Ga naar inhoud

Pc start start niet meer op na virus melding


Aanbevolen berichten

Gisteren avond kreeg ik een melding van mijn antivirus dat er ik een virus binnenkreeg en verwees naar een map met tijdelijke bestanden van Chrome en vroeg mij of het moest verwijderd worden waarop ik ja heb geantwoord. Even later kreeg ik de melding dat het niet had kunnen verwijderen en dat ik terug moest opstarten wat ik toen ook gedaan heb maar dat is mij tot op heden niet meer gelukt. Hij start nog op tot aan het keuze scherm waarbij ik door op DEL te drukke kan doorgaan of F12 waar ik de keuze kan veranderen van de opstart volgorde. Ook heb ik een herstel cd en een installatie cd ingestoken maar ik kom dan ook niet verder dan het Windows10 teken zoals link onder in de taakbalk, Het is een Acer Aspire M7720  waarop Windows 10 Home is geïnstalleerd. Iemand tips hoe deze terug opgestart krijg of moet ik eerst de HD gaan formatteren alvorens ik terug kan installeren want momenteel werkt een installatie-cd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt abbs om te reageren ik heb eerst de handleiding van Acer eRecovery geprobeerd maar hierbij kreeg ik geen resultaat daarna een paar keer de recovery cd van Windows10 en na een paar keer te proberen deed deze toch zijn werk en voorlopig weer draaiende, nu nog enkele dagen testen of alles zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is goed om te horen doe eens het volgende:

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dingen die mij opvallen in de logjes:

1. Windows 10 Home Versie 1709 16299.611 (X64) (2017-11-25 18:49:52) Waarom heb je nog niet geupdate naar de nieuwste versie we zitten al op versie 1809?
2. Ik zie een melding voor je Toetsenbord en muis:  Werken die goed, en hebben deze drivers nodig?
3. Ik zie een foutmelding over defecte hardware: Jammer genoeg niet welke hardware, hoe oud is deze pc?

 

 

Doe ook deze stappen:

Stap 1.

Download 5ad1ee59ba80d-CKScanner_MAINICON.pngCKScanner by askey127 naar het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

Stap 2.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekst

fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Windows 10 Home Versie 1709 16299.611 (X64) (2017-11-25 18:49:52) Waarom heb je nog niet geupdate naar de nieuwste versie we zitten al op versie 1809?

    Deze updates mislukken telkens bij mij bij elke versie vanaf 1709
2. Ik zie een melding voor je Toetsenbord en muis:  Werken die goed, en hebben deze drivers nodig?

    Deze werken bij mij prima en zie nergens een foutmelding over het toetsenbord of muis
3. Ik zie een foutmelding over defecte hardware: Jammer genoeg niet welke hardware, hoe oud is deze pc?

    Ik weet het niet zeker maar ik geloof van 2009.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, reddevel zei:

Ik ben nog volop aan het proberen progje loopt steeds vast, als ik op vind de bestanden klik draaid er een blauw cirkeltje en dat wil maar niet stoppen maar zal wel een keer lukken denk ik.

Welk programma loopt vast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.