Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Mike9090

Windows licensie verloopt binnenkort

Aanbevolen berichten

Ik krijg soms uit het niets meldingen dat mijn windows 10 licensie binnenkort verloopt maar ik weet niet hoe ik het moet verlangen. Dit zie ik dan elke keer. Als ik op ga naar instellingen druk zie ik niks waar ik het kan verlengen.
nBjjWjK.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vertel eens, hoe ben je aan een "voorlopige" licentie gekomen?

1. Gaat het om een pc die je nieuw hebt aangekocht met een voorgeïnstalleerde Windows 10?
  2. Gaat het om een pc waar eerder een legale Windows 7 of Windows 8.1 op stond en waarop je een upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd?
  3. Gaat het om een pc die je als 2de hands hebt gekocht en waarop Windows 10 geïnstalleerd stond?

Graag een duidelijk antwoord.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

Ik heb deze laptop van mijn neef gekregen een tijdje terug, maar ik heb hem (als dat er iets mee te maken zou kunnen hebben) ook ge reset omdat ik een virus had. Windows 10 stond er toen ik de laptop kreeg al op. Ik heb de stappen voor speccy gevolgd maar er kwam steeds 'Error connecting to publishing server' (Heb hem per ongeluk op Engels gezet maar ik ben redelijk goed in Engels dus ik ben heel zeker dat ik de goede stappen heb gevolgd)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Was het een laptop waar destijds bij aankoop (je neef) Windows 7 of 8.1 op stond?

5 minuten geleden, Mike9090 zei:

Ik heb de stappen voor speccy gevolgd maar er kwam steeds 'Error connecting to publishing server' (Heb hem per ongeluk op Engels gezet maar ik ben redelijk goed in Engels dus ik ben heel zeker dat ik de goede stappen heb gevolgd)

Niet opscheppen over je taalvaardigheid , want dat doet hier niets ter zaken. Gewoon doen wat de opdracht is en dan loopt dat als een tiereliertje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

Ik weet niet of ik kan checken wat de eerdere versies van deze laptop zijn maar hij weet het niet meer en ik kreeg hem al met windows 10 er op

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    1

Zoals ik al zei komt er een error, dus nee dat kan niet.

Over dat model weet ik niet zeker of dit het is maar toen ik op internet keek zag ik dat je die zo kon vinden en dit lijkt het meeste op iets over het model: Type 20G8-S0HH00 S/N LR 06V3XA 16/10

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    2 minuten geleden, Mike9090 zei:

Zoals ik al zei komt er een error

De afbeelding die un plaatste in je openingspost is geen error maar een mededeling.

Merk en modelnummer kun je niet op het Internet zoeken, doch kun je aflezen op een label dat meestal aan de achterkant van je laptop te vinden is.

En hoe zit dat nu eigenlijk met die Speccy log? Als je niet bereid bent om mijn verzoeken tot meer info in te willigen dan geraken we hier geen enkele stap vooruit. Ik zie het niet zitten om alles tien keer opnieuw te vragen hé.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

Nou omdat jij blijkbaar niet kunt lezen. Die error is van Speccy en dat modelnummer heb ik niet op internet opgezocht. Als je niet eens de moeite neemt om goed te lezen help dan niet. Als je zo doet wacht ik wel op iemand die wel wilt helpen

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Geen probleem hoor wacht maar op iemand die van je aanneemt dat je op het Internet gevonden hebt wat het merk van je pc is en om welk modelnummer het dan gaat.

Je bent ne straffe hoor!!!!

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.629
      • Meeste online
        1.765

Nieuwste lid
      Bertju
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door dreivilo47
        Ik wil graag een snelkoppeling die altijd werkt zonder de paden aan te passen wanneer ik m'n usbstick gebruik op een andere pc.

Voorbeeld: Ik heb een snelkoppeling om de PowerShell ISE op te starten als admin.
        Het doel van de snelkoppeling is: %windir%\system32\WindowsPowerShell\v1.0\PowerShell_ISE.exe "W:\PowerShell\test-code.ps1","W:\PowerShell\template_script.ps1"

"W:" of "W:\" zou dus moeten vervangen worden door iets wat altijd werkt.  Iets in de aard van "%windir%".

Iemand een suggestie?
      • Door Helpme!!!
        Mijn acer laptop die ik recent nog heb geupdate naar windows 10 heeft verbindings problemen. Als je de pc opstart is er niks aan de hand en je kunt er gewoon op surfen. Na ongeveer 15 minuten verlies ik alle verbinding met het internet en moet ik de pc opnieuw opstarten en dan herhaalt dit proces zich. Wat is het probleem en hoe los ik dit op ?
      • Door Peterklaas
        De interne microfoon van mijn laptop werkt niet. Heb al alles geprobeerd, en het bizarre is dat als ik naar Microfoonmatrix (Realtek(R) audio) ga, dat de groene balkjes reageren op mijn stem. Daar is dus geen probleem. Maar als ik wil videochatten hoort niemand mij, of als ik een spraakfragment heb opgenomen, staat er geen geluid op het afgespeelde fragment.
        Mijn microfoon staat ingeschakeld, en bij de privacy-instellingen hebben zo goed als alle apps toegang tot de microfoon. Wat kan nog het probleem zijn?

• Door clovis
        geachte,

ik denk dat het mij NIET lukt om ongewenste mails te verwijderen..iedere dag moet ik mij bezighouden met mails te verwijderen..ik vraag mijzelf zelfs af hoe ik in godsnaam eraan kom in feit..!!!! hier enkele voorbeelden bij van advertentie mails....ik verwijder ze op deze manier...voorbeeld van ashampoo ( op die site heb ik mij wel gerigistreerd ;...de rest NIET) ik open de mail gan naar : (helemaal rechts ..optie " meer"...dan naar " berichten zoals deze filteren...dan " filter maken"..."verwijderen" aankruisen en dan op de knop "filter maken" en dan verdwijnt het optie scherm..maar daarmee is mijn mail NIET defintief verdwenen..want ik krijg nog steeds mails terug van ashampoo !!!! dus moet ik hier iest verkeerd doen !!!! de advertentie mails zijn nog irritanter..die moet je OPENEN ( allez denk ik toch..maarzo neem je toch het risico op virussen? als je die verplicht moet openen?° en dan zie je links nog niet de optie :...waarvan je dus GEEN filter kan aanmaken !!!! bestond ermaar een app..waarvan je die schit van mails kunt DEFINTIEF KUNT verwijderen !!!!!!!! weet je dat ik deze advertentie's toevallig of niet erbij heb gekregen heb..als ik via mijn pc,eens heb gekeken heb op mijn moeders emailadres..kan dit? natuurlijk had ik haar toestemming hé..ook zij..moet nog veel meer mails opruimen dagelijks !!!!! aub help mij !!!!!! ik krijg er een punthoofd van !!!!!! grts Clovis

• Door Geert Roelant
        Beste,

Ik krijg geen geluid uit mijn boxen terwijl alles juist aangesloten is en mijn lichtje van mijn box brand. In mijn taakbalk staat bij het teken van mijn box een kruisje en als ik daarop klik komt erop dat mijn luidspreker en audio niet aangesloten zijn terwijl dat wel is. Hier zijn mijn gegevens ; AMD high definition audio device en van de processor HP intel (r) core (tm) i5-44605 [email protected] 2,90 ghz 8gb en 64 bits en desktop 04tn10q
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...