Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

BARTTT

Laptop ziet mijn externe harde schijf (WD My Passport ultra niet meer)

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wilde vandaag een back up maken van mijn laptop.

Maar deze ziet onze harde schijf  "WD My Passport Ultra" niet meer.

Wij hebben deze slechts eenmaal gebruikt?

Kan iemand helpen?

Thnx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens eerdere topics van u werk je onder Windows 10. Je had dit probleem in het forumonderdeel OUTLOOK geplaatst. Ik heb het naar hier verplaatst omdat het niets met outlook te maken heeft.

Ga via een "rechts klik" op START naar schijfbeheer. Kijk eens of je ze daar ziet staan, eventueel zonder schijfnummer.

Als je twijfelt over het getoonde, maak er dan met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Thnx Droske,

Ik heb naar schijfbeheer gekeken, maar zag mijn HD niet.

Dan heb ik de usb kabel volledig afgekoppeld en terug aangekoppeld aan een andere usb poort.

Probleem opgelost. 

Ik heb de back up gestart via back up windows 10.

Ik vermoed dat de back up wel even gaat duren.

Ik hoor de laptop en de externe HD wel draaien maar zie niet op het scherm hoe lang dit gaat duren.

Of hoe ver hij staat?

Zou ik dit kunnen terugvinden?

Mvg,

Bartt

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Blijkbaar is de back up gelukt. Want zowel de laptop als de externe harde schijf zijn gestopt met draaien.

Nu heb ik de externe HD veilig verwijdert en daarna terug aangekoppeld. Voor is te zien of alle data erop staat.

Maar nu vind ik nergens de externe HD schijf terug??

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

wellicht toch een probleem met de verschillende usb poorten.

bij w10 altijd eerst de pc écht herstarten ; dat kan maar op één manier: ga start - afsluitmenu - optie 'opnieuw opstarten'

kans is er dat je probleem nu is opgelost.

zo niet: verwijder alle usb-aangesloten apparaten, ga naar apparaatbeheer, en klik alle usb-meldingen open.

rechtsklik  op de eerste usbmelding en kies 'installatie ongedaan maken'

werk zo een voor een alle usbmeldingen af.

herstart de pc op de al aangegeven wijze.

bij de herstart zal windows de usbpoorten maagdelijk herinstalleren.

daarna: haal via rechtsklik/eigenschappen  op de usbmeldingen in apparaatbeheer het vinkje weg bij ' windows mag dit ding uitschakelen om energie te besparen'j   

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.