bladwijzers in je browser importeren, enz?

Punt 1 is het simpelste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Aangezien ik een leek ben in informatica, zou ik geen risico's willen nemen en zou ik a priori het 2de of het 3de voorstel weerhouden. Maar rest dan de vraag : wie gaat zich daarmee bezighouden, hoeveel gaat dat kosten en hoe verhoudt die prijs zich tegenover de eventuele aankoop van een nieuwe PC met Windows 10 ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    22 minuten geleden, Tiago zei:

Maar rest dan de vraag : wie gaat zich daarmee bezighouden,

Tja, van hieruit is dat uiteraard onmogelijk.

Kun je terecht bij de winkelier waar je de computer gekocht hebt?

24 minuten geleden, Tiago zei:

hoeveel gaat dat kosten en hoe verhoudt die prijs zich tegenover de eventuele aankoop van een nieuwe PC met Windows 10 ?

De kostprijs zal afhankelijk zijn van de persoon die het kan (wil) uitvoeren. Daarover kan u zich bij die persoon bevragen hé.

Bedenk dat een nieuwe computer "een lege computer" is. Je moet dan zelfs meestal zelf nog bij de opstart Windows (10) configureren. Softwarematig heb je dan niets meer dan wanneer je punt 1 uitvoert, en daar hoef je geen groot kenner voor te zijn hoor.

Ken je niemand uit je buurt of vriendenkring die iets meer van computer af weet dat u?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Ik probeer iemand te vinden die me kan helpen. Einde volgende week zal ik in principe weten waar ik aan toe ben.  Ik kom desnoods bij jou terug. Dank alvast ondertussen !

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.