Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Calvus

Update meldt end-of-life Windows 7.

Aanbevolen berichten

Update meldt end-of-life Windows 7.

image.jpeg.0cad39f027758604dff881a4c6686dd5.jpeg

Heb je nog Windows 7 draaien? Kijk dan voor de lol eens bij Windows Update.

Daar is namelijk een nieuwe update verschenen waarvan het maar zeer de vraag is of je hem moet installeren …

Over iets minder dan 10 maanden, op 14 januari 2020 loopt de ondersteuning voor Windows 7 af.

Dat betekent dat er geen beveiligingsupdates en fixes meer voor worden uitgebracht.

Microsoft wil er alles aan doen om je dat niet te laten vergeten. KB4493132, de nieuwe update, zorgt ervoor dat je meldingen gaat krijgen dat die ondersteuning gaat stoppen.

De informatie op de supportpage is heel summier. Zo staat er bijvoorbeeld niet hoe vaak je zo’n notificatie gaat krijgen en of er nog nare ‘bij-effecten’ aan zitten.

Lees verder op https://www.computeridee.nl/nieuws/update-meldt-end-of-life-windows-7/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank u Calvus.

Nuttige info waar Windows 7 gebruikers die alle eerdere, desbetreffende, informatie aan zich hebben laten voorbijgaan.

Het is al jaren geleden aangekondigd hé.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze update werd mij al 3 maal aangeboden maar de installatie mislukte steeds.

Ik heb de update verborgen en nu ben ik er vanaf :)

Ik weet dat windows 7 end-of-life is en dat ik eens werk moet maken van de overstap naar windows 10 maar het is er nog niet van gekomen en ik vind windows 7 echt wel goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

9 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

maar het is er nog niet van gekomen en ik vind windows 7 echt wel goed

ikke vindekik de 10 ook echt goed  :)  - spijtig dat mijn pootjes te klein zijn, anders gaf ik dat konijn eens een schopje om het toch eens te doen...     :xd:   :xd:

(ik denk dat het met 'gewoon-zijn' te maken heeft: 'k herinner mij van toen ik XP had en de Vista (?) kwam er aan, dat ik dacht: bwààà, mijn XP is toch goed en heeft alles toch? - maar als ik nu de mogelijkheden van de 10 met mijn oude XP vergelijk, zijn er toch een boel handigheidjes bij gekomen die ik toch wel zou missen...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    56
    Geplaatst: (aangepast)

Er is een vervolg op dat bewuste KB 4493132.

Vanaf 18 april 2019 (??) zullen diegenen waar het bewuste KB (automatisch) werd geïnstalleerd, lastig gevallen worden door herinneringsschermpjes (Nag screens) waarop wordt aangedrongen dat je de overstap gaat maken naar een ander besturingssysteem (Windows 10 wil Microsoft natuurlijk het liefst).

image.png.14580705a34b71b7fdfe81f1cbc3fd8c.png

Bron: https://www.gratissoftwaresite.nl/windows-7-toont-nag-screen-na-installatie-kb4493132

Mijn "hoofdcomputer" is nog steeds een Windows 7 Pro - daar werk ik dagelijks tig uren mee.

Deze desktop werd gratis geupgraded nar Windows 10 Pro (= digitale licentie) en daarna teruggezet naar Windows 7 Pro.

Op 14-15 januari 2020, maar niet eerder, zal deze oude Dell Optiplex 360 desktop, als hij het nog zolang uithoud, waarschijnlijk wel terug naar Windows 10 (met behoud van alle betalende/niet betalende software) worden geupgraded.

Andere reserve/test Medion desktops (2) en 1 Asus X551C laptop draaien legaal op Windows 10 Pro, zijn up-to-date (versie 1809) en worden gewoonweg onderhouden/bijgewerkt zoals het hoort.

Een andere Asus X70Z laptop draait probleemloos op Zorin 12.

Windows Vista en Windows 8/8.1 hebben mij nooit kunnen bekoren - maar dat is een persoonlijke mening.

Het afscheid van Windows 7 zal toch méér pijn doen dan het overlijden van Windows XP.

image.png.719b01ef032f80b755335189a0fc165b.png

aangepast door Calvus

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.