Ga naar inhoud

clean up ondersteuning gevraagd


Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Response tijdens het werken (email, browsen, tekstverwerking etc) is "snappier" geworden. Daar ben ik al erg dankbaar voor!

 

Het opstarten echter duurt nog altijd eindeloos (orde 10 minuten).

Ik heb het idee dat er allerlei processen gestart worden en op de achtergrond blijven draaien die wellicht niet nuttig zijn.

 

Ook heb ik een aantal keren meegemaakt dat de computer als  ik hem langere tijd aan heb laten staan zonder te gebruiken in een diep slaap gaat. Hij staat nog wel aan maar is niet te wekken. Het enige dat dan mogelijk is is hem uitzetten met de powerknop en vervolgens opnieuw opstarten. Wat dus ca 10 minuten duurt.

 

Graag nog instructies voor verder onderzoek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, joostw zei:

Het opstarten echter duurt nog altijd eindeloos (orde 10 minuten).

Ik heb het idee dat er allerlei processen gestart worden en op de achtergrond blijven draaien die wellicht niet nuttig zijn.

Je hebt dan ook een boel programma's geinstalleerd.

Zoals ook Soluto.

Daarmee kan je normaal gezien toch de opstarttijd optimaliseren door processen uit te schakelen of uit te stellen bij het opstarten.

Hoe je Soluto gebruikt, kan je lezen in dit topic van onze Nederlandse zustersite.

 

Doe ook eens het volgende.

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Vink bij de installatie eventueel alle aangeboden extra's uit !!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

Klik vervolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat mijn versie van Soluto zo oud was heb ik die verwijderd met het idee de huidige versie te installeren.

Dat mislukte. Dwz Soluto meldde geen internettoegang te krijgen. (Terwijl ik uitstekend kon browsen). 

Met veel moeite heb ik die Soluto weer weten te verwijderen. Ik zit dus nu zonder.

 

CCleaner zonder probleem geïnstalleerd. Zie txt file hierbij.

CCleaner startup.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap".

Klik vervolgens op "Opstarten".

Selecteer het tabblad Windows.

Onderstaande items mag je uitschakelen.

ISUSPM
Spotify Web Helper
AmIcoSinglun64
ArcSoft Connection Service
ASUSPRP
ATKMEDIA
ATKOSD2
IndexSearch
OpwareSE4
PaperPort PTD
PDF5 Registry Controller
PDFHook
SSBkgdUpdate
PHOTOfunSTUDIO 9.3 PE.lnk

 

Selecteer het item en klik dan achteraan op uitschakelen.

Herstart daarna de pc en kijk of het iets heeft opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/2/2019 om 15:36, joostw zei:

Het opstarten echter duurt nog altijd eindeloos (orde 10 minuten).

Je bent aan een nieuwe installatie van je Windows toe en dan is dat allemaal opgelost.

Ik raad je aan hier eens je licht op te steken: https://www.pc-helpforum.be/topic/68714-de-windows-10-setup-procedure/

 

En als je daaromtrent nog vragen hebt dan staan we voor u klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was een paar dagen "incommunicado".

Ik ben erg blij met de support die ik heb gekregen van Kweezie Wabbit!

De responstijden zijn sterk verbeterd. 

De opstarttijd is volgens mij nog te lang.

Bovendien zit ik nog met het probleem dat de computer in slaap valt en dan niet meer te wekken is.

 

Ik vrees dat Droske gelijk heeft en dat ik aan een herinstallatie van Windows moet.

Daar zie ik wel tegenop. Ik ben bang ergens in het proces vast te lopen of een fout te maken waardoor ik helemaal zonder kom te zitten.

Ik zal eerst de aangeboden documentatie eens goed gaan besturen.

 

In ieder geval, tot dusver geweldig bedankt iedereen die mij heeft geholpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, joostw zei:

Daar zie ik wel tegenop. Ik ben bang ergens in het proces vast te lopen of een fout te maken waardoor ik helemaal zonder kom te zitten.

Dat begrijp ik. Ken je niemand in je omgeving die daar ervaring mee heeft en die even over je schouder mee wil kijken?

 

1 uur terug, joostw zei:

Bovendien zit ik nog met het probleem dat de computer in slaap valt en dan niet meer te wekken is.

Je kunt slaapstand ook uitschakelen.

Ga via START naar Instellingen / Systeem / Energie en slaapstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.