Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



Aanbevolen berichten

  • Topicstarter
  •    2

    Nog niet in orde !

    Is heel wat beter geweest na uw eerste tussenkomst ! toen ging alles vrij snel maar de dag erop terug moeilijkheden...

    Progs blijven nog hangen...websites openen langzaam (reageert niet...)

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Kan je AdwCleaner ook nog eens uitvoeren.

    Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

    • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
    • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
    • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
    • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Des te beter.

    Nu kunnen we een besmetting uitsluiten en moeten we op zoek naar een andere oorzaak.

     

    We gaan eerst de gebruikte tools voor de malwarecontrole opruimen.

    Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

    Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

    De download start automatisch na enkele seconden.

     

    Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

    Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    • Remove disinfection tools
    • Purge System Restore
    • Reset system settings

     

    Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

    Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

    Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

     

     

    Type cmd in het vak Zoeken in Windows maar DRUK NIET op enter.

    Klik nu met de rechter muisknop op cmd.exe en klik op Als administrator uitvoeren

    Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

    Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

    Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

    Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

     

    Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

    Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

     

    Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

    Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

    Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

    Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    2

    Alles uitgevoerd naar behoren...hoop ik?

    De scan bracht ook geen problemen meer naar voor.

    Zou de PC dan terug vlekkeloos werken? Nog even afwachten hoe het morgen gaat...zou toch perfect  moeten verlopen hé !

    Wat doe ik om in de toekomst van dergelijke zaken gespaard te blijven?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    2

    Deze morgen getest.

    Opstarten behoorlijk...ong 1 min.

    Prog open en werken zoals Word, Exel....

    In het begin openen webpagina's behoorlijk maar na een paar maal doorklikken verschijnt terug het blauw ronddraaiend cirkeltje en duurt het lang tot...hij terug vastloopt !

    Om moedeloos van te worden...

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    15 minuten geleden, Henri Van De Slijke zei:

    In het begin openen webpagina's behoorlijk maar na een paar maal doorklikken verschijnt terug het blauw ronddraaiend cirkeltje en duurt het lang tot...hij terug vastloopt !

    En met welke browser is dat dan?

    Alleen met Edge of met allemaal?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.