Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Rik123

Cel laten kleuren door dubbel te klikken.

Aanbevolen berichten

Beste lui,

Ik een ander topic heb ik deels een oplossing gevonden voor hetgeen wat ik in Excel wil. Namelijk dat je dubbel kan klikken en de cel automatisch in groen veranderd.

De code hiervoor is de onderstaande.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean) If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then target.Interior.ColorIndex = 43 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then target.Interior.ColorIndex = xlNone End If End Sub

Het probleem wat zich voortdoet is dat dit alleen werkt wanneer een cel geen kleur heeft. Weet iemand hoe je deze code kan veranderen zodat je ook een gekleurde cel kan aanpassen naar groen met dubbelklik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

welkom op het forum. Mad ik er u attent op maken dat de snelste oplossingen gevonden worden aan de hand van een voorbeeld bestand(je)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean)
 If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then
        target.Interior.ColorIndex = 43
 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then
        target.Interior.ColorIndex = xlNone
 End If
End Sub

Dit werkt bij mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat deze beter aansluit bij de vraagsteller zijn doel

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)    With Target.Interior        .Pattern = xlNone        .Pattern = xlSolid        .Color = 65535    End WithEnd Sub

aangepast door emielDS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Beste bedankt voor de reactie,

Ik heb een document bijgevoegd met een voorbeeld. De code werkt met een lege cel

Als je echter de blauwe cel probeert te kleuren met dubbelklikt werkt dit niet. Ik ben benieuwd of jullie dat ook werkend kunnen krijgen bedankt!

Mvg,

Rik voorbeeld forum.xlsmvoorbeeld forum.xlsm

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben benieuwd of jullie dat ook werkend kunnen krijgen

Dat is het probleem niet.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean)
     If target.Interior.ColorIndex = xlNone Or target.Interior.Color = RGB(149, 179, 215) Then
            target.Interior.ColorIndex = 43
     ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then
            target.Interior.ColorIndex = xlNone
     End If
    End Sub

Ik denk dat het tijd is om een gelijkend voorbeeldje te posten waaruit duidelijk blijkt wat je wenst te bereiken.

aangepast door dotchiejack

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Probeer deze eens.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Target.Interior.ColorIndex = 43 Then
            Target.Interior.ColorIndex = xlNone
     Else: Target.Interior.ColorIndex = 43
     End If

End Sub

Als de cel groen is, wordt ze op blanco gezet, in alle andere gevallen wordt de cel groen

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0
    Op 11/5/2019 om 11:07, kweezie wabbit zei:

Probeer deze eens.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)

If Target.Interior.ColorIndex = 43 Then
            Target.Interior.ColorIndex = xlNone
     Else: Target.Interior.ColorIndex = 43
     End If

End Sub

Als de cel groen is, wordt ze op blanco gezet, in alle andere gevallen wordt de cel groen

Toppie het werkt op deze manier voor 95% wat ik wil.. Op het perfect te maken zou het volgende moeten gebeuren. Als ik dubbelklik op een reeds gekleurde cel (stel blauw) wordt deze groen. Klik ik erna nogmaals dubbel wordt de cel weer blanco. Kan het ook zo dat de tweede keer dubbelklik de ''oude kleur'' van de cel (blauw) weer verschijnt. Ben benieuwd. Mvg, Rik

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
    Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.127
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Thibo.a3
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Kadoim
        Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
        Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
        Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.

Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
        Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.

Alvast bedankt voor de hulp!
        Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
      • Door lv
        Hallo,

Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
        Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.

In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

Iemand die mij hierbij kan helpen?

• Door Excel dummy
        Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
        Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
        Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.

Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen. 

Heeft er iemand raad hierbij?

Alvast bedankt!
      • Door RuudvanDoorn
        Ik heb dit nog steeds niet gevonden. 
        Ik heb een brief voor de klanten van mijn webshop maatjemeer.nl .
        Nu heb ik op pagina 1 de brief. 
        Op pagina 2 allerlei variabelen die klantafhankelijk worden ingevuld.
        Hoe kan ik permanent instellen dat bij het afdrukken alleen de eerste pagina wordt afgedrukt.
        En ja! Ik begrijp dat ik dat kan aangeven bij de printerdialoog.
        Maar ik wil er niet om hoeven 'denken'.  Gewoon ctrl P en printen maar.
        Het document zelf moet dus aangeven wat geprint moet worden.
        Iemand een idee of oplossing? 
        Misschien is het erg simpel, maar ik krijg het niet gegoogeld
        Bedankt alvast voor de gedane moeite.

Ruud van Doorn
        www.maatjemeer.nl 
      • Door BigTick
        Beste mede excel koningen. Ik wil graag automatisch data uit Excel naar XML exporteer en ook weer importeren. 
        Op internet lees ik hier en daar dat niet met ADD ons kan. Maar ik kan die niet vinden. Ik heb een Excel gemaakt met alle label namen die ik wil hanteren.
        Deze wil ik dan exporteren naar XML. Deze XML gebruik ik dan op locatie en krijg ik iedere 5 minuten weer terug en wil hem dan weer inlezen in XML.

Enige idee welke add on dat is of waar ik iets kan vinden hoe ik dit kan maken?
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.